Спецпроєкти
Печена картопля, м'ясо коня та чай матча: з якими смаками виготовляють солодощі в Японії
Big in Japan
Чули про феномен «Big in Japan»? Це коли західні музиканти, які не знайшли визнання у США та Великобританії, набувають шаленої популярності в Японії. Та чи могли ви уявити подібну ситуацію щодо їжі? Адже всі ми чули, що смаки жителів Азії дуже специфічні відносно континентальної Європи чи Сполучених Штатів Америки.

Але ніякі смаки та вподобання не завадили народженому у Великобританії KitKat стати культовим продуктом в Японії. Заради справедливості треба не забувати, що слово «звичайний» не зовсім підходить для опису KitKat в Японії.

Одна з причин його популярності – купа нових смаків звичного нам шоколадного батончика. Як гадаєте, скільки смаків KitKat було створено за останні 16 років? 30, 40, 50? Шукайте відповідь у тексті.

А вже у вересні на полицях українських магазинів з'явиться один з бестселерів у лінійці KitKat саме в Японії – батончик із зеленим чаєм матча. Нарешті наше guilty pleasure постане не таким вже й guilty, оскільки шоколад для нього виготовляють із какао-бобів і справжнього зеленого чаю матча з Японії. Жодних барвників чи консервантів.
Що за матча?
Матча вирощують лише на плантаціях в Японії. У ньому у 137 разів більше антиоксидантів, аніж у звичайному чаєві, та у 70 разів більше, ніж в апельсиновому соку.

Матча виводить токсини з організму, знижує рівень холестерину, сповільнює старіння й сприяє утворенню дофаміну та серотоніну. Саме на його основі японці засновували традицію чайної церемонії.

Враховуючи фантазію японських кухарів та схильність цього народу до вигадливості, зрозуміло, чому саме тут з'явились ласощі з найрізноманітнішими смаками.

KitKat із зеленим чаєм матча став популярним, адже має знайомий всім японцям смак. Це була не єдина колаборація кулінарних традицій і KitKat. Печена картопля, васабі чи смажена соя – їжа, яка була популярна у певних куточках Японії впродовж сотень років. З такими смаками сьогодні можна знайти KitKat у країні сонця, що сходить.

Завоювавши любов японських поціновувачів солодощів, смак зеленого чаю матча став популярним і в інших частинах планети. Це один із головних фуд-трендів світу останніх років. А найближчим часом до цих країн приєднається і Україна.
Історія
Експансія KitKat на японський ринок почалася ще у 1973 році. На той час вона не відрізнялась від інших кампаній у різних куточках світу. Але на зламі тисячоліть місцеві маркетологи вирішили, що прийшов час експериментів.

Першим з них став KitKat зі смаком полуниці. На сьогодні, за весь час експериментів зі смаками, в Японії вийшло близько 400 різних варіацій! З полуницею японський підрозділ представив ще декілька смаків: арахісу, зеленого чаю, манго, лісових ягід та маракуйї.
Смаки
Експерти прогнозували, що такі поєднання смаків сподобаються лише японцям. Але хайп навколо батончиків KitKat це спростовує. Солодкий батат, каштан, квасоля, восьминіг, кактус, м'ясо коня чи вугілля – усі ці смаки змітають з полиць туристи зі всього світу.

Присутність таких смаків лише в Японії стала вдалим маркетинговим кроком. Постійних покупців можна поділити на 2 категорії. Перша – японці, які купують батончик зі смаком їжі, яку вони куштували все життя, а до того – їхні предки. А друга категорія – туристи. Унікальний KitKat став відмінним сувеніром. Привезти їжу з країни, де вона звеличена до культу – теж певною мірою обряд.
Японці і їжа
KitKat – лише один із феноменів, на яких тримається культ їжі в країні сонця, що сходить. На японському ТБ близько 70% програм про їжу. Вона не просто спосіб втамувати голод – в Японії це справжній фетиш.

Місцеві звикли ділитися враженнями, відчуттями від їжі. Інколи це може бути єдиною темою розмови. Або ж першим питанням після поїздки. Японці, які відвідували інші країни, воліють спочатку розповісти, що саме там їли. А потім вже можна і про пейзажі чи архітектуру поговорити.

Можна передбачити, що японських туристів божевільними смаками не здивувати. Оскільки в Японії постійних смаків близько 40: молочний шоколад без добавок, полуниця, саке, васабі, матча, токійський банан та гіркий шоколад. Окрім них постійно доступні ще 20-30 варіацій. Час від часу з'являються тимчасові смаки, які розлітаються, немов гарячі пиріжки. Не можна сказати, що «звичайні» батончики довго лежать на прилавках крамничок. Найпопулярніший маленький KitKat з двох шматочків купують приблизно 4 мільйони разів на день!
Принеси мені удачу, KitKat
В екзаменаційний період ця цифра може лише збільшуватися. Адже абітурієнти завжди беруть KitKat із собою на іспити як талісман. Його назва співзвучна до японського вислову kitto katsu. Його вживають як побажання перемоги.

KitKat – зручний перекус, який може взяти собі на озброєння практично кожен. Коли наступає час екзаменів, українським студентам теж можна брати такі солодощі на удачу.

Можливо, удача усміхнеться не лише студентам, а й усім іншим жителям нашої країни. І в Україні окрім зеленого чаю матча з'являться ще декілька нових смаків: з ядрами абрикосових кісточок, яблука, кленового сиропу, фісташок чи апельсинового бренді.
Японські маркетологи KitKat хотіли задовольнити локальні смаки своїх земляків, віддати шану культу їжі, який царює у Країні вранішнього сонця.

Але чи міг хтось тоді подумати, що за десяток років це виросте у феномен та цілий культ, а візитівкою Японії стане KitKat із божевільними смаками?

Здається, тепер і весь світ з'їхав з глузду від польоту фантазії японських кондитерів. Та і що там приховувати – ми самі не можемо дочекатися, коли KitKat із зеленим чаєм матча з'явиться в Україні.