Cпецпроекты

«Головне — не тільки гарний смак бурбону, але і його історія». Інтерв’ю з майстром-дистилером Едді Расселлом


0 799 3

Його батька називають «буддою бурбону», він перейняв традиції сімейного ремесла ще від прадіда і вже встиг передати секрети виробництва цього виду віскі власному сину. В Україну приїхав Едді Расселл, майстер-дистилер  бренда американського бурбону Wild Turkey, виробництво якого базується в Кентуккі. Ми поговорили з Едді про особливості бурбону як напою, про культуру споживання бурбону та, звичайно ж, про сімейні традиції.

На bit.ua виходить проект Family First, де бармени розповідають про свою професію, про життя і, головне, про власні родини. Я знаю, що вже п’яте покоління сім’ї Расселів займається дистиляцією бурбону Wild Turkey. Розкажіть, будь ласка, як поняття сімейних цінностей переплітається з філософією бренда?

В принципі, при виробництві бурбону це звичайна справа, коли ремесло переходить від покоління до покоління. У тому числі і в нашому випадку. Все почалося з прадіда, потім дистиляцією зайнялися мій дід, мій батько, я і ось тепер мій син. Зі своїм батьком я працював 37 років, а мій син перебуває з нами в бізнесі вже чотири роки.

Чи була у вашого сина можливість вибору іншого життєвого шляху?

Авжеж, так само як і у мене. Мій батько завжди казав мені: «Не змушуй своїх дітей займатися нашим бізнесом, тому що їм це може не сподобатися і вони віддаляться». У моїй родині було троє дітей, у мене є старший брат і сестра, які не працювали в цій індустрії. Я насправді не зростав з думками про те, що хочу неодмінно займатися дистиляцією бурбону. Але одного разу я прийшов на виробництво, мені сподобалося, і, як бачите, вже 37 років цим займаюся. Дуже багато дистилерів, на жаль, намагаються нав’язати дітям цю професію, але частіше за все з цього нічого не виходить. У мене в самого двоє синів, один з них зовсім не цікавиться виробництвом бурбону, а інший, як я вже говорив, чотири роки в цьому бізнесі.

Чи куштували ви вже український алкоголь? Чи бачите ви різницю в культурі споживання алкоголю в Україні та в Сполучених Штатах?

Насправді, мені поки не випала така можливість — оцінити широкий спектр українських напоїв. Вчора ми були в барі та випили три різні напої. Один з них був з медом (медовуха. — Ред.). Мені сказали, що це традиційний напій для України. В цьому барі був дуже широкий вибір різної горілки, але  я розумію, що багато про культуру споживання ще доведеться дізнатися. Саме тому я зараз в Україні, щоб розповісти, які бувають бурбони, і побачити цю різницю.

Яке місце посідає бурбон у світі алкоголю?

Смаки людей завжди змінювалися, але особливо це помітно в останні 8−10 років. Раніше споживали саме «коричневі» напої, потім перейшли до горілок, зараз знову повертається тенденція споживання «коричневих» напоїв. Завжди бурбон та інші види бурбону полюбляли люди старшого покоління — як правило, чоловіки 40−50років і старші. Зараз бурбон п’ють люди 21−30 років. Це можуть бути і чоловіки, і жінки, причому за барною стійкою вони можуть пити просто коктейлі на основі бурбону. Але, звичайно, ми не позбулися прошарку старшого покоління, яке тяжіє до цього напою.

Якби бурбон був людиною, як би ви охарактеризували її загалом?

Це була б велика та сильна людина. У бурбону дуже хоробрий відтінок і смак. Він дуже традиційний, адже для Америки це справжній американський продукт. Тому, так, бурбон був би великою та сильною людиною.

Які характеристики цього напою ви б виділили і назвали тому, хто ніколи його не куштував?

Перш за все, потрібно не забувати, що при виготовленні бурбону використовують виключно нову дубову бочку, яка дає свій ефект. Потім, не забувайте, що в бурбоні є ваніль, кардамон, нотки карамелі, солодкий присмак фруктів і горіхів, а також нотки прянощів.

Які люди обирають бурбон Wild Turkey?

Це люди, які шукають по-справжньому автентичний продукт.

В Америці дуже великий вибір бурбону, але лише деякі бренди мають таку ж багату історію, як Wild Turkey.

Коли я зростав, люди, які споживали бурбон, вважалися грубими, жорсткими. Звичайно, цей напій пили також люди і більш складного характеру, навіть, можна сказати, вишукані й освічені. Особливо це спостерігається останнім часом, коли бурбон стали пити вже практично всі.

І ще спостерігається така тенденція, що сучасна молодь вживає менше алкоголю, але кращої якості. Тому що, коли я ріс, люди пили саме заради ефекту (щоб напитися) і були не такі розбірливі.

Для яких подій, заходів, свят підходить бурбон?

Для Дня подяки, звичайно ж. Особливо якщо мова йде про Wild Turkey (Wild Turkey в перекладі означає «Дика індичка», а саме індичка є традиційною стравою до Дня подяки. — Ред.). Але якісь конкретні події ми не відзначаємо саме з бурбоном. Розпивання бурбону в основному зараз підходить для соціалізації, коли молоді люди йдуть у бар або ресторан, щоб хильнити чарочку та поспілкуватися з друзями. Раніше так багато бурбону не пили, це був скоріше напій, який пили увечері, прийшовши додому. Бурбон більше підходить для холодної пори року. Тому що влітку спекотно, який там бурбон.

Які коктейлі можуть бути приготовлені на основі бурбону Wild Turkey? Навіть конкретніше запитаю — на основі Wild Turkey 81, який розробляли саме ви.

Перш за все при виробництві бурбону 81 ми використовуємо рецепт 101-го. Ми зробили 81-й більш м’яким, він скоріше для молоді та створений не для того, щоб напитися. Але в цілому більшість коктейлів, які миксують бармени на основі бурбону, не містять багато інгредієнтів — максимум три. Бурбон використовується для традиційних коктейлів, таких як «Манхеттен» або «Олд фешен», з ним відмінно поєднуються цитрусові.

Бурбони занадто складні, так що з ними в компанії можуть бути лише два-три інгредієнти. Напій сам по собі досить насичений смаками.

Як ви вимірюєте успіх того чи іншого різновиду напою?

Звичайно, критерієм можуть бути показникик продажів і те, що обговорює суспільство, так би мовити, чутки. Але найголовніше в Wild Turkey — це не тільки гарний смак продукту, але і наша спадщина, й історія, яку ми несемо з собою. Все ж таки 150 років ми представлені на ринку, і люди все ще отримують задоволення від нашого напою, споживаючи його.

Після Меттью Макконахі яка наступна зірка, з якою ви хотіли б співпрацювати в рекламній кампанії?

Чесно кажучи, ми не хотіли б більше співпрацювати ні з ким. Коли Меттью з’явився в рекламі Wild Turkey, моєму батькові це не сподобалося, тому що в основному наш бізнес будувався навколо сім’ї, саме сімейних цінностей. З іншого боку, Меттью сам справжній сім’янин, він звик все робити по-своєму, і тому він вписався в нашу філософію. Але якщо Меттью від нас піде, то ми більше не будемо співпрацювати ні з ким, а, як і раніше, сконцентруємося саме на нашій родині. Поява Макконахі була необхідною, можливо, для розширення аудиторії, але не більше того.

Якщо ви звернете увагу на те, як ми проводили рекламну кампанію з Меттью, то помітите, що це в основному були рекламні ролики на телебаченні. Але наша ЦА — чоловіки та жінки 21−35 років — не дивиться цю рекламу. В основному вони користуються соціальними медіа на кшталт Instagram, дивляться YouTube. Виходить, коли ми спробували попрацювати з Меттью, ми не достукалися до того, до кого хотіли.

Над чим ви зараз працюєте? Чи плануєте створити новий продукт?

Насправді ми все одно завжди концентруємося на одному рецепті, тому чогось абсолютно нового не зробиш. Наприклад, коли ми працювали з Меттью, ми концентрувалися на тому ж рецепті, але ми могли використовувати новий тип бочок. Знову-таки занадто новий тип бочок не використаєш, адже у нас є традиція.

Яке на сьогоднішній день досягнення свого життя ви вважаєте найголовнішим?

Звичайно, дуже важливим моментом було внесення в Зал слави бурбонів (Зал слави виробників бурбону в Кентуккі. — Ред.), Тому що я там опинився в одному ряду зі своїм батьком та іншими фахівцями цієї справи. Але для мене особисто було дуже важливо, коли сам батько визнав, що те, що я роблю, добре і що йому подобається моя робота.

Чи можете ви розповісти ключові факти про бренд Wild Turkey, які повинні знати всі?

Wild Turkey — це старий, усталений бренд. Одна з наших особливостей (і ми завжди на цьому наполягаємо) — ніколи не використовувати нічого генно-модифікованого. І, природно, у нас є один незмінний рецепт бурбона, який ми передаємо з покоління в покоління.

Коли ви просуваєте алкогольний бренд, то, звичайно, слід не забувати про такий чинник, як відповідальність. Ми буквально проповідуємо поняття відповідальності. Завжди.

За часів мого батька пили багато і пили з інших причин, ніж сьогодні. Як я вже говорив, сьогоднішня молодь споживає більш якісні напої.

Яка у вас глобальна мета на 2019 рік?

Експортний ринок зараз розростається, і той факт, що я подорожую в різні країни на зразок Польщі, України, де я раніше не бував, є дуже важливим. Тому що сам по собі бізнес невеликий, виробляється бурбон в невеликій частині Кентуккі буквально 6−7 родинами. І тому ми дуже пишаємося можливістю поширювати наш продукт в Україні, Польщі або навіть Філіппінах.

Фото: Павло Косенко

 

Тэги:
Подписывайтесь на нас в Facebook

Написать комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Извините, для комментирования необходимо войти.
 

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: