Час ностальгії: LEGO запускає набір Super Mario
Маріо повертається! Так, той самий дотепний вусатий водопровідник, він же збирач монеток з олдскульної гри для Nintendo. Повертається він подіджиталізованим та у складі нового набору LEGO. Докладніше про нову колекцію, що поєднала естетику діджиталу та дух дев’яностих, – в нашому інтерв’ю з творцем LEGO Super Mario Джонатаном Беннінком.
Колекція LEGO Super Mario – продукт, який ви створили в колаборації з Nintendo. Для багатьох цей бренд – це історія про олдскульність та «приставки родом з дитинства». Підозрюємо, що наші здогадки помилкові, і Nintendo, як і всі на ринку, діджиталізувалася… Чим зараз займається ця компанія?
Компанія Nintendo масово принесла відеоігри разом з ігровими консолями в будинки людей ще в далеких 80-х, тому цілком логічно, що люди сприймають цей бренд як ретро. Однак відтоді вони стали прогресивною силою в іграх. З нещодавних успішних проєктів бренда – вихід консолі Nintendo Switch та розробка ігор, зокрема Super Mario Odyssey і Zelda: Breath of the Wild and Animal Crossing New Horizons [у 2018 році обидві були номіновані на премію BAFTA в галузі відеоігор, – прим. ред.], що набирає неймовірний рейтинг в оглядах та продажах. Це є свідченням турботи, якости та самобутности, які компанія Nintendo вкладає у свої продукти, і для нас у LEGO було справжнім привілеєм так тісно співпрацювати з командою Nintendo у цьому проєкті.
Ви працювали над новою колекцією аж чотири роки. Зазвичай колекції розробляють за менший проміжок часу, чи не так? Які виробничі процеси потребували найбільше часу?
Розробка серії LEGO Super Mario не була простою справою. Обидва бренди мають велику кількість фанів з великими очікуваннями, тому ми відчули, що в цьому партнерстві нам потрібно зробити щось особливе. Ідея створення інтерактивної фігурки була задумана майже із самого початку проєкту, але головним завданням було з’ясувати та придумати – що саме робити з такою інтерактивною фігуркою. Ми не хотіли, щоб LEGO Mario був химерним. Ми хотіли, щоб діти сприймали його як друга, а також насолоджувалися творчістю, до якої спонукає гра LEGO. Ось чому виникла ідея будування рівнів: проходячи їх, LEGO Mario збирає монети та зберігає життя. Ця ідея втілює в собі найкраще, що є в Nintendo.
А як відбувалася співпраця з колегами з Nintendo? Все-таки LEGO в Данії, а штаб-квартира Nintendo – в Японії…
Це був чудовий виклик і досвід! Формат роботи на відстані, який зараз переживають люди у всьому світі, безумовно, може дати результати. Протягом останніх 4-х років ми збиралися на довгі тижневі семінари близько 3 разів на рік: в Кіото, Сієтлі та Біллунні. Решту часу двічі на тиждень ми тримали зв’язок за допомогою Skype або Teams.
Фігурка Маріо оснащена динаміками й екраном, інші елементи – штрих-кодами… Підозрюємо, це робить процес гри більш діджиталізованим та інтерактивним? У чому загалом особливість нової колекції?
LEGO Super Mario – це абсолютно новий спосіб гри та взаємодії з кубиками LEGO. Фігурка Маріо оснащена технологічними рішеннями, тому використання дисплея та динаміка робить його майже живим другом. Він реагує на те, як ви переміщуєте його, і на кубики LEGO, які він бачить; у нього є датчик руху та зчитувач штрих-коду. З кубиків LEGO ви будуєте рівні так, як собі уявляєте. На них Маріо збирає монети. Крім цього, він має особливі реакції на кубики зі штрих-кодами, а також реагує на 4 основні кольори конструктора: синій, зелений, жовтий і червоний. А ще ви можете оснастити Маріо іншим костюмом з додаткового набору. Можливості гри безмежні!
Розкажіть, будь ласка, як відбувався процес створення колекції: від виникнення ідеї об’єднатися з Nintendo до створення першого примірника конструктора.
Я вже трохи розповів вам про початкову ідею і чому ми дійшли до рівнів гри. Наступним викликом було створення самого LEGO Mario з потрібним набором технологій. Якби ми додали занадто багато технологічних рішень, ніхто б не зміг із цим впоратись, а занадто мала їхня кількість означала б, що ми не вийшли на рівень гри. Обидві команди – як LEGO, так і Nintendo – створили багато різних 3D-друкованих прототипів за допомогою технології Arduino, щоб випробувати різні конфігурації. Це було дуже цікаво, і всі ми дуже пишаємося маленьким червоним сантехніком, якого врешті створили! Щодо наборів, то спочатку це було доволі складно. Інколи ми надихались іграми, а інколи – придумували класні додатки, які можна зібрати з кубиків, а потім використовувати їх у всесвіті Маріо. Хороший приклад – набір Дрифт-заїзд із рослиною-піраньєю: його взято не з оригінальної гри Super Mario, але він дуже вдало доповнює наш набір.
Колекція LEGO Super Mario – це втілення вашої дитячої мрії?
У дитинстві я завжди створював власні іграшки, і, вочевидь, багато грав з кубиками LEGO. У підлітковому віці я перейшов на ігри на консолях Nintendo 64 та Gamecube, тож так – цей проєкт став кульмінацією мого дитинства. За відчуттям – це як мрія, яка стала дійсністю. Я не міг собі навіть уявити, що мрія перетвориться у щось таке класне, як цей проєкт!
Коли створювали колекцію, думали про так званих «маленьких дорослих»? Чи планували/ плануєте завоювати серця ностальгійних міленіалів, що останнім часом тяжіють до плівкових фото, реміксів на хіти 80-х та інших атрибутів давнини?
Більша частина команди, яка працювала над цим проєктом, виросла пліч-о-пліч із цими двома брендами, і багато з нас – це мілленіали, тому не випадково цей продукт має присмак 80-х та 90-х. Водночас спосіб гри, що пропонує LEGO Super Mario, є новітнім та інноваційним, а філософія дизайну набору полягає в тому, щоб зробити дивне звичайним. Нам дуже хочеться, щоб LEGO Super Mario насправді став знаковим для багатьох людей!
Чи очікувати нам, любителям олдскульної культури, ще подібних колаборацій від LEGO?
Безпосередньо зараз ми дуже зосереджені на запуску LEGO Super Mario, і звісно, що ми хочемо втілювати в життя такі великі ідеї й надалі!