Спецпроєкти

В Україні вперше проведуть міжнародний форум про Харківську школу фотографії. Чого чекати?


У серпні в Україні вперше відбудеться Kharkiv Photo Forum, присвячений дослідженню Харківської школи фотографії. Його транслюватимуть онлайн упродовж 18–21 серпня.

За останні 30 років Харківська школа фотографії стала культовим явищем в українському візуальному мистецтві (найпопулярніший її представник – Борис Михайлов). У 1960–1970-х Школа сформувала власну естетику, у 1980–1990-х – здобула світове визнання, а на початку 2000-х роботи фотографів вже обговорювали науковці.

У чотириденному форумі візьмуть участь близько тридцяти спікерів – це мистецтвознавці, фахівці в галузі історії фотографії, дослідники сучасного мистецтва, фотографи та куратори з різних країн світу. Вони проведуть 11 лекцій у секції «Харківська фотографія: минуле і сьогодення» та 7 лекцій на тему «Між Заходом та Сходом: зв’язки українських фотографів».

Олег Мальований. Серія «Двоє в інтер’єрі», 1992. Фото на обкладинці – Євген Павлов, серія «Міфології», 1988.

Головні події форуму

  • 1-й день: Харківська фотографія: минуле і сьогодення

Презентація монографії історикині української фотографії Тетяни Павлової «Український авангард: Харків». Ця книга присвячена історії образотворчого авангарду Харкова, який стимулював розвиток міських субкультур.

Лекторки та лектори:

Надія Бернар-Ковальчук «Зірка Олега Мальованого в каламуті пізньорадянської естетики»

Тетяна Кочубинська «Героїчне у вразливості. Харківська фотографія кінця 1980-х – початку 2000-х»

Бела Логачова «Акціонізм у фотографії харківської школи та нові медіа мистецтва 2000-х: галерея-лабораторія «SOSka»

Адам Мазур «Пеніс та друзі. Придивляючись до одержимості чоловічими геніталіями в Харківській школі»

Олександра Осадча «Відшукуючи фотографію-як-мистецтво: теоретичні погляди Юрія Рупіна в контексті офіційного дискурсу фотографії пізньорадянського періоду»

Тетяна Павлова  «До історії Харківської школи фотографії»

Олена Петровська «Фотогенія революції»

Віталія Щелканова «Дискурс тілесності у фотографії Ігоря Чекачкова»

Томас Шершень «Знівечені образи історії (Борис Михайлов, Євгеній Павлов)»

Катерина Яковленко і Галина Глеба «Місце травестії: чи був квір у харківській фотографії?»

  • 2-й день: Вікно на Захід: зв’язки української і європейської фотографії 

Розмова художника Олексія Шульгіна і фотографа Віктор Марущенка про «Останні роки СРСР: Київ, Харків, Москва»

Лекторки та лектори:

Фей Доулінг «Нова ілюзія: деконструкція зображення в сучасній художній фотографії»

Крістіан Кортегард Мадсен «Більше Менше – деконструююча фотографія Сергія Святченко»

Агне Нарушіте »Незакінчена справа Незавершеної дисертації: Борис Михайлов та «Естетика нудьги» у Литві»

Валентин Однов’юн «Балтійські і українські фотографи: соціальні взаємозв’язки, візуальні інспірації»

Федора Паркман «Плутане прийняття української та радянської фотографії у міжвоєнній Чехословаччині»

Володимир Парфенок «Мінська та харківська фотографія 1980-90-х: віртуальні зустрічі, перетини, взаємні впливи»

Каміло Ракана «Критичний підхід до фотографії Євгенія Павлова, представлений в ICR в Парижі в рамках виставки “Un Homme chapitre IV, La Mer Morte”, листопад 2018 року. Куратор Каміло Ракана.»

«Останні роки СРСР: Київ, Харків, Москва» – розмова Олексія Шульгіна та Віктора Марущенка. Модерує Максим Горбацький

01/2
  • 3-й день: Сучасні процеси інституціоналізації Харківської школи фотографії 

Розмова харківського фотографа Сергія Лебединського та журналістки Вікторії Бавикіної про проєкт «Музей фотографії». Також презентація монографії Надії Ковальчук «Харківська школа фотографії: гра проти apparatus». Видання присвячене витокам та експериментальному характеру фототворчости сучасної харківської фотографії.

Презентація монографії Надії Бернар-Ковальчук «Харківська школа фотографії: гра проти apparatus»

  • 4-й день: Після фотографії: українське медіамистецтво

Круглий стіл «Історія рухомих картинок. Нові медіа в українському сучасному мистецтві», який модерує засновниця Відкритого архіву українського медіаарту Яніна Пруденко. Дискусія, присвячена історії цього художнього явища, вперше збере  дослідників і очевидців розвитку українського медіамистецтва різних поколінь та з різних регіонів України.

Учасниці та учасники: 

Макс Афанасьєв «Відео-арт у Херсоні»

Анатоль Звіжинський «Відеоартистичні декларації в Івано-Франківську»

Антон Лапов «До історії медіа-арту Східної України: позаінституціональні досліди 1990-х»

Наталія Манжалій «Нові території мистецтва»: розвиток комп’ютерно електронного мистецтва в Україні (кінець 1990-х – початок 2000-х)

Надія Пригодич «Dreamcatcher»

Михайло Рашковецький «Історія одеського відео-арту: короткий нарис»

Олександр Соловйов «30 років українського відео: етапи та особливості розвитку»

Антон Усанов «Подія периферії»

Богдан Шумилович «Думки про початки українського відеоарту…»

Катерина Яковленко «Місце емансипації, сексуальності та інтуїтивного фемінізму в українському мистецтві рухомого зображення 1990-х»

Також працюватимуть чотири онлайн-виставки харківської школи фотографії.

Стежте за оновленнями на сторінці форуму.

Організатори Форуму: Український клуб колекціонерів сучасного мистецтва, Grynyov Art Foundation. За підтримки Український Культурний Фонд

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь