Спецпроєкти

«Нашою метою був діалог»: організатори акції #СтопКультурнийКарантин про свої цілі


Разом проти коронавірусу: збираємо 1 000 000 грн на захисні костюми для лікарів. Твій внесок важливий! 

Вночі 12 травня в 20 містах України можна було бачити потужні світлові промені, спрямовані до неба. Це – акція #СтопКультурнийКарантин, заклик до влади розробити план виходу з карантину для сфери культури.

Загалом організатори задіяли 5400 світлових приладів. У Києві можна було побачити близько 20 стовпів світла, що були спрямовані зі знакових локацій: Співочого поля, Маріїнського парку, Андріївського узвозу, Поштової площі, Арки Дружби народів та інших.

Денис Ринський
Багатотисячна аудиторія івент-спеціалістів нашої країни протягом останнього місяця залишається без роботи, й фактично їхні компанії на межі банкрутства. Нам дуже прикро, що у так званому поетапному плані виходу із карантину для нашого ремесла не знайшлося місця і правил. Цією мирною акцією ми об'єдналися заради того, аби бути «почутими» – щоб нас побачили, звернули увагу на нашу діяльність та врахували потребу у відновленні організацій подій у державі. Нам слід почати працювати на рівні з іншими галузями та видами діяльності. Стоп культурний карантин!

Фото: Вікторія Квітка

У проєкту є чітка мета – розпочати відкритий діалог влади та креативної індустрії. Організатори кажуть, що мають пропозиції, які зможуть значно спростити вимушену зупинку діяльності креативних компаній та допомогти пережити карантинні заходи.

Акція викликала суттєвий резонанс: на вечір 13 травня пряму трансляцію подивилося понад 130 тисяч людей, а записи з хештегом #СтопКультурнийКарантин можна побачити в соцмережах багатьох медійних людей.

Фото: Олена Божко 

Однак серед захватів видовищністю акції та співчуття до проблем, які виникли в креативної індустрії через карантинні обмеження, зустрічаються й критичні питання до проєкту. bit.ua звернувся за коментарями до Євгенії Стрижевської – засновниці Kyiv Music Days та організаторки акції #СтопКультурнийКарантин.

Яким для вас є адекватний сценарій виходу з карантину креативних індустрій і які кроки ви очікуєте від влади?

Нашою метою був діалог. І на цю хвилину можемо повідомити, що він відбувається. З оргкомітетом [проєкту] вийшли на контакт одразу кілька державних інстанцій. Насамперед ми очікуємо узгодженого поетапного плану виходу з кризи. Залежно від нього ми можемо озвучувати певні пропозиції. Так, вони пропрацьовані.

#СтопКультурнийКарантин – акція, проведена переважно представниками концертної індустрії. Чи були у вас спроби зв’язатися з іншими креативними інституціями?

У співорганізаторах були присутні ці інституції, [так само] як і івентіндустрія. Але задля оперативної організації й через час за вікном ми не мали на меті утворити масове зібрання представників всіх креативних індустрій. До того ж, для музеїв та кінотеатрів міститься інформація у поетапному плані виходу [з карантину]. Для інших – ні. Ось, власне, й логіка.

Фото: Юлія Овсяннікова

Як ви ставитеся до асоціацій запуску світлових променів в Україні з вшануванням Небесної сотні? Зараз є багато питань щодо цього.

Не перебільшуйте. Таких питань не багато. До асоціацій ставимося спокійно й надсилаємо усім добірку посилань на подібні акції у світі, що символізують Мир та Любов.

Сьогодні на позачерговому засіданні ВРУ якраз розглядали питання культурної індустрії. Чи вважаєте це досягненням акції та що плануєте робити далі?

У нас справді є чимало напрацювань, і ця криза оголила проблематику галузей. Зараз прекрасний час, аби приділити увагу цій проблематиці. Індустрія достатньо молода, й певні інституціональні процеси лише тільки починають у ній формуватися. Ми, Kyiv Music Days, є майданчиком для спілкування та об’єднання. Тому сама акція – це успіх. Подібного єднання не відбувалося за всю історію країни. Такої краси мало хто очікував. Її помітили не лише в Україні. Про нас вже пишуть у Британії, Росії, Білорусі, Польщі. У деяких країнах планують робити подібні акції й починають із нами консультуватися. Про всі подальші кроки й успіхи ми будемо оперативно інформувати.

Фото: Оля Закревська

Міста, які взяли участь у акції: Харків, Львів, Хмельницький, Запоріжжя, Вінниця, Черкаси, Одеса, Чернігів, Ужгород, Тернопіль, Київ, Рівне, Полтава, Умань, Маріуполь, Кам’янське, Кременчук, Дрогобич, Стрий, Вишгород

Підписатися на розсилку:

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь