Закордонні тріпи, новенькі автомобілі та масаж на роботі: чому круто працювати у великій компанії
Поки хтось «нон-стопить» в офісі під одвічні коменти шефа на кшталт «Я тобі плачу, що тобі ще від мене треба?», інший працює із задоволенням у прогресивній команді та отримує за це корпоративи у тропічних країнах чи кошти на тренінги для прокачки профскіллів. У рамках нашого з COMFY проекту про людей розбираємо найцікавіші «плюшки», що пропонують великі, модерні і свідомі компанії!
Тимбілдинг і закордонні тріпи замість корпоративу раз на рік
Влаштовувати раз на рік корпоративи з тамадою, вульгарними конкурсами, горілкою та лімітованими закусками — як мінімум нецікаво. Як максимум — пом’яті обличчя в понеділок, купа фотокомпромату у фейсбуці та жодного бажання працювати. Такий собі тимбілдинг! У прогресивних компаніях підхід «відбування черги» не працює. У Comfy, наприклад, давно зрозуміли: для того щоб люди викладалися на повну, потрібна крута мотивація. І придумали «R-Місію» — великий конкурс серед торгового персоналу, де продавці змагаються за майбутніх власників смартфонів, холодильників і телевізорів. Один із подарунків для співробітників — це подорож, де можна не тільки відпочити, а й «затимбілдитися» на довгі роки. А суперприз для щасливчика (переможця обирають рандомно) — новеньке авто. Думки про релакс на пляжах чи сімейні поїздки на ніссані перетворюють продавців на wow-працівників, сервіс на суперсервіс, а випадкових клієнтів на постійних. І всі задоволені.
Існує й ще одна мотиваційна гра серед працівників Comfy. Називається вона Idea Hub. Є завдання, наприклад, продати smart-годинники чи камери. Співробітники пропонують свої ідеї, як це зробити, а потім лайкають варіанти, що найбільше їм сподобалися. Тим, хто збере найбільше голосів, дарують круті гаджети. Це мотивує команду активно вмикатися в процес, а компанія отримує високі результати продажів.
Допомога в боротьбі з безпліддям замість «Знову в декрет?»
Часто біг боси бояться слова «декрет». Вагітних не можна сильно завантажувати, змушувати перепрацьовувати, відправляти у відрядження, а ще на їхнє місце потрібно шукати когось тимчасового. Компанія Spotify навпаки впроваджує прегнант-ініціативи. Вона оплачує процедури з лікування безпліддя, а вагітним дає півроку оплачуваного декрету.
American Express також підтримує молодих батьків, пропонуючи їм до 5 місяців декретної відпустки, яка повністю оплачується. Окрім цього, компанія бере на себе послуги цілодобового консультанта з грудного вигодовування, а якщо треба — доставляє дитині молоко прямо додому.
Корпоративне навчання замість «Я тобі дав роботу — я свою справу зробив»
Легше за все «забити» на підлеглих, а в кращому випадку — дати книжку з продажів 96-го року та вважати себе гуру корпоративного навчання. Набагато складніше — приділити увагу, допомогти людині прокачати свої професійні навички. У Comfy, наприклад, є Корпоративний університет, який готує тренінги з прокачки софт-скілів, а також програми, що допомагають розібратися з новою технікою, послугами та брендами. Проводиться навчання для продавців, касирів, товарознавців, директорів, їхніх замісників. А ще співробітникам не потрібно відкладати гроші з кожної зарплати, щоб пройти омріяні професійні тренінги — Comfy повністю оплачує курси від вендерів та провідних тренерів України.
Asana — компанія, що займається програмним забезпеченням для веб- та мобільних гаджетів, також пропонує працівникам професійні бенефіти. Кожен співробітник може знайти для себе наставника чи коуча, для того щоб прокачати професійні та особисті скіли і в майбутньому стати крутим спеціалістом.
Приємні бонуси замість «У тебе норм зарплата, цього досить»
Завжди приємно, коли керівник тебе цінує та окрім зарплати пропонує ще заохочувальні «плюшки». Коли в компанію Huddle приходить нова людина, їй виплачують бонус £5,000 — просто за те, що вона приєдналася до команди. Окрім цього, співробітники незалежно від результатів роботи отримують £500 щороку.
