Річ як реліквія. Як народилася ідея бренда виняткових речей Gunia Project?
Ukrainian Fashion Week за підтримки Українського культурного фонду презентує другу історію у межах проєкту Action: Sustainable Fashion про українські бренди, які реалізовують ініціативи у сфері свідомої моди та відповідального споживання.
Першу історію можна прочитати тут.
Цього разу йтиметься про український бренд виняткових речей Gunia project.
Бренд відомий тим, що популяризує відродження українських ремесел і давніх технік виробництва, ручної праці. Це і виробництво гутного скла, створення карпатських шуб-гунь, лозоплетіння, плетіння поясів-запасок, ручне керамічне виробництво і розпис, ручні техніки обробки тканин, ювелірне мистецтво і плетіння килимів.
Основною місією бренда Gunia Project є інтерпретація культурної традиції та інтеграція елементів народної спадщини в сучасні функціональні об’єкти.
Як починався шлях бренда і чому така назва?
Усе почалося у 2017 році з некомерційного творчого експериментального проєкту Наталі Каменської та Марії Гаврилюк. Група однодумців на волонтерських засадах співпрацювала з Центром народної культури «Музей Івана Гончара» та організовувала експедиції для дослідження артизанальних технік і пошуку майстрів.
Першими виробами, створеними учасниками проєкту, були шуби-гуні. Звідси й виникла назва бренда – Gunia project.
Гуня – це традиційна гуцульська шуба, яку тчуть зі стриженої овечої вовни. Далі виріб «купають» у спеціальних колодязях з гірською водою. Завдяки цьому вовна стає щільною, пишною та м’якою. Процес створення такої шуби займає кілька тижнів і відбувається тільки вручну.
У 2018 році вийшла перша колекція шовкових хусток з орнаментами, натхненними вишитими українськими рушниками ХVIII століття з архіву Музея Івана Гончара.
У 2019-му Gunia project офіційно став брендом із постійною командою та чіткою ідеологією. Бренд випустив першу повноцінну колекцію з виробами з кераміки, гутного скла та хусток, а також запустив власну керамічну майстерню.
Ідеологія бренда
Проєкт покликаний розвивати та презентувати локальних українських майстрів західному світу (навіть Папа Римський має посуд від Gunia Project!).
Gunia Project розвиває культуру дбайливого ставлення до речей, ремесел, матеріалів і традицій. Культивує вдумливе споживання та емоційну прихильність до речей.
Бренд створює продукт як традицію, де кожен об’єкт не втрачає актуальности, не виходить із моди і стає сімейним надбанням, що його передають кожному наступному поколінню.
Однією з основних цілей, що їх дизайнерки ставили перед собою, засновуючи компанію Gunia Project, була популяризація нішевого виробництва та демонстрація того, що ручна праця може бути добре оплачуваною, комфортною і перспективною.
Команда бренда також пропонує послуги ремонту та перепозолоти прикрас, перезаливання свічок у ту ж саму ємність, також є опція повернення картонного паковання, виготовленого з переробленого паперу та органічного клею, для його повторного використання.
Відеоісторія
Дар’я Марусик – керівниця проєкту Action: Sustainable Fashion.