Cпецпроекти

Перебрати сукні, банки, склянки: як навести лад у речах під час карантину


Вдома на карантині у нас виникають два стани: ми або забуваємо про прибирання взагалі («все одно ніхто, крім кішки, не побачить!»), або щодня нервово чистимо й так блискучі поверхні та перекладаємо речі з місця на місце. Зараз у нас є на це час і сили, а що потім, коли самоізоляція закінчиться? 

Щоб оселя була затишною, не потрібно постійно все протирати та переставляти. Значно доцільніше один раз розробити власну систему, яка дозволить переглянути організацію наших шухлядок, шаф і полиць. А ще усвідомлене прибирання допомагає не просто оновити вигляд житла, а й змінити ставлення до життя.

Разом із дизайнеркою Вікторією Файнблат ми розповідаємо, як зробити наш побут зручним і естетичним. На щастя, на карантині часу для формування нових корисних звичок вдосталь.

Вікторія Файнблат

Архітекторка, дизайнерка інтер’єрів та власниця однойменного дизайн-бюро. Має за плечима 15 років досвіду та понад 160 реалізованих проєктів.

 

Перший крок до облаштування оселі, у якій захочеться проводити свій час, — це планування зон, де зберігатиметься більшість ваших речей. Пані Вікторія пропонує два основні варіанти — гардеробну, якщо є така можливість, або ж велику шафу. Дивіться повне відео пані Вікторії з лайфхаками про облаштування габдеробу, а ми зібрали основні поради:

– Зверніть увагу на світло в гардеробних. Воно має бути максимально природним і наближеним до денного.

– Проєктуйте гардеробні відповідно до конкретних потреб. Наприклад, нижні секції робіть доступними для дітей або людей із низьким зростом. 

– Використовуйте мобільні полички, контейнери та коробки. Це дозволить максимально задіяти простір, зокрема вертикально. А ще це просто зручно.

– Якщо ви обираєте гардеробні з відкритим типом зберігання речей (тобто без дверцят), то не забувайте про пил і передбачте вентиляцію. Якщо такої можливости немає, краще проєктувати закрите зберігання. 

– Шафи варто робити до стелі, тоді зверху не накопичуватиметься пил. А також з’являться додаткові антресолі для сезонних речей або ковдр.

– У спальній кімнаті шафи та шухлядки можна поєднувати із зоною для телевізора або туалетного столика. Місце знайдеться завжди, окрема ніша для шафи не потрібна.

– Для книжок або пам’ятних речей знадобляться полички та стелажі. Їх можна розміщувати в проходах, коридорах або холах. 

– Не можна заощаджувати на фурнітурі меблів.

Дизайнерка радить добре обміркувати облаштування «дитячої зони». Варто виділити окрему частину кімнати (або окрему гардеробну, якщо є така можливість) для зберігання тільки речей дитини. Так ви зможете візуально збільшити решту простору, адже його вже не будуть переобтяжуватися шухляди, шафи чи коробки з іграшками. А коли все зібрано в одній великій шафі або гардеробній, то знайти потрібну річ набагато швидше.

Також не забувайте, що діти беруть приклад з нас, дорослих. Якщо ви із самого дитинства будете показувати дитині, що порядок — це необхідна норма, то далі вона самостійно прагнутиме чистоти навколо себе. Але перед цим вам також потрібно навчитися отримувати задоволення від прибирання.  

Коли все лежить на своїх місцях і добре слановано, то й прибирати стає значно легше. А перше та головне завдання перед наведення порядків — зрозуміти, яка система організації речей найбільше відповідає нашим уявленням про ідеальний спосіб життя. Для цього познайомимося з трьома найвідомішими філософіями облаштування побуту.

Метод наведення порядку KonMari

Марі Кондо — це сучасна ікона мінімалістичного порядку. Якщо ви хочете прибрати один раз на все життя, а потім тільки підтримувати чистоту – розгортайте її бестселер «Викинь мотлох із життя! Мистецтво прибирання, яке змінить вас назавжди». Якщо вірите в енергетику речей — сміливо дивіться шоу на Нетфліксі «Прибирання з Марі Кондо», в якому японка вчить американські родини облаштовувати свої домівки.