Турбота про здоров’я замість «Що, знову лікарняний береш?»
Усі ми люди і, на превеликий жаль боса та команди, інколи хворіємо. Можна скільки хочеш нарікати на долю та імунітет, але горло від цього боліти не перестане, а температура не впаде. У Comfy вирішили попередити масові застуди та надіслали в усі магазини мережі свіжі мандарини, мед, варення та противірусні препарати. А щоб підтримати продавців у найподарунковіший новорічний період навіть привезли до них масажистів. У перервах між продажами LED-телевізорів та капсульних кавоварок продавці могли «забігти на релакс» та трошки покайфувати. Т — турбота.
Додаткові кошти на подорожі замість «Я тобі дав премію — на Кирилівку вистачить»
Премія — це, звісно, добре, але інколи вона залишається непоміченою для гаманця. Великі компанії турбуються про своїх працівників, тому намагаються дати їм круті бенефіти. Компанія Airbnb, яка допомагає орендувати житло по всьому світу, щорічно виплачує співробітникам по 2.000$ на подорожі. Так працівник може особисто перевірити якість послуг та надихнутись для подальших професійних звершень.
Рівність замість совдепівської ієрархічности
Коли заходить шеф, усі затихають, бояться дихати та кліпати — це точно не ознака великої модерної компанії. У прогресивних колективах усі рівні, всі працюють на один результат та докладають максимум зусиль, бо знають — воно того варте. Наприклад, у Comfy під час «Чорної п’ятниці» — найбільш сейлового періоду, коли всі покупці світу кидаються за смартфонами та електрочайниками, — співробітники офісу допомагають продавцям. Це значно полегшує роботу.
Навіть топ-менеджери раз на рік стають «за прилавок». Пробуючи себе в ролі продавців, вони намагаються відчути настрій клієнта та його потреби і відповідно до цього вдосконалити сервіс. Спочатку, звісно, триває місяць підготовки: управлінці вчать характеристики товарів, принципи оформлення замовлень тощо. Експеримент дає свої результати — з’являється безліч ідей щодо покращення бізнес-процесів і сервісу загалом.
У Comfy цінують співробітників, бо розуміють: успіх керівника неможливий без команди. Щоб показати тих, хто стоїть за досягненнями компанії, створено проєкт #COMFYPEOPLE. Там розповідають історії працівників крізь призму роботи та захоплень.
Обіди в офіс замість «Тут поруч є McDonalds, якщо треба»
Інколи вибігти до супермаркету та простояти шалену чергу за крабовим салатом просто немає часу. Аби спростити життя своїм співробітникам та не залишити їх голодними, команда Google вирішила безкоштовно годувати працівників, поки вони розробляють штучний інтелект чи діагностують квантовий суперкомп’ютер.
Безлімітна відпустка замість «24 календарні дні, не більше»
Після «горіння» в дедлайнах та цілодобових нотацій шефа потрібно добре відпочити. Інколи 24 днів не вистачає, щоб повністю відновити сили. Компанія Visualsoft подбала про тих, хто хоче вирватися з безкінечного кола «робота — дім» та вирішила не обмежувати співробітників у їхньому відпочинку. Працівники можуть брати стільки відпустки, скільки захочуть — а там і продуктивність покращується.
Безболісний кар’єрний ріст замість дев’яти кіл пекла
Принцип «щоб стати топом, потрібно вбити Горгону Медузу/дістати зоряний пил єдинорога» давно застарів. Сьогодні цінують розум та скіли. І для того щоб отримати омріяне підвищення, не обов’язково «впахувати» з ранку до смерканку, забуваючи про сон та їжу. У Comfy були випадки, коли всього за рік продавець ставав директором магазину, — і все це завдяки своїм професійним якостям та бажанню вдосконалюватися.
Робота у великій компанії має безліч «плюшок». І поки одні «маються» в офісах, ненавидячи ранки, начальників та дедлайни, інші працюють із задоволенням, бо знають — їхню працю цінують.