Як дизайн офісу впливає на робочий процес та імідж компанії
Інститут когнітивного моделювання – не одна з великих продуктових чи технологічних корпорацій, не мережна комунікаційна агенція. Наші будні схожі на серіал із хитрим сюжетом. Ми працюємо над соціальними технологіями. Можемо створити багатомільйонний паблік, національну службу психологічної допомоги, виграти вибори та побудувати медіахолдинг. Це лише частина наших можливостей. Ми просуваємо ідеї, особи, організації та проєкти. У нас 43 співробітники та два офіси – у Києві та Брюсселі.
Офіс – це наша база, наш стратегічний центр. Ми працюємо з топполітиками та бізнесменами в цій країні й реалізовуємо стратегічні комунікації для проєктів, про які говорять усі. Ми чітко розуміли, що офіс – це наша візитна картка, наша особа. Вигадати та втілити дизайн ми довірили студії Tabooret під керівництвом Катерини Чуріної. Вже зараз на рахунку нашого офісу є низка престижних нагород у сфері дизайну інтер’єрів. Бути найкращими у всьому – для нас це важливо.
Були часи, коли всі мріяли бути в стилі Стіва Джобса: футболка, джинси, кросівки та розповіді про підприємницькі будні в гаражі. Ваша «база» цілком реально може стати інструментом формування бренду компанії, якщо вміти використати її потенціал. Важко давати гіпотетичні поради на кшталт «як продати послугу, не починаючи переговорів» / «як отримати клієнта без слів» / «формула офісу, що продає». Краще розповім про те, що починаєш розуміти після 10+ років робочого досвіду за плечима та кількох міграцій із різних локацій.
Робочий простір – це РОБОЧИЙ простір
Уже третій рік команда Інституту когнітивного моделювання займає 212 квадратних метрів простору у «Французькому кварталі» Києва. Нас просто знайти й ̶н̶е̶в̶о̶з̶м̶о̶ж̶н̶о̶ ̶з̶а̶б̶ы̶т̶ь̶ сюди легко дістатися :) Не має значення, з якого району ти їдеш, – перевірено нашими співробітниками та клієнтами.
Ми працюємо в темпі наших клієнтів, тому зустрічі можуть плануватись із зараз на зараз. Один день у нас можуть знімати відео для ютуб-блогів, сюжети для випусків новин, записувати подкасти або робити фотосесії, проводити круглі столи, лекції, стратегічні сесії та презентації. Локація за п’ять хвилин може трансформуватися під будь-який формат заходу.
Бути готовим до всього – просто, коли ти та твої співробітники приймають просте правило: офіс – це робочий простір. Тут немає місця плюшевим ведмедям на столах, стопок паперів, рамок з особистими фотографіями. Для нас важливо, щоб зайві деталі не відволікали від суті. Для всього є місце для зберігання.
У нас витриманий мінімалізм із правильними акцентами. Лаконічний дизайн, щоб було комфортно та затишно без зайвих деталей. Щоб концентруватися на головному. Дивани, м’які крісла та затишні ніші у стінах давно стали робочими місцями. Ми проводимо в офісі щонайменше 10 годин на день, обмежувати співробітників периметром робочого столу ми не хочемо. Нудний офісний стиль зазвичай не надає ентузіазму. В Інституті когнітивного моделювання кожен сам вибирає, де йому працювати. Ми не маємо фіксованих робочих місць. Сиди де хочеш, як хочеш (або лежи на дивані). Якщо ти такий ефективніший, ми не ставимо кордонів. Вмикати музику, яка подобається – будь-то Sheeran, Sting або Меладзе. Крутити диджейський пульт або влаштовувати тематичні дні зелених смузі з профітролями. Якщо це допомагає генерувати круті ідеї, ми не проти. У нашому офісі співробітники відчувають свободу, але є дисципліна.
Окремий акцент у нас зроблено на світлових рішеннях. Оригінальні неонові люстри – часто перше, що впадає у вічі нашим гостям. Вечорами – півтони. Атмосфера лампового офісу особливо допомагає, коли в насичені періоди буквально живемо на роботі. Для книжок – корпоративна бібліотека, де можна знайти від «Архетипів і колективного несвідомого», Strategy, «Кенеді, що продає листи», The political brain, «Жорсткого тайм-менеджменту» до «Джейн Ейр», «Графа Монте-Крісто» та «Міста жінок». Є окремі полички для паперів, папок, сумок. Для вияву творчості та свободи в нас існують інші способи.
Використовувати деталі, щоб наголошувати на ідеології
«Робити треба так, щоб Ілону Маску не було за нас соромно» і «Системна робота перемагає креатив».
