На правах реклами
Проєкт за підтримки glo™
glo™ призначений для повнолітніх споживачів нікотиновмісної продукції
Вивчити нову мову, влаштувати подорож чи відкрити свій бізнес – загадане на Новий рік здійсниться, якщо з мрії перетвориться на конкретний план дій. Як скласти цей план, побороти прокрастинацію і не звертати зі шляху до власної цілі, пояснюємо разом з тайм-менеджеркою Ірою Роздобудько.
Це третя стаття з серії корисних матеріалів за підтримки бренду glo™. Проєкт присвячений самореалізації та здійсненню мрій попри будь-які обставини в житті.
Як перетворити абстрактну велику мрію на конкретну ціль?
У будь-якому віці мріяти – це добре. Саме мрії допомагають нам знайти свій шлях та досягти цілей. Також це допомагає знайти в собі внутрішній ресурс, глибинні потреби, орієнтир та розширити власні можливості. Якщо ми будемо дивитись на життя лише раціонально, ми ніколи не дізнаємось, на що ми справді здатні.
Не завжди всі мрії варто перетворювати у задачі. Важливо мріяти саме для того, щоб знайти своє. Коли відшукали те, що драйвить, можна включати раціоналіста та дивитись, як перетворювати свою мрію на ціль.
Як тільки нас захоплює ідея, важливо у перші 72 години зробити хоча б маленький крок для її втілення. Чим далі розтягується час між задумом до початку реалізації, тим менша ймовірність, що ви її втілите.
Щоб задача не здавалась неосяжною, варто зробити її декомпозицію – розбити на менші кроки і визначити термін виконання. Наприклад, ви мрієте побачити безліч країн за рік. Складаємо план – графік поїздок на рік, приблизний бюджет тощо, – за яким можна поступово рухатись. На кожному етапі ставте собі питання: «Що мені для цього потрібно?».
Інколи під час шляху втрачається захоплення і тільки ентузіазму вже не вистачає. Тут важливо визначити, чи не втратила ціль актуальність. Тому варто нагадувати, навіщо ви це робите, і підготуватися до періодів спаду продуктивності. Вони будуть, і це нормально: людина не здатна видавати однаковий рівень ресурсу постійно.
Мотивація – як працює і який варіант мотивувати себе є найкращим?
Мотивація – річ доволі субʼєктивна. Важливо враховувати свої власні робочі тригери, бо вони для кожного різні.
Є короткотривала мотивація: коли тільки-но захопились ідеєю, є велике бажання щось робити. Потім ентузіазм зникає – і тут потрібна самодисципліна, тобто вміння відмовитися від чогось тимчасового заради здійснення мети.
Самодисципліну можна натренувати, головне – робити маленькі щоденні зусилля і заручитись підтримкою близьких.
Найкращий спосіб мотивувати себе – знати, навіщо вам це, які потреби ця ціль закриє. Мета має бути чітко сформульована та мати критерії досягнення: вчити англійську – звучить досить загально; запам’ятовувати десять нових слів щодня – набагато краще.
Мрії не дають нам зупинятися, підтримують розвиток та змінюють життя на краще. Бренд glo™ також постійно прогресує – наприклад, розробляє нові пристрої лінійки HYPER, щоб покращити користувацький досвід. Оновлений Hyper Х2 має шість крутих трендових кольорів, а ще він на 7 % легший за попередню модель glo™ HYPER+, щоб його було зручно взяти з собою будь-куди.
Щоденна рутина – як встигати все заплановане і зберігати продуктивність?
Не потонути в нескінченних задачах допомагають правильне планування та пріоритезація.
При плануванні пам’ятайте – людина не може бути однаково продуктивна завжди. Має бути час і на «спринт», і на роботу на «низькій тязі».
Дуже раджу не планувати всі 100% свого дня – так можна довго не протягнути і дійти до вигорання.
Також закладайте у план ризики – не менше 30-40%. Задача може виявитись складнішою, або виникнуть непередбачені обставини. Особливо це актуально зараз, коли потрібно враховувати непередбачувані обставини.
Пишіть списки справ:
- Глобальний – з довгостроковими планами і цілями,
- місячний – із завданнями на місяць,
- щоденний.
Використовуйте правило «жабки»
Жабки – найскладніші та неприємні справи, за які не хочеться братися, тому їх постійно відкладають. Їх можна робити зранку (не більше 2-3 таких задач), а все, що дається легко, відкладати на другу половину дня, якщо вам так зручніше.
Закладайте час на відпочинок
Це просто обовʼязково. Багато хто планує лише роботу, забуваючи про відпустку, або просто можливість полежати в ліжку.
Прокрастинація – чому ми відкладаємо справи на потім і чи є шанс перестати це робити?
Усі ми колись прокрастинували. Це не обов’язково свідчить про нашу лінь: у відкладання справ на потім є різні причини. От найпоширеніші з них:
Задача здається надзвичайно обʼємною і відповідальною. Тому діліть її на менші частини, які почнемо поступово викреслювати зі списку справ. Так відслідкуєте прогрес і задача піде швидше.
Раджу спробувати «метод 15 хвилин» (на мені спрацьовує у 97% випадків):
- Вибравши завдання, підготуйтеся до роботи над ним (розбийте на дрібніші),
- за можливості приберіть всі подразники або хоча б частину (повідомлення, листування тощо),
- поставте таймер на 15 хвилин і працюйте без паузи та без перерви,
- через 15 хвилин, якщо захочете зупинитися, зупиняйтесь і спробуйте приступити пізніше. Як показує практика, в основному ви втягуєтесь в задачу.
Перфекціонізм. Прагнення до ідеалу може вилитися в затягування термінів, бо ніколи не вистачить часу зробити все «як треба». Та краще зробити не ідеально, ніж не зробити взагалі. Визначте критерії, за якими стане зрозуміло, що задача зроблена достатньо добре.
Надмірна втома. Інколи дійсно краще просто полежати та набратись сил. Тут згадуємо про пораду закладати ризики під час оцінки задач та планувати відпочинок.
Поєднання безлічі справ – наскільки це реально, як це можна поєднувати і не відчувати втому?
Встигати завжди все і не втомлюватись – це міф. А знаходити час на хобі, роботу та домашні справи дійсно можливо, якщо ви правильно керуєте часом та ставите собі реальні плани.
Для цього зрозумійте, що час у вас є. Візьміть аркуш паперу та намалюйте таблицю:
- 7 стовпчиків – це дні тижня,
- 15-16 рядків – це кількість активних годин (за умови, що ви спите 8-9 повних годин).
Випишіть усі свої справи протягом дня (навіть душ, дорога, кава). У вас обовʼязково залишаються порожні клітинки – ваш вільний час. Зафарбуйте їх. Таким чином ви побачите, скільки реального часу маєте та що можете робити.
Важливу роль в поєднанні безліч справ відіграє пріоритезація. Мені дуже допомагає Матриця Ейзенхауера – проста схема визначення важливості задач.
Розподіліть свої завдання на чотири категорії:
Перша категорія: термінове і важливе. Це завдання, які потрібно зробити насамперед. Як правило, запити, отримані в останню чергу через непередбачувані обставини.
Друга категорія: важливе, але не термінове (довгострокові цілі і завдання, які можна запланувати на потім). Бажано, щоб ці задачі не ставали терміновими.
Третя категорія: термінове, але не важливе (завдання, які можна комусь делегувати).
Четверта категорія: не термінові та не важливі (завдання, які можна прибрати з плану).
Як закінчувати кожен день з відчуттям, що все заплановане вдалося встигнути?
У цьому допоможе підбивання підсумків в кінці дня. Дуже приємно викреслювати зроблені справи та відстежувати свій прогрес .
Важливо щиро себе похвалити. Якщо щось не було зроблено, в жодному разі не коріть себе. Проаналізуйте, чому так сталось (промахнулись з оцінкою часу, переоцінили свої сили або сталось щось непередбачуване), та зробіть висновки, як цього уникнути наступного разу.
Будьте прихильні до себе, отримуйте задоволення не тільки від результату, а й від процесу.
Підсумки – як перейти від мрій до цілей і які методи в цьому найкраще допоможуть?
- Виділяйте конкретний час на виконання завдання та закладайте ризики, не менше 30%.
- Не забувайте планувати час на відпочинок і «нічого не робити».
- Робіть хоча б одну найскладнішу справу зранку та розбивайте її на менші етапи.
- Завжди питайте себе «Я це роблю для того, щоб…»
- Все, що можна делегувати – делегуйте.
- У мене немає часу = це не мій пріоритет.
- Експериментуйте та шукайте свій баланс.
- Починайте з маленьких кроків, щоб отримати позитивний досвід здійснення маленьких мрій.