Як поєднувати вільний час та роботу. Українські фрилансери поділилися досвідом
Сучасний високотехнологічний світ робить життя людей кращим і легшим. Тепер, працюючи на роботі своєї мрії, ви маєте більше вільного часу та можете використати його з користю для себе. У цьому допомагає фриланс, який дозволяє працювати дистанційно та корегувати робочий графік на свій розсуд.
Застосунок для ФОПів 3-ої групи Fairo провів дослідження і з'ясував, що близько 240 годин на рік самозайняті спеціалісти витрачають на бухгалтерські та податкові клопоти. Автори bit.ua в партнерстві із Fairo поспілкувалися з українськими фрилансерами про їхній розпорядок дня, на що вони витрачають свій вільний час, а також дізналися корисні поради для тих, хто хоче працювати на себе.
Застосунок для ФОПів 3-ої групи Fairo провів дослідження і з'ясував, що близько 240 годин на рік самозайняті спеціалісти витрачають на бухгалтерські та податкові клопоти. Автори bit.ua в партнерстві із Fairo поспілкувалися з українськими фрилансерами про їхній розпорядок дня, на що вони витрачають свій вільний час, а також дізналися корисні поради для тих, хто хоче працювати на себе.
Кирило – бізнесмен
Розкажіть про свій проєкт
Наша дитяча постільна білизна та ковдри мають зображення персонажів із QR-кодами. Коли наводиш на них смартфоном, то лунає історія, яку розповідає дитині персонаж. Телефон виступає лише в ролі динаміка.
Дитина бачить казкового героя, слухає історію та розвиває уяву. Завдяки нам у багатьох діток з'явився інтерес спати у своїх ліжечках.
Наша дитяча постільна білизна та ковдри мають зображення персонажів із QR-кодами. Коли наводиш на них смартфоном, то лунає історія, яку розповідає дитині персонаж. Телефон виступає лише в ролі динаміка.
Дитина бачить казкового героя, слухає історію та розвиває уяву. Завдяки нам у багатьох діток з'явився інтерес спати у своїх ліжечках.
Без чого ви не уявляєте своєї роботи?
Насамперед без партнерів та підтримки. Якщо говорити про більш тактичні моменти, то це без планування. Грамотне планування робить мене ефективним.
Що вам допомагає в щоденному налаштуванні / розв'язанні робочих завдань?
Передусім це планування та розподіл пріоритетів. Я намагаюся не тримати багато інформації в голові. Одразу переношу у формат завдань до календаря чи в todo лист. Також велике завдання я намагаюся розділити на маленькі підзавдання та виконувати крок за кроком. У такий спосіб я бачу трекінг, і це мотивує мене та інших членів команди.
Насамперед без партнерів та підтримки. Якщо говорити про більш тактичні моменти, то це без планування. Грамотне планування робить мене ефективним.
Що вам допомагає в щоденному налаштуванні / розв'язанні робочих завдань?
Передусім це планування та розподіл пріоритетів. Я намагаюся не тримати багато інформації в голові. Одразу переношу у формат завдань до календаря чи в todo лист. Також велике завдання я намагаюся розділити на маленькі підзавдання та виконувати крок за кроком. У такий спосіб я бачу трекінг, і це мотивує мене та інших членів команди.
З чого складається ваш робочий день, як ви його плануєте?
Окрім «Кайка», я ще маю інші проєкти, у яких я працюю як консультант й аудитор. І ще в мене є діти, які теж можуть корегувати мої будні. Тому мій день дуже різноманітний. Якщо говорити про проєкт «Кайка», то в межах робочого дня переважають мітинги. Ми зустрічаємося з командою, нашим виробництвом, художниками, технічними спеціалістами. Зараз розробляємо застосунок, і тому більшість часу я присвячую йому. Планування в основному проходить заздалегідь. За допомогою гугл-календаря або ж корпоративних месенджерів, наприклад Slack.
Окрім «Кайка», я ще маю інші проєкти, у яких я працюю як консультант й аудитор. І ще в мене є діти, які теж можуть корегувати мої будні. Тому мій день дуже різноманітний. Якщо говорити про проєкт «Кайка», то в межах робочого дня переважають мітинги. Ми зустрічаємося з командою, нашим виробництвом, художниками, технічними спеціалістами. Зараз розробляємо застосунок, і тому більшість часу я присвячую йому. Планування в основному проходить заздалегідь. За допомогою гугл-календаря або ж корпоративних месенджерів, наприклад Slack.
Чи вдається вам поділяти час на робочий та особистий?
Поділяти виходить не завжди, але я намагаюся. Багато факторів, які можуть впливати на розподіл часу. Тому доводиться також планувати відпочинок. Та й коли є діти, то дуже часто робочий час може стати особистим. Наприклад, коли дитина захворіла. Але також навпаки буває, коли особистий час переривається на робочий. Наприклад, на відповідь у месенджерах.
Більшість вільного часу витрачаю на сім'ю. Ми можемо разом відпочивати, грати та подорожувати. Менше часу я витрачаю на навчання (мови, нові напрямки) та зустріч із друзями.
Поділяти виходить не завжди, але я намагаюся. Багато факторів, які можуть впливати на розподіл часу. Тому доводиться також планувати відпочинок. Та й коли є діти, то дуже часто робочий час може стати особистим. Наприклад, коли дитина захворіла. Але також навпаки буває, коли особистий час переривається на робочий. Наприклад, на відповідь у месенджерах.
Більшість вільного часу витрачаю на сім'ю. Ми можемо разом відпочивати, грати та подорожувати. Менше часу я витрачаю на навчання (мови, нові напрямки) та зустріч із друзями.
З чого складається ваша робоча рутина?
Зараз я займаю позицію співзасновника. Я більше працюю у стратегічному напрямку. Наприклад, виведення товару на закордонні ринки, розвиток нових напрямків тощо. Раніше рутинних процесів було більше. Але ми з Маєю багато з них оптимізували. Зараз переважну частину щоденних питань становить аналіз даних, пов'язаних із купівлями та цільовою аудиторією.
Зараз я займаю позицію співзасновника. Я більше працюю у стратегічному напрямку. Наприклад, виведення товару на закордонні ринки, розвиток нових напрямків тощо. Раніше рутинних процесів було більше. Але ми з Маєю багато з них оптимізували. Зараз переважну частину щоденних питань становить аналіз даних, пов'язаних із купівлями та цільовою аудиторією.
Що спрощує ваші робочі процеси?
Звичайно, це команда й делегування завдань та використання технології. Дуже багато робочих процесів контролює Майя, вона відповідальна за них. За що я їй дуже вдячний. Також частину процесів ми автоматизували за допомогою різного програмного забезпечення.
Що вам дозволяє економити час та розв'язує всі бухгалтерські та податкові клопоти?
Я часто вдаюся до допомоги бухгалтера та податкового консультанта. А останнім часом ще й використовую послуги, які допомагають вести бухгалтерський облік та здійснювати підрахунок сплати податків. На щастя, зараз є сервіси, які інтегруються з банками і допомагають робити це майже автоматично.
Звичайно, це команда й делегування завдань та використання технології. Дуже багато робочих процесів контролює Майя, вона відповідальна за них. За що я їй дуже вдячний. Також частину процесів ми автоматизували за допомогою різного програмного забезпечення.
Що вам дозволяє економити час та розв'язує всі бухгалтерські та податкові клопоти?
Я часто вдаюся до допомоги бухгалтера та податкового консультанта. А останнім часом ще й використовую послуги, які допомагають вести бухгалтерський облік та здійснювати підрахунок сплати податків. На щастя, зараз є сервіси, які інтегруються з банками і допомагають робити це майже автоматично.
Якщо у 2022 році у вашому житті з'явиться 240 вільних годин, на що ви їх витратите?
Хотів би я написати, що на сон. Дуже не вистачає сну. Та на побачення з коханою. Мрію про побачення. Планів дуже багато, і я хотів би їх реалізувати. До планів входять подорожі із сім'єю та розвиток себе як професіонала.
Хотів би я написати, що на сон. Дуже не вистачає сну. Та на побачення з коханою. Мрію про побачення. Планів дуже багато, і я хотів би їх реалізувати. До планів входять подорожі із сім'єю та розвиток себе як професіонала.
Подружжя Майя та Кирило Проскурня створило ковдри з казками для дітей і назвало бренд «Кайка». Спочатку бізнес існував лише «для своїх», а тепер їхні вироби може придбати будь-хто та подарувати диво своєму малюкові.
Альона – редакторка bit.ua
Альона професіонал у написанні цікавих текстів. Упродовж свого робочого дня вона намагається знайти найкращі інфоприводи, які привернули б увагу наших читачів. Саме тому їй потрібно залишатися в контексті найрізноманітніших подій, які відбуваються у світі.
Розкажіть про свій проєкт / справу
Я редакторка сайту bit.ua. Власне, написання текстів та сценаріїв – те, що мені вдається добре. Так само як і проведення інтерв'ю – це один із найулюбленіших жанрів. Я захоплююсь якісними розмовами, з них черпаю натхнення.
Я редакторка сайту bit.ua. Власне, написання текстів та сценаріїв – те, що мені вдається добре. Так само як і проведення інтерв'ю – це один із найулюбленіших жанрів. Я захоплююсь якісними розмовами, з них черпаю натхнення.
З чого складається ваша робоча рутина?
Я багато працюю з текстами, завжди в пошуку тем й інфоприводів. Класно, що зараз цей процес оптимізують різні сервіси – можна читати у стрічці новин те, що цікавить саме тебе. Та все ж я намагаюся бути в курсі всього, а це часом виснажує. Тому коли пишу текст, вмикаю режим «не турбувати» та ставлю таймер на телефоні, щоб упродовж години-двох не відволікатися ні на сповіщення, ні на дзвінки.
Часто я проводжу інтерв'ю, і ця частина роботи потребує особливої підготовки: знайти основну інформацію про героя чи компанію, прочитати попередні інтерв'ю та новини, переглянути соцмережі. Без цього хороша розмова не вийде.
Я багато працюю з текстами, завжди в пошуку тем й інфоприводів. Класно, що зараз цей процес оптимізують різні сервіси – можна читати у стрічці новин те, що цікавить саме тебе. Та все ж я намагаюся бути в курсі всього, а це часом виснажує. Тому коли пишу текст, вмикаю режим «не турбувати» та ставлю таймер на телефоні, щоб упродовж години-двох не відволікатися ні на сповіщення, ні на дзвінки.
Часто я проводжу інтерв'ю, і ця частина роботи потребує особливої підготовки: знайти основну інформацію про героя чи компанію, прочитати попередні інтерв'ю та новини, переглянути соцмережі. Без цього хороша розмова не вийде.
Без чого ви не уявляєте своєї роботи? Що вам допомагає в щоденному налаштуванні / розв'язанні робочих завдань?
Я велика прихильниця все оптимізувати за допомогою сервісів. Приміром, мою стрічку новин за інтересами сортує застосунок Feedly – там можна відфільтрувати теми, які тебе цікавлять, і ті ресурси, які хочеш моніторити. З нього зазвичай починається мій робочий день.
Також я люблю телеграм за можливість вести чати й оперативно реагувати, отримувати новини швидко та читати те, що цікавить у тематичних групах.
Я щовечора пишу список справ на наступний день і роблю це в блокноті. Власне, це єдиний випадок, коли я не вдаюся до гаджета та сервісу, а роблю це як завзятий ретроград.
Я велика прихильниця все оптимізувати за допомогою сервісів. Приміром, мою стрічку новин за інтересами сортує застосунок Feedly – там можна відфільтрувати теми, які тебе цікавлять, і ті ресурси, які хочеш моніторити. З нього зазвичай починається мій робочий день.
Також я люблю телеграм за можливість вести чати й оперативно реагувати, отримувати новини швидко та читати те, що цікавить у тематичних групах.
Я щовечора пишу список справ на наступний день і роблю це в блокноті. Власне, це єдиний випадок, коли я не вдаюся до гаджета та сервісу, а роблю це як завзятий ретроград.
Що спрощує вам робочі процеси?
Чітке планування і тайм-менеджмент. Також я намагаюсь позбутися мультизадачності та навчитися робити одну справу за певний проміжок часу.
Вчуся делегувати те, у чому мені бракує досвіду та знань. Для оптимізації деяких завдань використовую спеціалізовані сервіси та платформи. Наприклад, за останній рік стало надзвичайно просто робити звіти та презентації завдяки онлайн-сервісам.
Чітке планування і тайм-менеджмент. Також я намагаюсь позбутися мультизадачності та навчитися робити одну справу за певний проміжок часу.
Вчуся делегувати те, у чому мені бракує досвіду та знань. Для оптимізації деяких завдань використовую спеціалізовані сервіси та платформи. Наприклад, за останній рік стало надзвичайно просто робити звіти та презентації завдяки онлайн-сервісам.
Чи вдається вам поділяти час на робочий та особистий?
Цього я теж вчуся, але поки вдається зі змінним успіхом :) Оскільки в мене маленька донька, її потреби часто доводиться підлаштовувати під робочі завдання. Хочу навчитися якісно розподіляти час – це одне із завдань для мене на наступний рік.
Що вам дозволяє економити час та розв'язує всі бухгалтерські та податкові клопоти?
Я абсолютний гуманітарій і точно знаю, що ведення обліку й документообігу – не моя суперсила від слова «зовсім». Тому краще віддати це знавцям. Раніше я користувалася послугами бухгалтера. Але останні кілька місяців мене рятує сервіс Fairo. У нього є низка переваг: зрозумілий і простий функціонал. Доступна ціна – пакет з усіма необхідними функціями коштує 199 гривень на місяць. У мене ФОП третьої групи, немає найманих працівників. Тому у Fairo є все, що мені потрібно для коректної сплати податків.
Цього я теж вчуся, але поки вдається зі змінним успіхом :) Оскільки в мене маленька донька, її потреби часто доводиться підлаштовувати під робочі завдання. Хочу навчитися якісно розподіляти час – це одне із завдань для мене на наступний рік.
Що вам дозволяє економити час та розв'язує всі бухгалтерські та податкові клопоти?
Я абсолютний гуманітарій і точно знаю, що ведення обліку й документообігу – не моя суперсила від слова «зовсім». Тому краще віддати це знавцям. Раніше я користувалася послугами бухгалтера. Але останні кілька місяців мене рятує сервіс Fairo. У нього є низка переваг: зрозумілий і простий функціонал. Доступна ціна – пакет з усіма необхідними функціями коштує 199 гривень на місяць. У мене ФОП третьої групи, немає найманих працівників. Тому у Fairo є все, що мені потрібно для коректної сплати податків.
Якщо у 2022 році у вашому житті з'явиться 240 вільних годин, на що ви їх витратите?
На родину та подорожі. Запланувала кілька коротких візитів у нові країни – для мене це спосіб перезавантажитись і знайти натхнення.
Хочу нарешті навчитися делегувати ще більше рутинних справ і якісно проводити час із родиною. Як і цьогоріч, планую багато читати й дивитися кіно, документальні фільми та серіали у вільний час.
На родину та подорожі. Запланувала кілька коротких візитів у нові країни – для мене це спосіб перезавантажитись і знайти натхнення.
Хочу нарешті навчитися делегувати ще більше рутинних справ і якісно проводити час із родиною. Як і цьогоріч, планую багато читати й дивитися кіно, документальні фільми та серіали у вільний час.
Роман – фотограф
Роман Рудаков – український фотограф, який працює з автомобільною тематикою. Серед його клієнтів були такі відомі автоконцерни, як Lexus, Toyota, Peugeot, Volkswagen та інші.
Розкажіть про свій проєкт чи справу.
Я фотограф. Наразі моя діяльність поділяється на декілька гілок. Основна – автомобільна фотографія, а також я активно працюю з репортажною та предметною фотографією.
