Спецпроєкти
На правах реклами
glo™ призначений для повнолітніх споживачів тютюну або нікотину
«Місто VS Урбазаври»:
чому тактичний урбанізм – чудовий спосіб вдихнути життя в покинуті локації

На правах реклами
glo™ призначений для повнолітніх споживачів тютюну або нікотину

«Місто VS Урбазаври»:

чому тактичний урбанізм – чудовий спосіб вдихнути життя в покинуті локації

Життя у великому місті – це більше можливостей для кар'єри, нетворкінгу, саморозвитку та культурного просвітлення. Тут завжди є що робити, а населення активне та відкрите до позитивних зрушень. Але водночас існує необхідність створення більшої кількості громадських просторів, озеленення територій та облаштування велосипедних доріжок.

Може здаватися, що зміни в місті вимагають багато грошей та часу. Але ж маленькі потоки утворюють річки, і невеликі трансформації мотивують на глобальні зміни.
Про це знає команда бренда glo™. Разом із ГО «Міські реформи», інфлуенсерами та небайдужими містянами glo™ запустив кампанію «Місто VS Урбазаври» , націлену на позитивні зміни міст України методами тактичного урбанізму.
Урбазаври – це великі та маленькі проблеми твого міста. І боротьбу з ними бренд почав із трьох найбільших міст України: Києва, Харкова та Одеси. У голосуванні взяли участь 9 занедбаних локацій. В результаті у фінал вийшли три Урбазаври, які бренд glo™ перетворить на комфортні та креативні споти для нетворкінгу та відпочинку.

Що ж таке тактичний урбанізм?

Тактичний урбанізм – це швидке, недороге та максимально ефективне перетворення покинутої локації на громадський простір. Мова йде не про знесення будівлі чи кардинальне перепланування. Суть тактичного урбанізму – в маленьких змінах з максимальною користю: взяти ділянку міста та за кілька днів перетворити її на кайфовий спот, оживити мертву локацію.

Способів купа, а головне – такі позитивні перетворення простору спонукають містян до самостійного облаштування території.

Так, наприклад, сталося в Кейптауні. У 2013 році в місті почали організовувати дні відкритих вулиць. Простір, звільнений від автомобілів, прикрасили квітами, а для сидіння закупили будівельні піддони.

Проєкт тривав лише три місяці, а ефект від нього шокував організаторів. Жителі ближніх будинків почали спілкуватись із незнайомцями, а перехожі – активно знайомитись, покращилось ставлення до громадського простору, дехто навіть самостійно його облаштовував.

Подібний ефект спостерігається в інших містах у всьому світі: Нью-Йорку, Гамбурзі, Х'юстоні, Сан-Франциско, Лондоні, Амстердамі, Маямі. Спільними зусиллями glo™ та ГО «Міські реформи» трансформують локації в Україні.

Креативне оформлення вулиць кольоровими знаками та малюнками тощо.
Переоблаштування місць біля води на яскраві простори для посиденьок;
4
Облаштування ярмарок у старих будівлях та занедбаних локаціях;
3
2
Звільнення вулиць від машин та облаштування на них зелених зон з кафе та місцями для відпочинку;
1

Основні інструменти тактичного урбанізму:

Бренд glo™ і команда проєкту «Місто VS Урбазаври» заручилась підтримкою експертів-урбаністів, архітекторів, місцевих жителів та представників громадських організацій. Разом вони проаналізували десятки міських запитів, актуальних арт-проєктів останніх років, сотні публікацій у ЗМІ та соцмережах, а також генплани Києва, Харкова та Одеси. Для представлення кожного Урбазавра запросили небайдужих інфлюенсерів.

Як обирали локації?

Київ

До Урбазаврів столиці увійшли простір під Гаванським мостом (Мостозавр), покинута Арка на вулиці Рейтарській (Брудозавр) та набережна річки Либідь (Водозавр).

Шляхом голосування жителі Києва вибрали для трансформації ділянку річки Либідь від провулку Фізкультури до вулиці Івана Федорова. У 20 столітті, коли Либідь майже повністю сховали в бетонних стінах, на берегах водойми поселився «Водозавр». Цей міський монстр остаточно перетворив колись судноплавну річку на занедбаний потічок, оточений брудом та непролазними хащами.

Спільно з командою glo™ та ГО «Міські реформи» за його знищення взялась Юлія Бевзенко – авторка проєкту бронзових мініскульптур «Шукай» про історію столиці, екскурсоводка. Разом вони планують облаштувати частину набережної, встановити сучасні артоб'єкти, лавки та місця для відпочинку.

Водойми в містах – важлива частина інфраструктури. Наразі все більше країн відновлюють річкові мережі міст, облаштовують біля них набережні та громадські простори для відпочинку.

Яскравий приклад – річка Чонджічон у Сеулі. До 2005 року вона була забетонована в канал, а простір навколо – засмічений. Влада міста знесла стихійну забудову та автомобільну магістраль, а водойму вивела назовні. Тепер щодня її відвідує понад 50 тисяч жителів, на третину зросла вартість землі поблизу, місце привабило підприємців і колись занепалий район став процвітати. У шість разів збільшилась кількість рослин та тварин, а рівень забрудненості повітря знизився втричі.

запущені та забруднені водойми.
громадські простори створюють, але надто повільно, вони не відповідають потребам жителів;
бруд та шум;
надмірна кількість авто та відсутність інфраструктури для пішоходів;

Проблеми:

Харків

Серед Урбазаврів Харкова команда проєкту виділила Костюринський провулок (Паркозавр), спуск до річки вулицею Червоні ряди, 1 (Річкозавр) та Зелені сходи в провулку Театральному (Хащозавр).

Шляхом голосування харків'яни обрали «Хащозавра», якого і трансформують у межах кампанії «Місто VS Урбазаври».

Йому не пощастило, адже на його знищення всі свої сили направить Ната Сміріна – солістка гурту Pur:Pur, викладачка вокалу, поетеса, засновниця бренду одягу Hochusebetakoe. Вона підтримала ідею glo™ облаштувати на місці Хащозавра локацію для молодіжних тусовок із яскравими конструкціями та місцями для сидіння.

Подібно до того, як Зелені сходи втратили свою привабливість для містян, доволі часто локації стають непримітні в очах жителів. Так, наприклад, було з внутрішнім двориком мерії Філадельфії. За задумом авторів, він мав представляти будівлю та бути її окрасою. Натомість жителі не сприймали двір як щось варте уваги та проходили повз. Допоки перед будівлею мерії не з'явилась сцена, місця для сидіння й парасольки від сонця. Далі – ще цікавіше. Тут почали влаштовувати вечори поезії, джазові концерти, вистави та фестивалі. Спільними зусиллями вони вдихнули нове життя у всіма забуту локацію.

Проблеми:

занедбаність простору за межами центру міста.
відсутність достатньої кількості публічних просторів, одноманітність, сірість;
необлаштованість водойм;
низький рівень міської мобільності, відсутність велосипедних доріжок;
Одеса

Хоча Урбазаври Одеси вправно приховували своє існування, бренд glo™ та ГО «Міські реформи» знайшли в місті чимало урбаністичних монстрів: сквер на Польському узвозі (Руїнозавр), пляж Ланжерон (Пляжозавр) та Грецька площа (Площозавр).

Одесити віддали свої голоси за знищення «Площозавра». Тепер команда проєкту разом із теле- та радіоведучим Андрієм Шабановим відправлять його туди, звідки він не зможе повернутись.

На його місці буде встановлено креативний простір для відпочинку. Як бонус – конструкція створить тінь, а деякі її частини слугуватимуть оглядовим майданчиком.

Облаштування таких територій позитивно впливає на настрій жителів, а озеленення сприяє поліпшенню екологічної ситуації. Погодься: коли навколо є цікаві локації та люди, які залюбки ними користуються, самому хочеться і радіти, і спілкуватись, і насолоджуватись цим простором.

Слідкуй за трансформацією локацій на сайті та на сторінці Інстаграм. Будь першим, хто побачить дивовижну силу перетворень методами тактичного урбанізму.

Про це знає також влада міста Форт-Ворт, яка у 2010 році запровадила проєкт трансформації центральної площі в громадський простір. Так, пуста локація, на якій не було ні дерев, ні місць для сидіння, перетворилась на туристичний центр міста. Тут з'явився ярмарок, окрема зона зі столиками, почали проводити виставки, спортивні майстер-класи. Сьогодні локація популярна цілий рік незалежно від дня тижня чи сезону.

Будівля функціонує, допоки в ній хтось проживає, так і провулок, двір чи локація біля річки процвітають лише тоді, коли ними користуються жителі міста. Бренд glo™ – майстер нестандартних рішень і крутих проєктів. Він знає, що сила в маленьких трансформаціях, які ведуть до глобальних змін, а такі проєкти як «Місто VS Урбазаври» допомагають знищити жахливих урбаністичних монстрів, відновити занедбані споти та створити з них креативні локації для кайфового спілкування та відпочинку.

Проблеми:

негативний вплив порту на екологію.
подекуди незручний доступ до моря;
недостатня кількість сучасних локацій для відпочинку молоді в історичній частині міста;
надмірна кількість авто, транспортний колапс;
хаотична забудова хмарочосами історичного центру міста;