Як коронавірус змінив індустрію моди
Знайти сферу, на яку б епідемія коронавірусу жодним чином не вплинула, неможливо. Модна сфера, звісно, не виняток – вона так само реформувалася через спалах епідемії в усьому світі. Говорити однозначно, що індустрія поставлена на паузу – не зовсім коректно, та те, що сфера потерпає від збитків, очевидно.
Ми вирішили з’ясувати, як коронавірус взагалі вплинув на моду і як вона змінилася за останні кілька місяців.
Зовнішній вигляд
Почнімо саме з масок – з початком карантину вони ввійшли до нашого життя і стали його невід’ємною частиною. Без маски справді нікуди: в Україні позавчора вийшла рекомендація не пускати до магазинів відвідувачів без цього засобу захисту. Тож навіть ті, хто до останнього не хотів витрачати гроші на маску, яка не захищає на всі 100%, вимушені оббігати аптеки в її пошуках.
Маска стала не лише засобом захисту, а й модним атрибутом: навіть маски люди намагаються використати у своєму образі. Бренди підключилися до виробництва масок, і деякі непогано заробляють: наприклад, популярні зараз маски Fendi коштують 190 доларів за штуку і не гарантують стовідсоткового захисту від коронавірусу. І так, на них є попит. Брендовану маску можна знайти також у Marine Serre. Місцеві бренди одягу підключаються до виробництва: в умовах, коли знайти маску в аптеці – завдання не з простих, – попит на маски значно зростає.
Новим трендом у манікюрі стало зображення коронавірусу. Видання Metro пише, що манікюр з принтом СOVID-19 – це своєрідне нагадування про небезпеку та важливість дотримання правил особистої гігієни.
Виробництво товарів та шопінг
Оскільки почалося все з Китаю – він став епіцентром епідемії ще в лютому, – зміни зачепили насамперед ту частину індустрії, яка була пов’язана з Піднебесною. Китай входить до основних виробників товарів та ринків збуту одночасно. У КНР виробляють не лише речі для недорогого масмаркету – частину речей Paul Smith, Ralph Lauren, Armani, Ermenegildo Zegna та інших брендів з іменем шиють саме в Китаї. Тож після закриття фабрик зачиняються й брендові магазини, скасовуються покази і презентації нових колекцій.
Через закриття магазинів та загальний карантин по всьому світу суттєво знизилися продажі брендового одягу. Шоуруми не працюють – тільки ті, що в КНР, вже кілька місяців зачинені і не приносять прибутку. Наприклад, у Tapestry Inc. (Kate Spade, Stuart Weitzman та Coach) чекають втрати від 200 до 250 мільйонів доларів протягом другого півріччя 2020-го року. Capri, до якого входять Michael Kors, Versace і Jimmy Choo, заявив про закриття половини магазинів у Китаї та спрогнозував падіння прибутку на 100 мільйонів доларів у наступному кварталі. В adidas не назвали цифри збитків, та підкреслили, що збитки суттєві. Навіть можливість реалізовувати речі онлайн люксові марки не рятує: продажі скоротилися на 90%. За прогнозами, модна індустрія цього року втратить близько 43 мільярдів доларів.
Зараз багато бізнесів переживають далеко не найкращі часи, наймані співробітники по всьому світу втрачають роботу або йдуть у неоплачувану відпустку на невизначений термін. Тож витрати на шопінг мінімізуються: через економічну кризу люди планують тільки надважливі покупки, а не нову пару чоботів від Jimmy Choo.
Модні покази та робота представників модної індустрії
Тижні моди, які припали на часи поширення вірусу, відбувалися в порожніх залах або скасовувалися. Під час Міланського тижня моди якраз був спалах коронавірусу в Італії, тож покази проводили онлайн – ніхто не хотів ризикувати здоров’ям, і самі організатори просили дотримуватися правил безпеки.
На Паризькому тижні присутні все ж були, та значно менше, ніж зазвичай. До того ж у показах не змогли взяти участь кілька китайських дизайнерів. Деякі модні будинки – Chanel, Prada, Gucci – взагалі скасували частину показів, запланованих на 2020 рік.
Співробітники модної індустрії, робота яких безпосередньо пов’язана з людьми – стилісти, візажисти, фотографи, продавці-консультанти – зараз здебільшого залишилися без роботи. Підрахувати, скільки саме це людей, поки неможливо, та, скоріше за все, йдеться про десятки тисяч.
Мода та благодійність
Ажіотаж навколо коронавірусу передбачено призвів до спроб нажитися на цьому – ми вже згадували вище про маски за 190 доларів. Та свідомі бренди не залишились осторонь проблеми для всіх людей у світі і долучилися до боротьби з вірусом на волонтерських засадах. Наприклад, концерн LVMH, який виробляє парфумерію для Christian Dior, Louis Vuitton, та Givenchy, заявив про розробку власних дезінфекційних засобів під час епідемії коронавірусу. Таке рішення представники концерну прийняли, після того як стало відомо про гострий брак санітайзерів у лікарнях Франції. Із 16 березня на заводах, де виготовляють парфумерію, роблять санітайзери та безкоштовно передають їх медичним закладам.
Також LVMH передав китайському Червоному хресту понад 2 мільйони доларів на допомогу в боротьбі з коронавірусом. До благодійности долучилися також Kering та Richemont. Dolce & Gabbana заявив про об’єднання з приватним університетом Humanitas для спільної роботи над пошуком вакцини від вірусу.
Косметичні компанії Mixit, Coty і бренд одягу Zara спрямують потужності виробництва для створення речей, необхідних для боротьби з коронавірусом – масок, санітайзерів тощо. У Zara, наприклад, вирішили надати частину своїх фабрик іспанській владі, аби вона могла організувати там пошиття медичних масок. Крім того, бренд сподівається запустити виробництво медичних халатів, яких теж потребують іспанські лікарі.
Особисто нас найбільше приголомшив своїм благодійним внеском Джорджіо Армані. Італійський дизайнер спочатку перерахував на боротьбу з коронавірусом 1,25 млн євро, а потім віддячив усім італійським лікарям – викупив шпальти понад 60 популярних місцевих газет, зокрема регіональних, та залишив теплі слова для всіх рятувальників людських життів. Цим він підтримав не лише лікарів, а й самі видання, які теж потерпають від кризи. Джорджіо став обличчям нової моди – благодійної, небайдужої та свідомої.
P.S. Любий читачу, ми хочемо познайомитися з тобою ближче. Можеш, будь ласка, відповісти на кілька запитань? А ще там знайдеш інфо, як долучитися до секретного клубу з подарунками від наших партнерів ;) Let’s talk!
Разом проти коронавірусу: збираємо 1 000 000 грн на захисні костюми для лікарів. Твій внесок важливий!