Cпецпроекти

«Конкуренти мають об’єднуватися»: Ірина Данилевська про фешнсферу на карантині


Ми віримо, що шлях до успіху лежить через поєднання. Це може бути поєднання різних чинників: правильних людей в команді, відданих партнерів, стану економіки, хобі, досвіду та навіть удачі чи звичайної випадковости. Ми особливо відчули це зараз, коли поєднання небайдужих людей та бажання допомогти рятує нас у часи епідемії та кризи! Разом із брендом шотландського віскі Chivas Regal ми запускаємо проєкт «Поєднання – завжди на краще!». Наша мета – довести, що бізнес стає успішним завдяки єдності команди, її розмаїтих цінностей та ідей. За аналогією шотландський купажований віскі Chivas має свій насичений смак завдяки поєднанню спиртів різної витримки.

У межах проєкту видавчиня bit.ua Тетяна Гриньова спілкується з підприємцями про кризовий менеджмент і корпоративну культуру, факапи і успіхи, колаби і конкуренцію, оптимістичні прогнози на майбутнє і цінні інсайти, що подарував карантинний час. 

Друга гостя – Ірина Данилевська, співзасновниця та голова оргкомітету Ukrainian Fashion Week, голова експертного комітету Ukrainian Fashion Council та засновниця премії Best Fashion Awards. Дивіться інтерв’ю з інсайтами про корпоративну культуру у фешн-сфері, важливість колаборацій дизайнерів і прогнози на майбутнє фешену. 

Для індустрії моди прогноз на решту року достатньо похмурий. Компанія Business of Fashion прогнозує зменшення продажів в індустрії розкоші на 35%, а McKinsey ще жорстокіші та кажуть про 40%. Невеликий статистичний аналіз провели і ми в Ukrainian Fashion Week спільно з Українською Радою Моди. На жаль, порівняно з березнем-квітнем 2019-го зменшення продажів/обороту в березні/квітні 2020-го в дизайнерських брендів становить 77%. І попри загальну тенденцію уникати звільнення, все ж 43% працівників у дизайнерських компаніях зараз у неоплачуваній відпустці.

Бренди повинні пришвидшити реалізацію своїх планів щодо діджиталізації. Далеко не всі українські дизайнерські бренди зустріли карантин в ідеальному стані щодо презентації себе в онлайні. Це стосується не так сайтів та присутности в соцмережах, як готовности дизайнерів до онлайн-продажів. З моменту оголошення карантину, на початку кризи я вже виступала із закликами до дизайнерів не тільки більше спілкуватися зі своїми клієнтами, своєю авдиторією, а й підготувати всі свої колекції, всі «залишки» до вимог e-commerce.

У будь-яку кризу довіра та відкрита розмова завжди залишають шанс на те, щоб ти вижив, зберігся та зміг працювати далі. Настав час, коли навіть конкуренти мають об’єднуватися. Щоб врятувати індустрію загалом, потрібно трішечки позбутися своїх амбіцій і зрозуміти, з ким і заради чого ти можеш об’єднати зусилля. Від спільного продакшну до створення загальних платформ для продажу. Не менш важливою є відверта розмова зі своїми партнерами, підрядниками, клієнтами. Ви не втратите повагу інших, поділившись своїми проблема, а навпаки, знайдете підтримку там, де не очікували.

Необхідно об’єктивно оцінити, в чому твоя унікальність. Зізнайтеся собі, за якою річчю прийдуть саме до вас. З думкою про ЩО людина згадає ваш бренд. І намагайтеся зберегти виробництво саме цього продукту. Прийдуть кращі часи, і ви знову, якщо захочете, зможете розшири асортимент і продовжити експерименти.

Свій вплив, свій авторитет, свою медійність українські дизайнери витрачають на підтримку медиків та інших менш захищених груп. Долучайтеся до волонтерських рухів! Зараз колаборації українських дизайнерів відбуваються в дуже важливій і дуже емоційній сфері – це підтримка медиків. Першою гучно про це заговорила Світлана Бевза, яка об’єднала дизайнерів, щоб шити захисні комбінезони для лікарів. А ще було прийнято унікальне рішення: виставити онлайн-лекала цих комбінезонів, що стали доступні всьому світу. Я знаю, що американці шили костюми за цими лекалами. 

Коли формально закінчиться карантин, криза не зникне, економіка буде в рецесії. І тоді буде дуже важливо, до кого першого піде клієнт. Вирішальним є емоційний зв’язок і авторитет. Людям давно не байдуже, які цінності сповідує той чи той бренд. Вибираючи, покупець радше надасть перевагу тому бренду, чия етика і чиї вчинки його вразили.

Я не люблю, коли кажуть, що криза – це добре і вона може нас чогось навчити. Єдине хороше, що я бачу в кризах (а я пережила їх кілька), – це ревізія пріоритетів. Інколи ми цього не робимо, бо нам здається, що все і так нормально. У кризовий момент, коли всі ресурси обмежені, ми маємо зосередитися на найважливішому, на мою думку, – на збереженні команди та продукту.

Якщо раніше принципи sustainability були бажаними, то зараз вони стануть необхідними. Нас до цього вже підштовхнула економіка. Ми маємо навчитися правильно використовувати не лише природні, але й власні ресурси, задумуватися, з чого ми шиємо та для чого це робимо.

Будемо відвертими: дизайнерський одяг – це предмет розкоші. Зрозуміло, що на розкіш сьогодні залишається дуже мало як грошей, так і відчуття її необхідности. Можна купити собі прикрасу, машину, картину. Але мені б хотілося, щоб, маючи можливість придбати собі предмет розкоші, люди витратили гроші на дизайнерський одяг. Тому що в Україні класний фешн.   

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: