Як правильно знімати фудконтент для ресторанів. 7 порад від Наталки Денисенко
Співвласниця контент-агенції VIDEOFIRMA та рекламного продакшну BELOESUHOE, авторка фудблогу «Томати й Сіль» Наталка Денисенко у колонці для bit.ua розповідає про основні кроки створення відеоконтенту про їжу, який будуть репостити.
За 2019 рік у соціальні мережі було завантажено 3,4 мільйони фудвідео. Напрямок фудконтенту набиратиме оберти на тлі трендів «їжа як розвага» та «їжа як замінник розваг». Гастрофестивалі, величезна кількість фудшоу на Netflix і фудблогерів у соцмережах стали популярні саме завдяки йому. Люди шукають прості задоволення швидкої дії.
Їжа стає епіцентром загальної уваги як одна з найдоступніших насолод. Їжа буквально всюди: навіть модний бренд Alexander Wang зробив сумки в колаборації з мережею ресторанів McDonald’s. Це свідчить про те, що запит на їжу та всі сервіси, пов’язані з нею, дуже високий.
Тому якщо вам пощастило працювати з їжею, раджу ловити хвилю. Але щоб використовувати цей тренд грамотно, ресторану (втім, як і будь-якому бренду) необхідно виділитися на тлі інформаційного шуму, привернувши до себе увагу. А це буде досить непросто, враховуючи, що користувач бачить у мережі близько 60 рекламних роликів на день, а ще — безліч на ТБ і офлайн.
У боротьбі за увагу виграє той, хто точніше інших влучить в інтереси аудиторії і викличе захоплення презентацією контенту.
Як цього досягнути? Ось кілька порад, які допоможуть вам підібрати контент для своєї аудиторії.
1. Вивчіть інтереси своєї аудиторії
Ось, наприклад, дослідження інсайтів міленіалів щодо їжі, які проводили спеціалісти Nielsen. Компанія вважається однією з найавторитетніших дослідницьких організацій у світі на тему користувачів мережі, тож поцікавтеся їхніми звітами, спробуйте знайти доречне застосування цієї інформації для гостя свого ресторану або покупця бренду.
2. Підходьте до відеоконтенту концептуально, знайдіть ідею комунікації
Не можна бездумно знімати все підряд, так ви ніколи не досягнете маркетингових цілей. Перед вами мають стояти саме маркетингові завдання, без них ваша робота буде лише набором хаотичних дій. Для того щоб фудконтент привертав увагу і ним хотілося поділитися, він має захоплювати, розважати, навчати аудиторію. Спробуйте стати цікавішими, пошукайте свою фішку.
3. Будьте корисними
Додатковою цінністю брендового контенту є те, що він дарує користувачам ідеї: як відпочити, куди піти, що розповісти про своє життя друзям. У випадку з їжею це можуть бути рецепти приготування, поради з поєднань продуктів, фудпейрінгу, вибору вина — тем мільйон.
Для того щоб фудконтент привертав увагу, він має захоплювати, розважати, навчати аудиторію.
4. Створюйте красивий відеоконтент
Коли йдеться про їжу, то тут у буквальному сенсі потрібна «смачна картинка» (уникаю таких епітетів, але у випадку з їжею це реально так). Спостерігайте, як цю картинку створюють лідери ринку. Провідні бренди будують візуальну комунікацію навколо стильної подачі — продукту, закладів, ситуацій споживання, що відповідають образу життя цільової аудиторії, красивої атрибутики і деталей (посуд, декор, предмети інтер’єру), а також емоцій, які людина хоче отримати. Щоб усе це реалізувати, залучайте для зйомок не лише оператора, а ще й фудстиліста. Для виробництва фудвідео ми у VIDEOFIRMA та BELOESUHOE завжди працюємо з фудстилістом. Ось що у нас виходить у підсумку:
5. Стежте за трендами
Відеокентент, діджитал, контент-маркетинг — усе це інструменти, що стрімко змінюються. Спостерігайте за найкращими, постійно шукайте референси. Є безліч нових жанрів. Зараз, наприклад, хвиля популярности ASMR (автономна сенсорна меридиональная реакція) — роликів, які при перегляді викликають приємне відчуття. На появу цього відчуття у споживача можна вплинути за допомогою звукових і візуальних стимулів — шепоту, плавних рухів, шелестіння, погладжування і хрусту. Жанр ASMR також називають «масажем мозку».
Яскравий приклад такого ролика із Зої Кравіц у головній ролі нещодавно був представлений на Super Bowl. 30-секундний рекламний спот під час Супербоул коштує близько $5 млн. Бренди, які володіють подібним бюджетом, у день гри влаштовують справжній парад креативу і вже точно можуть називатися трендсетерами. Кажемо їм «дякую», дивимося та надихаємося.
6. Розвивайте стосунки та розповідайте історії
Нехай ваш ресторан позиціонує себе як простір для спільних ритуалів. Для прикладу: сирники на сніданок є майже у всіх закладах. А от про те, що ваші офіціанти знають, о котрій прийде постійний гість, і до того моменту вже готують еспресо та сирники без цукрової пудри — знають одиниці. Це вже про особисті стосунки. Розповідайте такі історії у своєму контенті, показуйте, як це — бути частиною життя ваших гостей.
7. Регулярність контенту
Уявіть, що ви розвиваєте власне медіа, щоденний відеожурнал. Черговий випуск не може не вийти, адже на нього чекає ваша аудиторія. Тож будьте регулярними.
І пам’ятайте: їжа – це вічний контент. Вам пощастило працювати саме з нею!