Cпецпроєкти
Сто років тому Coca-Cola стала офіційним амбасадором Різдва. Відтоді це вже не просто напій, а один із символів свята разом з ялинкою, олів'є та бенгальськими вогнями.
Щороку зимові свята у стилі Coca-Cola наповнені домашнім затишком, запахом мандаринів та передчуттям чогось казкового. І кожен раз вони по-своєму особливі. Пропонуємо разом згадати, із чого все починалося.
Coca-Cola з'явилася ще в 1886-му та дуже стрімко почала завойовувати світ. Протягом багатьох років та навіть десятиріч напій купували переважно влітку. Розуміючи це, виконавчий директор компанії Арчі Лі у 20-х роках минулого століття вирішив виправити ситуацію.
Щоб збільшити продажі взимку, команда вигадала гасло «Спрага не знає сезонів» та запустила нову святкову рекламу. Тоді ще ніхто не знав, що саме це стане початком Різдва у стилі Coca-Cola.
У 1930-х роках сталася визначна подія в історії Coca-Cola – компанія показала світу справжнього Санту – веселуна, який подорожує на оленях та привозить подарунки. Цей персонаж був і раніше, проте до цього він був схожий на ельфа та мав дещо суворий погляд.
За трансформацію головного різдвяного чарівника тоді відповідав художник Геддон Сандблом. Він змалював Санта-Клауса зі свого сусіда, одягнув казкового героя в червоний костюм, додав йому білу бороду та пригостив келихом Coca-Cola. Модернізований образ дуже сподобався дітям і швидко став новим уособленням Різдва.
Ставши у 1930-х роках справжнім амбасадором Coca-Cola, Санта постійно з'являється в рекламі, роздає подарунки та приносить із собою свято. Окрім цього, він також не залишається осторонь основних подій, що відбувалися навколо.
Так, у 1940-х роках з'являлися зображення, де Санта-Клаус підтримує американських солдатів або й сам пробує себе в ролі військового. Чарівник відзначає й закінчення війни, з'явившись на рекламних плакатах з вітальною листівкою та улюбленим напоєм. Таким чином Coca-Cola продовжує створювати різдвяний настрій та дарувати людям магію, незважаючи ні на що.
У 1950-х роках Санта продовжує «джинглбелсити» світом та залізати в будинки через камінні труби, щоб залишити подарунки для дітей. Серед його незмінних атрибутів – пишна борода, щира усмішка, легкий рум'янець та пляшка улюбленого напою. Інколи поруч із Сантою зображували дітей, які підглядали за чарівником, що бешкетує, грається з домашніми улюбленцями чи спустошує запаси в холодильнику.
Наступне десятиріччя для Coca‑Cola почалося з виходу напою в новій тарі – металевій банці місткістю 0,36 л. Тоді ж хіт Things Go Better with Coke, що супроводжував рекламну кампанію, стає дуже популярним.
У новорічній рекламі Санта починає з'являтися не один, а з ельфами-помічниками. Разом вони дарують дітям казку та приносять не дерев'яні іграшки, як раніше, а сучасніші, наприклад, наворочені потяги чи круті вертольоти.
1971 року Coca-Cola запустила рекламну кампанію під гаслом Buy the world a Coke, записала для цього зворушливу пісню, а також зняла на неї відео. Ця реклама й донині вважається однією з найпопулярніших у Coca-Cola. Незабаром виходить різдвяний ролик-продовження, в якому герої з минулого кліпу виконують той самий хіт, але зі свічками в руках. Артисти вишикувалися так, щоб утворити гігантську новорічну ялинку, та заспівали про світ, любов і Coca-Cola.
У 1980-х роках Coca-Cola стала першим безалкогольним напоєм, який скуштували в космосі, а в її рекламі заспівала всесвітньо відома Вітні Г'юстон. У ці часи компанія активно співпрацювала з Walt Disney Company і навіть стала головним спонсором токійського Діснейленду.
Напередодні зимових свят Coca-Cola зняла різдвяний ролик, де, крім Санти, з'явилися також інші відомі герої: Міккі Маус, пес Гуфі, Попелюшка та качур Дональд Дак. Coca-Cola показала, що на Різдво здійснюються будь-які бажання, наприклад, улюблені персонажі можуть завітати до тебе в гості просто з екрана телевізора.
У 1993-му світ побачило відео з білими ведмедями, які насолоджувалися північним сяйвом, компанією друзів та улюбленим напоєм. За декілька років різдвяний настрій вже створювали безкінечний караван вантажівок та святковий хіт Holidays Are Coming, який лунав з усіх екранів світу.
Фірмові автомобілі Coca-Cola, прикрашені легендарним зображенням Санти, їхали звивистою дорогою, запалювали все вогнями та несли людям свято. Наприкінці 1990-х це відео побачили у ста країнах світу.
На початку нового тисячоліття з'явився справжній караван «кока-колівських» вантажівок, що почав мандрувати світом. Фірмовий автомобіль став символом Різдва. Бачачи його, люди ладні були вистояти великі черги, щоб тільки отримати пляшку улюбленого напою та насолодитися ним за святковим столом
У цей період у рекламі також почали з'являтися нові герої. Так, наприклад, 2005-го старі-добрі білі ведмеді зустрілися з пінгвінами, щоб разом випити Coca-Cola.
За 100 років Coca-Cola стала справжнім синонімом Різдва, а її головний хіт, який одразу ж почав асоціюватися із зимовими святами та теплими посиденьками, часто з'являвся в нових інтерпретаціях. Так, наприклад, 2018-го співак MONATIK випустив нову версію легендарної пісні у власному виконанні, а хештег #HolidaysAreComing за один лише 2013-й був опублікований у Twitter понад 57 мільйонів разів.
2020-ий став особливим для бренду. До 100-річчя зимових свят у стилі Coca-Cola компанія підготувала зворушливе новорічно-сімейне відео, основний меседж якого звучить так: «Бути поруч на свята – найкращий подарунок».