Як соціальна рекламна кампанія допомогла підліткам відмовитися від наркотиків
Згідно зі звітом ЮНІСЕФ 18 % підлітків в Україні мають досвід вживання наркотичних речовин. За статистикою Державної служби України з контролю за наркотиками, кожен четвертий український підліток до 16 років пробував наркотики.
Щоб вирішити проблему поширення наркотиків в Україні, недостатньо лише карати тих, хто їх продає. Потрібно запобігати споживанню наркотичних засобів підлітками.
Цю мету й поставила перед собою креативна команда агенції MEX a member of Havas, створивши соціальну рекламну кампанію TryBlueSky. Їхнім завданням було запропонувати молодим людям альтернативний спосіб отримати гострі відчуття та яскраві враження – спробувати стрибок із парашутом, наприклад.
Багато людей кинули вживати наркотики після того, як почали займатися скайдайвінгом. А відома своєю відкритістю та дружністю парашутна спільнота допомагає наркозалежним вирватися з їх токсичного середовища.
Реалізація кампанії
У межах кампанії, що тривала з 1 вересня по 1 жовтня 2019 року, команда MEX a member of Havas створила 50 графіті з рекламою телеграм-каналу @TryBlueSky.
Графіті були нанесені поверх телеграм-каналів драг-дилерів у найнеблагополучніших районах Києва.
Через телеграм-канал під виглядом «закладок» було розповсюджено 200 флаєрів на безкоштовний перший стрибок із парашутом – таким же способом, яким розповсюджують наркотики.
За результатом рекламної кампанії 87 підлітків скористалися правом безкоштовного стрибка з парашутом, а 33 з них стали слухачами Авіаційно-космічного центру.
Проєкт змінив життя багатьох підлітків. Ось як про цей досвід розповідають вони самі.
Наташа:
«Тільки після стрибка я зрозуміла, наскільки тупо витрачаю свої ресурси, свої мізки. Це крутіше, ніж будь-який кайф! Я багато разів проходила реабілітацію, але оточення завжди затягувало назад. Тут я зустріла стільки надзвичайних людей! Чи змінилося моє життя після цього? Ні хріна собі, ще б пак!»
Влад:
«Я знайшов цю “закладку” в найнижчій точці мого життя, коли розмірковував про самогубство. І я сподівався, що мій парашут не розкриється. Але він витягнув мене на самий верх... за хмари!»
Завдяки цій кампанії MEX a member of Havas стало №3 агентством у цьогорічному Рейтингу креативности та майстерности комунікаційних агентств України й отримало 18 нагород за роботу TryBlueSky на Ukrainian Creative Stories UCS, зокрема Best of Contest та чотири золота.