Cпецпроєкти
Проєкту Made in Ukraine 8 років.
Як зародилася мода на «наше»


Сьогодні купувати українські товари стало побутовою звичкою – на відміну від, наприклад, звичок десятирічної давнини. Тоді під словом «вітчизняне» малося на увазі щось, чого на ринку немає, а те, що є – сумнівної якості.

В українському retail працювали з десяток локальних виробників, яких поважали, але вони все одно займали невелику частку ринку. Юлія Савостіна – засновниця проєкту Made in Ukraine, який 13 лютого святкує свій восьмий день народження, – розповіла, як їй вдалося запровадити моду на вітчизняний продукт.

Проект Made in Ukraine – це понад 40 фестивалів (з них 3 онлайн у 2020 році), в яких взяли участь близько 8000 українських підприємств та які відвідало близько 3-х мільйонів людей.
Команда MIU видала 17 книжок про Україну, її підприємства та туризм. Серед них книга «#madeinukraine: купуй, смакуй, мандруй» з накладом 40 000 на 5 мовах (зокрема китайською). Також випущені і продані 12 путівників по різних регіонах України загальним накладом 73 000 примірників. Продакшн Made in Ukraine відзняв та видав 132 епізоди телепрограм для двох українських телеканалів.

У 2014 році вперше в Україні відкрито три магазини «Купуй СВОЄ», де продавалася продукція виключно українського виробництва. Останні два роки команда розвиває два великі дочірні проєкти – разом з IOM Ukraine проєкт Svidomo Made (про екологічність та сталість виробництва України), а також запроваджує конкурс «Найгарніше українське село», аби привернути увагу до зеленого та сільського туризму.

Це тільки мала частина того, що примудрилась зробити креативна команда проєкту.
Проєкт Made in Ukraine ввів моду на українське
Це зараз цифри виглядають приголомшливо, а 8 років тому, коли ринок українських товарів був маловідомим і Юлія Савостіна тільки-но розпочала свій експеримент – провести рік, купуючи товари тільки українського виробництва, – багато хто не вірив в успіх цієї справи.

«Навіть близькі і знайомі дивувалися, як і де я буду шукати товари, оскільки в супермаркетах та магазинах неможливо було ось так просто купити косметику, побутову хімію, сукню чи туфлі нашого виробництва. Шукати в інтернеті було марно, тому що статей як таких не було, а інформації було дуже мало: наприклад, «ПП Іванов: виробництво зубних щіток», – згадує Юлія. – Тому я ходила невеликими регіональними крамничками, ринками, роздивлялася етикетки і так знаходила виробників – причому якісних і всіх груп товарів».
Озираючись назад, я і інколи дивуюся, як з маленького блогу виріс такий масштабний проєкт, який допоміг стати відомими стільком підприємствам і ввів моду на українські товари!
«До нас це намагалися зробити політики своїми виборчими гаслами «підтримуй вітчизняного виробника», які ніхто не слухав. Але в той же час вважаю – на початок 2013 року у суспільства був величезний запит на самоідентифікацію. Тому експеримент вдався, а блог отримав велику кількість прихильників та перетворився на проєкт з просування українських товарів та підприємців».

Хто створює Made in Ukraine?
За вісім років в команді відбувалися різні зміни. Сьогодні ж основна команда проєкту невелика, але кожен її член – невід'ємна одиниця.

Познайомимося і дізнаємося, чому вони приєдналися до проєкту?
Іра Черниш
Чому ти з MIU?
Настав момент, коли мене перестала влаштовувати робота заради роботи. Виникла внутрішня потреба робити щось важливе для суспільства та країни. Тому я з радістю стала частиною проєкту.

Який твій улюблений український бренд?
Dodo socks (шкарпетки і нижня білизна), мабуть. Люблю комфорт і затишок з усмішкою.

Чого не вистачає українському суспільству?
Вважаю, что нагальне питання – підвищення якості освіти: через те, що багато громадян не мають роботи або займаються не тим, чим бажають, а чого бажають, і самі не знають.
Заступниця директора, права рука, совість і стильний критик-психотерапевт. Керує всіма проєктами, які заробляють гроші.
У Made in Ukraine вона 4 роки.
Оля Дудченко
Чому ти з MIU?
Мені сподобалась політика компании Made in Ukraine і це було відправним моментом для нашої співпраці. Найбільше мене зацікавили фестивалі українських виробників, де є змога спілкуватися напряму з тими, хто створює продукцію.

Який твій улюблений український бренд?
Mint. Підкорює їх креатив, жага до життя й позитив, який несе бренд.

Чого не вистачає українському суспільству?
Вважаю, що потрібно змінювати освітню систему.


Менеджерка відділу продажів. Була івент-менеджеркою на фестивалі і минулого року запустила новий проєкт у Сільпо – нон-фуд категорію Лавка Традицій+MIU.

Олексій Биков


Чому ти з MIU?
Бо завжди хотів бути технічним директором дійсно якісних українських фестивалів, бо вони ж Made in Ukraine! Юлія Савостіна надихає робити ще більше та ще краще.

Який твій улюблений український бренд?
Hard. Вони випускають вуличний і кежуал одяг. Речі гарні й зручні, створені на основі унікальних лекал, з використанням якісної фурнітури та матеріалів.

Чого не вистачає українському суспільству?
Вважаю, потрібно вносити зміни до Закону про приватну власність.
Муза-технічний директор фестивалю. За словами Юлії Савостіної, це людина-оркестр! Під його керівництвом можна не хвилюватися за технічну частину – він хазяйновитий та відповідальний.


Іванна Ватраль


Чому ти з MIU?
Мені подобається бачити результат своєї роботи, відчувати віддачу кожного кроку в проєктах Svidomo Made та «Найгарніше українське село». Люблю заряджатися ідеями команди, залишати частинку себе в спільних перемогах. Юлія Савостіна вміє надихнути з першої хвилини знайомства, тож я відразу сказала: хочу бути причетною до MIU.

Який твій улюблений український бренд?
Це без сумніву "Booriva". Одяг про який тебе запитують.

Чого не вистачає українському суспільству?
Жити за принципом mindfulness – тобто усвідомлено працювати споживати, використовувати, обирати.


Менеджерка проєктів Svidomo Made та «Найгарніше українське село». Людина, якій можна довірити найдорожче!

Чому ти з MIU?
Різнобічність напрямку дозволяє мені генерувати та втілити всі свої ідеї. А свобода самовираження в наш час дуже цінна.

Який твій улюблений український бренд?
Bevza. Це елегантні колекції з якісних тканин, строгий витончений крій і ідеальна посадка. Дизайнерка ніколи не любила в одязі надмірностей, які ховають саму жінку, мені подобається простота і акуратність, що лежать в основі ДНК бренду.

Чого не вистачає українському суспільству?
Я б хотіла щоб змінилося туристичне бачення українцями своєї країни, адже Україна – це не тільки великі міста, це потужній регіональний культурний код, ремесла, що бережуть століттями, та дивовижна естетика, яку варто розгледіти.


SMM-фахівчиня і арт-директорка проєкту «Найгарніше українське село». Успіх «Села» – це її заслуга: того, як вона бачить світ, сільську естетику і яким голосом розмовляє від імені сіл.


Валерія Максіна


Марина Маричева
Чому ти з MIU?
Мені цікаво робити щось вперше. З MIU ми прокладаємо шлях і задаємо тон розвитку тієї чи іншої галузі. Це завжди складно і хвилююче, але результати того варті.

Який твій улюблений український бренд?
Прикраси від Oberig. Це не просто прикраси. Вони задають настрій тій, что їх вдягає і перетворюють її на ту, ким жінка хоче бути.

Чого не вистачає українському суспільству?
Не буду оригінальною, але я б змінила систему освіти. Наразі ми маємо освіту, через яку люди можуть загубити своє майбутнє.


Керівниця видавничого продакшену. Прийшла до команди майже чотири роки тому асистентом, але показала такі характер і відповідальність, що тепер самостійно керує напрямком видавничої діяльністі. Також є авторкою книги про 100 найкращих локацій в Україні, яку MIU-продакшен наразі друкує.
Женя Ромашова
Чому ти з MIU?
Ще з 2015 року я обожнюю українські бренді. Обираючи між мас-маркетом та товаром українського виробництва, завжди виберу останніх. Тому робота на популяризацію всього українського для мене цікава та ідейно важлива.

Який твій улюблений український бренд?
Марі каже Так. Бренд жіночого одягу, який цінує мінімалізм, урбаністіку, класику у поєднанні з вішуканістю.

Чого не вистачає українському суспільству?
Миру та злагоди.
SMM-менеджерка, яка робить найкращі рекламні кампанії в мережі.

Олексій Смірнов


Чому ти з MIU?
На період співбесіди я вже мав дві роботи: був власником кав'ярні та адміністратором нічного розважального щоденного прямоефірного шоу на найбільшому радіомовнику в Україні. Прийшовши на співбесіду, я з першого слова зрозумів, что співпраця буде цікавою.

Хто твій улюблений український бренд?
З українськими виробниками я познайомився в процесі роботи в проєкті. Улюбленого бренду немає, попри те, що взуття мені шиють на замовлення, одяг на мене теж важко вибрати, бо розмірна сітка не співпадає з моїмі розмірамі.

Чого не вистачає українському суспільству?
Системи оподаткування та електронного документообігу.

Асистент керівника. Турбота про директора, який весь час вигадує нові напрямки та проєкти – важка доля.


Дарія Діркач


Чому ти з MIU?
Моя подруга, яка вже працювала на той момент у Made in Ukraine, дуже зацікавила мене проєктом. І ось я тут.

Який твій улюблений український бренд?
CHER'17 – інтернет-магазин жіночого одягу. Це чудові тканини, якісна фурнітура, бездоганний пошив та ідеальна посадка.

Чого не вистачає українському суспільству?
Мені б хотілося змінити менталітет більшості людей, їхні цінності, ставлення до життя, до свого оточення та довкілля.
Менеджерка відділу продажів. Наразі Дарія перейняла естафету з просування українських товарів в мережі Сільпо. Відповідальна та креативна.
Євгенія Халецька
Чому ти з MIU?
Саме цей бренд отримав відклик в моєму серці, завдяки своїй місії та цілям, а саме популяризації українського продукту та всієї України.

Який твій улюблений український бренд?
Це BORNER. Товари якісні, гарні, користуватись ними – одне задоволення.

Чого не вистачає українському суспільству?
Треба змінювати ставлення до природної спадщини України.
Менеджерка відділу продажів. Людина, яка може знайти спільну мову будь з ким. Вона здатна зробити неможливе. Душа компанії.


Олена Бутенко
Чому ти з MIU?
Тому що мені подобається, що робить Юлія Савостіна. Вона - трендмейкер та першопроходець в багатьох напрямках. І це дуже круто бути причетною до того, что раніше в Україні ніхто не робив.

Хто твій улюблений український бренд?
Еtnodim. Мені імпонує і асортимент, і філософія компании.

Чого не вистачає українському суспільству?
Соціального забезпечення пенсіонерів: ці люди, на жаль, не можуть самі про себе дбати, і завдання держави - зробити їх життя комфортним.

Редакторка сайту. Людина, що першою знає про всі зміни українських підприємців, бо в тому числі керує каталогом українських виробників.


Вероніка Яковлєва
Чому ти з MIU?
Декілька років слідкувала за проєктом. Імпонувала місія Made in Ukraine. Коли зустрілася з Юлією Савостіною, зрозуміла, що моє місце поруч з командою.

Який твій улюблений український бренд?
Lay Concrete. Це магазин авторських хендмейд робіт. Подивіться на їх продукцію і ви самі все зрозумієте.

Чого не вистачає українському суспільству?

Вважаю, не вистачає поліпшення інвестиційного клімату.
Бухгалтерка. Людина, яка об'єднує людей. Поряд з нею затишно, виникає впевненість, що все буде добре.


Орієнтир на усвідомлене виробництво і навчання
Орієнтир на усвідомлене виробництво і навчання
За словами Юлії Савостіної у проєкта великі плани на наступні кілька років, і він продовжуватиме вводити тренди та робити те, що ніхто до цього не робив. По-перше, кожного дня в Україні з'являються нові підприємці і хочеться про них розповідати. По-друге, після виходу з карантину, команда нарешті проведе всі заходи, які готувала ще 2020 року.
Звичайно це буде традиційний фестиваль Made in Ukraine, а також справжній Sample Sale. Ну, і по-третє, розвиватимуться всі ті проекти, які вже йдуть повним ходом - відкриються 6 нових корнерів Лавка Традицій + MIU у регіональних Сільпо, активно працюватиме два дочірні проєкти про свідоме виробництво Svidomo Made та щорічний конкурс на Найгарніше українське село, на які наразі зроблені великі ставки.