Напевно, саме так відбувається перше знайомство з Інститутом когнітивного моделювання всіх, хто приходить до нас. Нові співробітники, потенційні клієнти, партнери, колеги-журналісти бачать ці дві фрази на стінах нашого офісу. Це наші цінності та філософія, елемент корпоративної культури, які ми декларуємо. Це те, що ми цінуємо в роботі та чого очікуємо від інших. Такі деталі чіпляють, змушують зупинитися, почати розмірковувати, чому в нас так, а не по-іншому. Потім це перетворюється на чудовий привід для першої розмови.
Ніщо не працює на вас краще, ніж деталі.
Моніка Беллуччі, Альберт Ейнштейн або Ганнібал Лектер – Ентоні Хопкінс – поряд із геометрією на картинах художника Івана Верхо. У нас зібрано колекцію з 20 фотопортретів відомих особистостей та картин. Кожну хочеться розглянути. Про кожну є що розповісти. Якби простір не був нашим офісом, він чудово міг би виконувати функцію артгалереї. Ми жартуємо, що з такими темпами появи робіт сучасних художників скоро влаштовуватимемо екскурсії.
У нашому опенспейсі ви можете зустріти й Антона. Таке ім’я ми дали хлопцеві – ростовій фігурі в костюмі лікаря з табличкою «Розходьтеся». Він залишився у нас «жити» після чергового івенту. У березні 2020 року наша команда в партнерстві з МОЗ України запустила національну кампанію протидії коронавірусу «Коронавірус_інфо». Впевнений, ви знаєте й навіть підписані на спільноти «Коронавірус_інфо» у телеграмі чи вайбері. У межах однієї з акцій ми хотіли звернути увагу на необхідність носити маски та уникати місць масового скупчення людей. Той самий Антон з’являвся серед натовпів на Хрещатику, Річковому вокзалі, ринках та фестивалях, щоб нагадати про просте, але дієве правило безпеки під час пандемії. Тепер ця фігура щодня нагадує нам, що боротьба з пандемією триває і наша робота ще не закінчена. Те саме з картинами Євгенії Гапчинської, які створювалися в колаборації під час першої хвилі.
Функціональність та технологічність, які працюють завжди
Перед тим, як ми стали компанією, яка працює над соціальними технологіями, ми пройшли шлях трансформацій. Карантин підштовхнув нас до функціонального та дуже логічного формату «єдиного вікна». Нашим клієнтам не потрібно намагатися синхронізувати отримані в різних місцях послуги та клеїти їх у єдину історію, адже під одним дахом п’ять напрямків. У нас було кілька офісів, що працюють окремо, і об’єднання стало одним із найкращих рішень у цей період.
Ми зробили наш офіс максимально функціональним. Що б не трапилося, у нас можна легко організувати онлайн-конференцію з партнерами, запустити трансляцію для виступу на міжнародному форумі. Для цього є проєктори, камера та інше техобладнання. Можна зібратися командою для мозкового штурму з фліпчартом, маркерами або інтерактивною дошкою, організувати зустріч із клієнтом, дотримуючись приватності, або корпоративних переглядів фільмів англійською.
Тут ми презентуємо стратегії, тому наші столи в опенспейсі легко переміщуються та зсуваються. Тут ми проводимо лекції для співробітників та зовнішніх слухачів. Раніше це були лекції психології, а зараз ми ділимося своєю експертизою у сфері зі студентами освітніх курсів. Нещодавно це були лекції в галузі державних комунікацій для слухачів курсу «Спеціаліст з GR» при Київській школі економіки. Проводити лекції та майстер-класи для потоку з 50 студентів прямо в офісі – легко. Також просто організувати англійський розмовний клуб для співробітників, не заважаючи робочим процесам. Для цього є окремі кабінети.
Ми працюємо в навколополітичній сфері, живемо новинами, реагуємо на порядок денний та задаємо власний. Щоб нічого не пропустити, цілу стіну в нас займають чотири телевізори. Там одночасно транслюються у прямому ефірі аналітичні випуски, засідання Верховної Ради, Кабміну, ток-шоу. Ми спостерігаємо за клієнтами 24/7. У кожній деталі нашого офісу відображається наша діяльність.
А які історії може «розповісти» ваш офіс потенційним клієнтам та співробітникам? Яке враження справляє? Чи транслює він вашу корпоративну культуру? Чи «продає» експертизу? Чи використовуєте його прихований потенціал? Якщо ні, то саме час. Нехай це стане темою для наступного корпоративу.
Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.