Спецпроєкти
Як бізнесу стати екологічнішим та чому від цього виграють усі
Підприємства є одними з найбільших забруднювачів на Планеті.
Зокрема, за даними Міністерства захисту довкілля України, вони утворюють 98,7 % відходів України.

Збереження екології – спільна місія як споживачів, так і виробників. У партнерстві з Finlandia Vodka ми хочемо показати, що сталий розвиток для бізнесу – не поодинокий кейс, а регулярна практика, яка має безліч переваг.
Екорішення для бізнесу
Все більше компаній стають на шлях екологічного виробництва. Одна з перших – виробник комп'ютерів і програмного забезпечення IBM. Компанія почала впроваджувати екологічні ініціативи ще у 20 столітті: перехід на альтернативні джерела енергії, технології для мінімізації викидів СО2, проєкти з енергозбереження, висаджування садів-запилювачів для збереження біорізноманіття, перероблення відходів.
Які є рішення?
Прикладом екологічного бізнесу є IKEA. Шведський виробник меблів закуповує вовну на фермах, які відповідають стандартам Better Cotton зі скороченим споживанням води, енергії та хімічних добрив, а деревину – у сертифікованих постачальників.

Магазини компанії працюють на відновлюваних джерелах енергії, дотримуються правил управління відходами та пропонують сервіси «Buy Back & Resell», де можна повернути чи перепродати товари IKEA.
    Вони:
    розташовані якомога далі від екологічно чутливих місць;

    побудовані з метою мінімального використання води,
    енергії, будівельних матеріалів, шумового забруднення;

    побудовані з використанням систем перероблення сміття та альтернативних джерел енергії (сонячної, вітрової).
      4
      Зелені будівлі, побудовані за екологічними стандартами BREEAM або LEED.
      3
      Заміна застарілого обладнання на сучасне та енергоефективне. Його дешевше обслуговувати, воно потребує менше електроенергії та ресурсів.
      Наприклад, 76% будівель IT-компанії Adobe отримали сертифікати зелених будівель LEED. Деякі з них – на платиновому рівні, що робить їх одними з найбільш екологічних будівель світу. В арсеналі виробника є найстаріша сертифікована будівля у світі – офіс у Сан-Франциско, якому більш ніж 100 років.
      1
      Бамбук, рекультивована деревина та сталь, перероблений пластик та подрібнене сміття для виготовлення бетону. Компанія Axion, наприклад, виготовляє залізничні шпали з переробленого пластику.
      Використання стійких (безпечних для довкілля) будівельних матеріалів.
      2
      Починаючи від закупівлі ресурсів до кінцевого продукту та його транспортування на полиці – весь процес виготовлення товару повинен відповідати екологічним стандартам. Додаткові інструменти, як-от відстежування залишків товару на складах та прогнозування попиту за допомогою штучного інтелекту, дозволять оптимізувати постачання та швидко пристосуватися до змін ринку.
      Стійкі ланцюги постачання
      Очевидним прикладом вуглецевого сліду є компанія BlaBlaCar. Сервіс було створено 2006 року, коли більшість авто в Європі їздили майже порожніми. Завдяки BlaBlaCar вдалось оптимізувати використання автомобіля, скоротити кількість авто на дорозі й викиди вуглецю.

      Дослідження показало, що щороку компанія скорочує викиди СО2 на 1,6 мільйона тонн. Стільки ж вуглецю виділяє за рік увесь автотранспорт Парижа.
      5
      Під час виробництва та транспортування товарів компанії виділяють парникові гази. За останні 60 років кількість CO2 збільшилася в одинадцять разів. Щоб його мінімізувати, виробникам слід підвищувати свою енергоефективність, користуватися відновлювальною енергією, сортувати сміття, інвестувати в екологічні проєкти, як-от висаджування додаткових лісів, садків-запилювачів, охорона біорізноманіття.

      Вуглець також можна збирати та перепродавати для виробництва напоїв, харчової продукції або синтетичного пального.
      Зменшення вуглецевого сліду
      6
      Щороку підприємства виробляють більш ніж 100 мільйонів тонн сировини, і тільки близько 10% із них переробляють або використовують повторно. Кількість ресурсів зменшується, а відходи збільшуються.

      В економіці замкнутого циклу немає місця для відходів. Використані матеріали повторно залучають у процес виробництва. Наприклад, компанія Canon використовує компоненти старої продукції для виготовлення нових пристроїв.

      З переходом до циркулярної економіки підприємства можуть збагатити економіку на 4,5 трильйона доларів, майже вдвічі зменшити викиди СО2 та на 90% зменшити відходи.
      Перехід до циркулярного виробництва та зменшення відходів
      Стале виробництво Finlandia Vodka
      Кейс Finlandia Vodka – один із прикладів повного переходу на стале виробництво. За більш ніж 50 років свого існування бренд, відомий поєднанням фінського ячменю та чистої талої води льодовиків, зміг об'єднати інноваційні технології та піклування про природу.
      Використання у виробництві біоенергетики
      Продукцію Finlandia Vodka виробляють на заводі постачальника Altia з використанням сучасних технологій виробництва для мінімізації відходів. Для процесу дистиляції завод використовує не природний газ, а лушпиння ячменю. Його спалюють на власній біоенергетичній електростанції, а з вивільненої пари мають енергію.

      Як результат, з 2014 року завод на 50% зменшив викиди СО2. До 2025 року компанія планує стати повністю вуглецево нейтральною.
      Охорона довкілля
      Процес дистиляції Finlandia Vodka сертифікований високою якістю самої продукції, а також екологічним сертифікатом ISO 14001. Сертифікат засвідчує мінімальний вплив виробництва на довкілля.
      Перероблення та відновлення відходів на 99,9%
      Усі побічні продукти, утворені під час виробництва Finlandia Vodka, повторно використовують:
      Захист територій
      Для виробництва продукції бренд використовує підземні води містечка Раямакі на півдні Фінляндії. Це чиста нефільтрована джерельна вода, яка відповідає всім вимогам якості без будь-якого хімічного або механічного оброблення.

      Щоб зберігати воду чистою від будь-яких домішок та забруднень, Finlandia Vodka охороняє більш як 1200 ГА землі, що оточує джерело. На території встановлені обмеження на рух транспорту, заборонено будувати нові споруди та проводити будь-яку діяльність, що може призвести до потрапляння у воду домішок.
      Рохмаль відокремлюють та використовують у виробництві паперу та харчовій промисловості
      З волокон ячменю виготовляють корми для тварин
      Вуглекислий газ, утворений під час бродіння, збирають, зріджують та постачають у газову промисловість
      Золу, утворену під час спалювання лушпиння, використовують як добрива на полях
      Безперервна дистиляція дозволяє до мінімуму скоротити використання води
      Які бенефіти отримує компанія з переходом на сталий розвиток?
      Лояльність споживачів
      Згідно з дослідженням компанії IMB, 57% споживачів готові змінити свої купівельні звички, щоб зменшити негативний вплив на довкілля. Більша частина з них готова платити за екодружні товари на третину більше.
      Прибутковість
      Для переходу на екологічніше виробництво можливо доведеться замінити обладнання, встановити нове програмне забезпечення, запровадити нові технології виготовлення продукції. Це може потягнути чималі витрати, але розвиток стійких методів ведення бізнесу:
      Користь для суспільства
      Тонни пластику, втрата біорізноманіття, збільшення кількості СО2 та глобальне потепління – екологія Планети в небезпеці, і її відновлення безпосередньо залежить від виробників.
      4. знижує витрати завдяки енергоефективним рішенням, як-от ізоляція стін, використання енергозберігаючих ламп, встановлення геотермальних систем опалення та кондиціонування
      3. Підвищує продуктивність співробітників
      1. Оптимізує роботу
      2. Зберігає ресурси
      Турбота про екологію та сталий розвиток – майбутнє сучасного бізнесу. Стратегія розвитку екологічного підприємства зберігає ресурси Планети та створює перспективу кращого майбутнього як для бізнесу, так і для громадян та суспільства загалом.
      Надмірне споживання алкоголю шкідливе для вашого здоров'я