Я фотограф. Наразі моя діяльність поділяється на декілька гілок. Основна – автомобільна фотографія, а також я активно працюю з репортажною та предметною фотографією.
З чого складається ваша робоча рутина? Без чого ви не уявляєте своєї роботи?
Повинен сказати, що моя робота залежить тільки від мене самого й від планування мого робочого часу. Часто буває, що мій робочий графік і робоча рутина зводяться до одного – всюди встигнути. Відзняти, опрацювати фотографії, віддати їх замовнику – це зазвичай довгий і кропіткий процес, який я маю виконувати оперативно. Саме тому моя робоча рутина нагадує «муху в окропі».
Повинен сказати, що моя робота залежить тільки від мене самого й від планування мого робочого часу. Часто буває, що мій робочий графік і робоча рутина зводяться до одного – всюди встигнути. Відзняти, опрацювати фотографії, віддати їх замовнику – це зазвичай довгий і кропіткий процес, який я маю виконувати оперативно. Саме тому моя робоча рутина нагадує «муху в окропі».
Без чого ви не уявляєте своєї роботи?
Для мене це дві базові речі: велика жага робити своє діло, яку потрібно постійно підживлювати, і клієнти – джерело мого натхнення.
Що вам допомагає в щоденному налаштуванні на розв'язання робочих завдань?
Моя концентрація на роботі, а також відчуття відповідальності за результат перед клієнтами. Саме тому необхідно не розслаблятися і бути завжди сконцентрованим. Я точно можу сказати, що окрім моєї уваги та гарного обладнання, з яким я працюю, потрібна усидливість.
Для мене це дві базові речі: велика жага робити своє діло, яку потрібно постійно підживлювати, і клієнти – джерело мого натхнення.
Що вам допомагає в щоденному налаштуванні на розв'язання робочих завдань?
Моя концентрація на роботі, а також відчуття відповідальності за результат перед клієнтами. Саме тому необхідно не розслаблятися і бути завжди сконцентрованим. Я точно можу сказати, що окрім моєї уваги та гарного обладнання, з яким я працюю, потрібна усидливість.
Що спрощує ваші робочі процеси?
Спрощує гарна техніка, на якій я працюю. Ідеться не тільки про фототехніку, але й про комп'ютер, на якому я обробляю світлини. Я зібрана людина, тому мені просто довгий час бути сконцентрованим на одному завданні. Багато хто звик думати, що фотограф – це творчий спеціаліст. Так, у моїй професії значну частину займає творчість, але систематизація і впорядкованість – теж дуже важливі. Тому, щоб спростити свої робочі процеси, потрібно організувати себе та свою рутину.
Спрощує гарна техніка, на якій я працюю. Ідеться не тільки про фототехніку, але й про комп'ютер, на якому я обробляю світлини. Я зібрана людина, тому мені просто довгий час бути сконцентрованим на одному завданні. Багато хто звик думати, що фотограф – це творчий спеціаліст. Так, у моїй професії значну частину займає творчість, але систематизація і впорядкованість – теж дуже важливі. Тому, щоб спростити свої робочі процеси, потрібно організувати себе та свою рутину.
Чи вдається вам розподіляти час на робочий та особистий?
Я намагаюся його розподіляти. Однак водночас я надто працьовита людина й жадібний до роботи. Саме тому намагаюся якомога більше взяти замовлень і виділити час на життя поза роботою стає складніше.
Що вам дозволяє економити час і розв'язувати бухгалтерські та податкові клопоти?
Варто зазначити, що я, як фотограф, працюю офіційно. Я ФОП 3 групи, тому сплачую єдиний податок і 5% зі свого прибутку. У мене на аутсорсі бухгалтер, який допомагає виставляти рахунки та акти й вести необхідну документацію для податкової. Я хочу сказати, що більшість моїх колег працюють нелегально, що я не підтримую. Я вважаю, що навіть представники творчих професій повинні робити свій внесок у розвиток держави.
Я намагаюся його розподіляти. Однак водночас я надто працьовита людина й жадібний до роботи. Саме тому намагаюся якомога більше взяти замовлень і виділити час на життя поза роботою стає складніше.
Що вам дозволяє економити час і розв'язувати бухгалтерські та податкові клопоти?
Варто зазначити, що я, як фотограф, працюю офіційно. Я ФОП 3 групи, тому сплачую єдиний податок і 5% зі свого прибутку. У мене на аутсорсі бухгалтер, який допомагає виставляти рахунки та акти й вести необхідну документацію для податкової. Я хочу сказати, що більшість моїх колег працюють нелегально, що я не підтримую. Я вважаю, що навіть представники творчих професій повинні робити свій внесок у розвиток держави.
Якщо у 2022 році у вашому житті з'явиться 240 вільних годин, на що ви їх витратите?
На нові цікаві проєкти. Хочу більше дослідити автомобільну тематику. Також хочу працювати над покращенням контенту в автомобільній тематиці в Україні. А ще знайти два тижні на відпочинок і присвятити ці вихідні рідним та близьким, яких я люблю.
На нові цікаві проєкти. Хочу більше дослідити автомобільну тематику. Також хочу працювати над покращенням контенту в автомобільній тематиці в Україні. А ще знайти два тижні на відпочинок і присвятити ці вихідні рідним та близьким, яких я люблю.
Підприємці, особливо ФОПи, витрачають більш ніж 240 годин на оформлення податкової звітності. Як можна використати цей час із користю для себе та своїх близьких?
Для цього існує застосунок Fairo, який об'єднує в одному місці податкову звітність, відстеження доходів, виставлення рахунків і банківське обслуговування. Він дозволяє відстежити дохід клієнта ФОП 3-ї групи та розраховувати податок у режимі реального часу. Ви отримуєте ваші кошти на бізнес-рахунок, а Fairo самостійно розраховує розмір податку. Застосунок автоматично підтягує актуальні реквізити податкового органу, а також заповнює реквізити ФОП – користувачу не потрібно щоразу вводити всі дані. Також Fairo відстежує статус оплати та інформує користувача, а також дозволяє завантажити квитанцію-підтвердження.
У Fairo вже є частково функціонал для ФОПів 2-ої групи і зовсім скоро з'явиться оновлення і для ФОПів 1-ої групи.
Для цього існує застосунок Fairo, який об'єднує в одному місці податкову звітність, відстеження доходів, виставлення рахунків і банківське обслуговування. Він дозволяє відстежити дохід клієнта ФОП 3-ї групи та розраховувати податок у режимі реального часу. Ви отримуєте ваші кошти на бізнес-рахунок, а Fairo самостійно розраховує розмір податку. Застосунок автоматично підтягує актуальні реквізити податкового органу, а також заповнює реквізити ФОП – користувачу не потрібно щоразу вводити всі дані. Також Fairo відстежує статус оплати та інформує користувача, а також дозволяє завантажити квитанцію-підтвердження.
У Fairo вже є частково функціонал для ФОПів 2-ої групи і зовсім скоро з'явиться оновлення і для ФОПів 1-ої групи.
Fairo має багато переваг:
За допомогою Fairo оформити податкову звітність не буде проблемою. Ви матимете більше вільного часу для відпочинку, саморозвитку та улюблених справ.
Швидка реєстрація в застосунку за допомогою «Дії»
Можливість відкрити бізнес-рахунок за лічені хвилини й отримати 300 бонусних грн
Банківський бізнес-рахунок доступний у гривнях, євро й доларах США
Отримуйте гроші від клієнтів на свій бізнес-рахунок, і Fairo автоматично розрахує єдиний податок та ЄСВ
Необмежена кількість віртуальних карток забезпечить вам зручні онлайн-покупки
Безлімітне безплатне зняття грошей у банкоматах в Україні
Створюйте звіти по єдиному податку та ЄСВ у 3 кроки
Сплачуйте податки зі свого бізнес-рахунку Fairo одним кліком
Повний функціонал для ФОП 1-ої та 2-ої груп доступний незабаром
Переведіть решту своєї заробітної плати на особистий рахунок Fairo, щоб витратити гроші на свої потреби