Cпецпроєкти
Фільтри не працюють:
10 порад, як зробити гарне фото,
яке не доведеться обробляти

Роман Рудаков — автомобільний і репортажний фотограф. Світлини автівок, зроблені ним, висять на білбордах по всій країні. Роман проти фільтрів, пресетів і надмірної кольорокорекції. Вважає, що перш за все треба розвинути в собі смак до гарних світлин і навчитися працювати з ракурсами.

У межах проєкту «По той бік об'єктива» ми з Романом проїхалися по Києву на DS 3 CROSSBACK преміального бренду
DS Automobiles та поговорили, як робити вдалі світлини з мінімальною обробкою.

Роман Рудаков
фотограф
Обрав фотозйомку замість інженерії
Я вчився на інженера, а частину своєї річної стипендії вирішив витратити на фотоапарат, просто розібратися, як він технічно влаштований. Потім влився в спільноту фотографів і почав підробляти зйомками заходів.

10 років тому опинився перед вибором: працювати в лабораторії на виробництві або займатися фотографією. Обрав друге, і мене затягнуло. Кількість клієнтів збільшувалася щотижня. Потім знімав репортажі для топових українських журналів.
Якось знімав презентацію автомобіля й подумав: було б круто цим займатися, бо я з дитинства обожнюю машини.
Якось знімав презентацію автомобіля й подумав: було б круто цим займатися, бо я з дитинства обожнюю машини.
У вільний від роботи час почав брати автівки на тест-драйви й просто для себе їх фотографувати. А 2016 року купив власну красиву машину, постійно знімав її на телефон, викладав в Instagram і тегав акаунт імпортера. Після цього зі мною зв'язався маркетолог бренду і запропонував співпрацю.

Згодом інші автобренди почали пропонувати мені зняти їхні машини. Зроблені мною фото висіли на бігбордах по всій країні. Але в основний час я займався репортажною зйомкою — знімав івенти компаній за кордоном.
Карантин допоміг сконцентруватися на автозйомці
Коли почалася пандемія, багато фотографів залишилося без роботи. А для мене це був ідеальний час, щоб присвятити більше часу зйомці автомобілів. Відсутність можливости полетіти закордон, вільні від трафіку дороги і спорожнілі паркінги ТРЦ — усе сприяло комфортній роботі з авто.

Увесь вільний час я зайняв машинами й тепер присвячую цьому більшу частину свого життя. Фото мені замовляють імпортери та представництва брендів. З концерном PSA (нині Stellantisприм. ред.), якому й належить бренд, який я сьогодні тестую, я співпрацюю дуже тісно, і кожен автомобіль, який я беру на зйомку, дивує мене по-своєму.

Найважче — знімати автівку в русі. Потрібна рівна дорога й щонайменше три людини — водій однієї машини, водій іншої та фотограф. На жаль, у Києві рівну дорогу з красивим бекграундом знайти важко. До того ж важливий задній план — не хрущовки та білборди, а симпатичні міські краєвиди.
10 порад від Романа Рудакова,
як зробити вдалий кадр
1. Спочатку навчіться бачити чистий кадр, тільки потім — обробляти
Якщо не бачиш вдалого кадру, не допоможуть ні фільтри, ні Photoshop, ні ретушування. Якість картинки в камер найновіших моделей смартфонів не поступається деяким фотоапаратам. Тому більше думайте над композицією, а не над обробкою фото. Вбудовані фільтри айфона та Instagram дають змогу робити базову обробку, наприклад підтягнути світло, цього цілком досить. Дорогі програми не виправлять ситуації, якщо ви зробили поганий кадр.
2. Підпишіться в Instagram не на знайомих, а на тих, хто робить красивий контент
Це допоможе розвинути смак до красивих фото. Аналізуйте світлини, які вам подобаються: хто в кадрі, як побудовано композицію, який ракурс.
3. Подумайте, що ви хочете сказати світлиною
Наприклад, коли я знімаю салон автомобіля, не просто роблю стандартні кадри, а хочу показати його зручність, комфорт і якісь фішки та нюанси. Тримайте в голові ідею, яку ви хочете донести.
4. Не зловживайте фільтрами
Фіьтри не працюють. Від початку знімайте так, щоб нічого не хотілося прибрати чи виправити. Легка кольорокорекція — це нормально. Але повністю сподіватися на фільтр — неправильний підхід. Фільтри спотворюють реальність. Наприклад, коли я знімаю автомобілі, мушу точно передати їхній колір. Покупець має бачити наживо такий самий колір корпусу, який він бачив у рекламі. Якщо автівка на фото червонувата, а в реальності — помаранчева, покупець буде розчарований, коли прийде в салон, бо це може бути для когось важливим моментом.
5. Ніщо не має відвертати уваги від об'єкта
Якщо ваша мета — зняти конкретний об'єкт, у кадрі не має бути зайвих деталей, які відвертають увагу. Буває, що фотографуєш автомобіль на красивому фоні, а на його бампері відбиваються хрущовки, стовпи й рекламні банери. Так не має бути.
6. Міксуйте вертикальні та горизонтальні фото
Останнім часом фотографії у сторіз стали навіть популярнішими за стрічку. Тому багатьом людям і брендам потрібні вертикальні фото. Майте це на увазі, коли робите фотосесію.
7. Пограйтеся з ефектами
Люблю бліки та перепади світла на фото — це має класний вигляд. Але це має бути в міру та гармонійно. Якщо одне фото з бліком, а наступне — ні, це виглядатиме дивно. Для створення бліків є зручний додаток Lens Distortions (LD).
8. Поекспериментуйте зі співвідношенням сторін
Кадрування, нестандартне співвідношення сторін — це вдалий прийом, щоб зробити світлини оригінальнішими. Інколи це кардинально змінює сприйняття фотографії.
9. Дотримуйтеся одного стилю
Якщо репортаж в одній кольоровій гамі — усі фотографії повинні бути такими. Чорно-біла зйомка повинна бути чорно-білою повністю. Обробляйте всі фото з однієї фотосесії в одному стилі, що б ви не знімали.
10. Навчіться чути замовника
Один автобренд вважає, що автівка не має бути в кадрі одна, на першому плані мусить бути людина. В іншого автівку не можна показувати поза дорогами, наприклад, з міркувань захисту довкілля та дотримання правил дорожнього руху , як це практикують бренди концерну PSA (нині Stellantis — прим. ред.). Хто б не замовляв вам фотосесію і що б ви не знімали, враховуйте всі деталі та зрозумійте, які світлини йому сподобаються.
У машинах ціную красу і стиль
Я не тільки фотографую автівки, а й активно їжджу на них. Це почалося ще з раннього дитинства. Дідусь саджав мене на коліна свого «москвича» і їздив полем. А в 16–17 років ми разом із другом, чиї батьки займались автобізнесом, що вихідні каталися на різних машинах і порівнювали їх.