Стисло метод KonMari можна сформулювати в шести простих правилах:

  1. Зробіть прибирання своєю звичкою.
  2. Уявіть власний ідеальний стиль життя.
  3. Зрозумійте, що ви не відмовляєтеся від речей. Коли ви викидаєте щось, щиро подякуйте речі за її службу.
  4. Сортуйте речі за категоріями, а не за місцем. Кондо виділяє 5 категорій: одяг, книжки, папери, аксесуари та сентиментальні речі.
  5. Дотримуйтесь однієї послідовности в розкладанні всіх речей. Наприклад, розвішуйте одяг від темних відтінків до світлих. А також скручуйте одяг трубочкою (як роли) та ставте вертикально (а не складайте в стоси).
  6. Беріть річ у руки та запитуйте себе: чи викликає вона в мене радість? Чи тільки стрес? У другому випадку сміливо позбавляйтеся речі.

Спочатку ви маєте звалити всі речі з однієї категорії у величезну кипу. А вже далі прислухатися до свого серця, коли будете тримати окремий предмет у руках: чи подобається він вам? Наприкінці перебирання вас має оточувати тільки те, що приносить радість життя. 

Куди ви будете складати речі, для методу KonMari зовсім неважливо. Марі Кондо із самого початку орієнтувалася на доволі маленькі квартири японців, у яких не надто багато місця для додаткових органайзерів. 

Вікторія Файнблат дотримується схожої думки: навіть якщо у вас немає величезної гардеробної, для збереження речей завжди можна використовувати простір у коридорі чи шафу в кімнаті. Якщо зробити їх зручними, звісно.

Система FlyLady

Інший підхід до прибирання пропонує американська домогосподарка Марла Сіллі, авторка системи FlyLady. Тут вам не потрібно позбавлятися одразу більшости речей або вчиняти щось радикальне — достатньо щодня виділяти на прибирання 15 хвилин. Але (це важливо!) на регулярній основі. Так ваша оселя буде чистою завжди, а не лише після генерального прибирання раз на місяць.

Свою оселю ви маєте розподілити на п’ять зон. Наприклад, це може бути спальня, кухня, дитяча кімната, коридор і санвузол. Але залежно від розміру вашого будинку зони будуть змінюватися.  

Після цього візьміть за правило впродовж одного тижня прибирати одну зону, але не більше 15 хвилин на день (якщо є ризик надто захопитися, то вмикайте таймер). Так протягом семи днів ви наведете лад на кухні, потім перейдете до спальні або вітальні — і за кілька тижнів ваша квартира або будинок будуть значно охайнішими, ніж раніше.

Обмеження 15 хвилин означає, що у вас залишатиметься більше часу тільки на себе. Дизайнерка зазначає: для прихильниць і прихильників FlyLady прибирання лише частина їхньої філософії, яка допомагає побудувати комфортний і продуктивний режим дня.

Метод «Анонімні ледарки»

Цю систему прибирання варто полюбити хоча б за її іронічну назву. Адже поєднувати любов до ледарювання та чистоти водночас — найвищий пілотаж.

Правила «Анонімних ледарок» доволі прості: у кожної речі має бути власне місце, а до прибирання ви обов’язково повинні долучати інших співмешканців. Сандра Фелтон, авторка методу, переконує: важливо не просто прибирати в будинку, а робити так, щоб підтримувати чистоту було якомога простіше. А в цьому найкраще допоможе практичне облаштування оселі: зручні меблі та техніка, доцільне планування і загалом різні дрібниці, що полегшують наше життя. 

За словами Вікторії, ця система не вимагає від вас одразу ж перейняти новий лад життя. Звички укорінюватимуться поступово, можливо, на це підуть тижні або навіть місяці. Проте згодом вони докорінно змінять темп і спосіб вашого життя. Щоб «увімкнутися» в цей процес, у системі розроблені цілі плани та графіки на перші шість тижнів. Звучить страшно, але все не так складно. Наприклад, у перший тиждень вам потрібно привчитися щодня заправляти ліжко, розпізнати проблемні зони в оселі та знайти способи їхнього вирішення, прибирати 15 хвилин перед сном, привести до ладу шухлядку на кухні та написати простий розклад домашніх завдань. А також закріпляти корисні звички — класти речі одразу ж на своє місце та долучати родину до хатньої роботи.

Догляд за своєю квартирою або будинком може перетворити самоізоляцію на цікавий і корисний період. Врешті-решт, коли ще в нас буде стільки часу, щоб перебирати абсолютно всі речі та перелаштовувати зони вдома? А ще й учитися поєднувати це все з рутиною і отримувати задоволення від дрібничок. Після такого навіть прокрастинація буде більш приємною — охайний і чистий будинок цьому сприятиме.

Усі фото надано дизайн-бюро Вікторії Файнблат.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: