Парки роблять людей щасливими, довели вчені
Дослідження вчених з університету Вермонту виявило, що чим зеленіший простір, в якому знаходяться люди, тим вони щасливіші. Результати дослідження показують, що відвідувачі міських парків вживають більше слів на позначення щастя і висловлюють менше негативу у Twitter, ніж до відвідування парку. А піднесений настрій триває до чотирьох годин. Ефект настільки сильний, що еквівалентний навіть спалаху настрою на Різдво, щорічного найщасливішого дня у Twitter.
Протягом трьох місяців команда вчених вивчала сотні твітів на день, які люди розміщували зі 160 парків у Сан-Франциско. «Ми з’ясували, що в усіх твітах люди почуваються щасливішими у парках», – каже Аарон Шварц, аспірант УВМ, який керував новими дослідженнями, «але ефект був сильнішим у великих регіональних парках із багатою рослинністю та насадженнями дерев. Парки менших мікрорайонів демонстрували менший спалах позитивного настрою, а заасфальтовані міські площі та сквери демонстрували найменший підйом настрою».
Іншими словами, позитивні емоції викликає не просто вихід з офісу після закінчення робочого дня або перебування на вулиці: дослідження показує, що найпомітніший вплив мають зелені простори багаті на рослинність. Примітно, що одне з найпопулярніших слів у твітах із парків – це «квіти».
«У містах зелені насадження є надзвичайно важливими для почуття добробуту людей», – показує дослідження. Це означає, що зусилля щодо охорони та розширення міських природних територій є не менш важливими для зміцнення психічного здоров’я міських жителів.
Волонтери проводили дослідження на основі класифікації слів, які означали почуття щастя за шкалою від 1 до 9. Оцінюючи відповіді волонтерів, кожне слово отримувало оцінку: найчастотніше слово «щасливий» оцінили 8,30 балів, «ха-ха» – 7,94, «парки» – 7,14. Серед слів, які найменше передавали стрибок настрою – «аварія» – 2,60, «в’язниця» – 1,76. «Квіти» набрали 7,56 балів. Негативна лексика та використання часток «не», «ні», «не може» скоротилася одразу після відвідування міських парків, так само, як і використання займенників від першої особи «я» та «мене».
«Це перше дослідження, яке використовує Twitter, щоб вивчити, як змінюються настрої користувачів до, під час та після відвідування різних типів парків», – додає Шварц.
Звичайно, користувачі Twitter – це не репрезентативна вибірка усіх людей, а лише тих, які вирішили твітнути саме з парку. Тим не менше, користувачі Twitter – це чисельний демографічний показник, і такий підхід до дистанційного аналізу у реальному часі через повідомлення у Twitter пропонує новий спосіб вивчення зміни настроїв чималої групи людей для вчених.
Так, результати дослідження доводять, що на природі люди щасливіші – і це відкриття, яке може сприяти новим ініціативам у сферах охорони здоров’я та інфраструктури.