Сьогодні, поїздивши на величезній кількості машин, я вважаю, що автомобіль має забезпечувати твої основні потреби. Якщо тобі потрібен великий багажник — обирай машину з великим багажником. Якщо потрібна красива машина — бери найкрасивішу. Обери кілька важливих для себе функцій, а все інше — другорядне.

Особисто мені важливо, щоб автівка була красива. Щоб щоразу, коли я паркуюся і йду додому, я обертався, дивився на неї й усміхався. Також важливо, щоб у багажник помістилося моє обладнання, а моїй пасажирці було комфортно. Найімовірніше, коли в мене з'являться сім'я та діти, вимоги будуть іншими, але зараз такі.
Прекрасно, що в наш час є великий вибір автівок і можливості для персональної кастомізації. Кожен може обрати собі таку комплектацію, що припаде до душі: від кольору кузова та даху до функціональности мультимедійної системи та якости акустики. Але я переконаний, що перед купівлею автівки треба протестувати якомога більше моделей, посидіти в них, щоб обрати таку, яка підійде особисто вам.
Дизайн і функціональність — ідеальне поєднання для міста
Я близько двох тижнів тестував дизельний 1,2-літровий DS 3 Crossback на 130 кінських сил (є потужніша бензинова версія на 155 к. с.). Це у своєму роді унікальний автомобіль, який примушує людей обертатися. Кожен елемент екстер'єру та інтер'єру відточений, як діамант, і має свою історію. На парковці до мене постійно підходили й цікавилися, що це за машина така особлива. Я справді отримав задоволення від того, що це і красивий, і дуже функціональний водночас автомобіль для міста.

Дуже сподобалися матеріали оздоблення салону. У цій ціновій категорії не знаю нікого, хто приділяє таку увагу якості оздоблення. Автомобіль здивував своєю плавністю ходу та чудовою шумоізоляцією.
У багажник поміщається все моє фотообладнання. І водночас це невеликий автомобіль, який зручно паркувати. Дуже сподобалося, що це не низький міський гетчбек, а кросовер, з яким не боїшся заїхати на будь-який бордюр.

Приємно здивувала економна витрата пального: мені вистачило бака на великий запас ходу. DS 3 Crossback розганяється до 100 км/год за 9,2 секунди, досягає максимальної швидкости 196 км/год, витрачаючи тільки 4,8 л пального на 100 км у змішаному циклі. Економічний 8-ступеневий автомат має солідні 240 Нм крутного моменту, які «жбурляють» автомобіль уперед.
Сподобалося, що є інтеграція CarPlay — не треба думати, як під'єднати мультимедіа-пристрої в машині, просто під'єднуєш iPhone, і він уже є на екрані. А ще рішення електронного щитка приладів, який змінює свій дизайн залежно від обраного тобою режиму. Можна вивести на нього будь-яку інформацію, яку захочеш.

І, звісно, продумана система безпеки. Кросовер DS 3 Crossback у комплектації So Chic оснащений системою Active Safety Brake. Вона попередить про можливе зіткнення і навіть може самостійно залучити гальма, щоб уникнути аварії. Варіант Grand Chic додає до цього адаптивний круїз-контроль із можливістю повної зупинки Stop&Go, активну систему утримання в смузі руху, контроль «сліпих зон» дзеркал заднього виду, проєкційний дисплей «Head Up Display».
DS 3 Crossback — це не про мейнстрим, це «яскрава ворона» серед сірого потоку. Це про неординарний стиль, власне самовираження, педантичність до оздоблення. З ним треба бути на одній хвилі. І це має бути любов із першого погляду та дотику.
Підготовлено за підтримки

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: