Cпецпроекти

Як дійти до співбесіди та не провалити її: поради від HR-ок


Пошук роботи – завжди виснажливе та ресурсозатратне заняття. Співбесіда це один із завершальних етапів, тож помилки можуть зіграти вирішальну роль. Запитали фахівчинь, які дії допоможуть вам вдало пройти співбесіду та отримати омріяний офер.

Альона Цибульска

HR-менеджерка bit.ua

 

Найбільшу кількість помилок люди роблять до співбесіди. Чому цей етап не менш важливий? Перше враження про кандидата складається на етапі отримання резюме та мотиваційного листа.

Використовуйте зазначений канал комунікації

Раніше був популярний своєрідний підхід до спілкування з представником компанії. Люди намагалися знайти обхід на кшталт «Усі напишуть на пошту, а я в особисті повідомлення – і тоді мене обов’язково помітять».

Я цього не підтримую. Класно, коли від самого початку всі в рівних умовах. Якщо в тексті вакансії вказано конкретну пошту – писати потрібно тільки туди. Здавалося б, така дрібниця. Однак згодом так складалося, що навіть якщо я давала шанс тим, хто не туди надіслав листа, до співпраці все одно не доходило. Якщо людина на початковому етапі не може прийняти правила гри, далі у нас нічого не вийде.

Не забувайте про мотиваційний лист

Дуже часто люди не вважають за потрібне надсилати мотиваційний лист. А я думаю, це навіть важливіше, ніж резюме. У всіх є досвід роботи, але саме за супутнім листом зрозуміло, чому людина обрала саме цю компанію. Є також люди, які взагалі надсилають лист без теми або без  резюме – і це не рідкість.

Не пишіть довжелезних оповідань

Навіть 1-2 абзаци супровідного листа достатньо, щоб зрозуміти мотивацію людини. Для мене дійсно важливо, щоб людина хотіла працювати в нас. Таке дуже відчувається, адже людина справді викладається на 100%. Буває, що людину цікавить позиція, вона класно зробила тестове, але горіння набагато менше. Я взагалі мрію, щоб усі люди ходили лише на улюблену роботу.

Якщо не встигаєте з тестовим – повідомте заздалегідь

Іноді люди погоджуються на тестове завдання та його не роблять. Класно, коли вони попереджають про це і кажуть «вибачте, я переоцінив/-ла свої можливості». Це нормально, ми все розуміємо і бажаємо одне одному успіхів. Але якщо людина погодилася, але потім зникла – це незрозуміло.

Думаю, можна судити про дисципліну й самоорганізованість людини, якщо вона не вкладається в кінцеві строки. Проте якщо написати та чесно сказати, що не встигаєш (вказавши причину), ми завжди можемо перенести дедлайн на декілька днів. У всіх бувають непередбачувані події в житті.

До речі, так класно перевіряється поведінка людини під час непередбачуваних робочих ситуацій. Неможливо працювати без «факапів»: у всіх вони бувають, а якщо ні, то ти просто пливеш за течією і не зростаєш. Ми всі люди. Важливо  проговорювати складні моменти та бути чесними. 

Не варто нічого придумувати 

На співбесіді важливо бути собою і не намагатися здаватися іншою людиною. Врешті це все одно видно. Ми спілкуємося, запитуємо, що важливо для людини в роботі, які в неї плани, і чекаємо на чесну відповідь. Важливо одразу розуміти, чи відповідає  людина цінностям компанії.

Будьте тактовними та поважайте співрозмовника/-цю

Вражає фамільярне спілкування і миттєвий перехід на «ти». Іноді люди поводяться на співбесіді так, начебто ми знайомі вже сто років. Дійсно, в нашій компанії співробітники звертаються одне до одного на «ти» і взагалі все супердемократично. Однак до кандидатів/-ок завжди звертаємося «ви» та тримаємо з ними дистанцію.

Не викладайте всю історію вашого життя

Буває, ставиш людині питання, а вона відповідає на зовсім інше і починає розтікатися у реченнях. Такі співбесіди можуть тривати довго, але зазвичай я одразу розумію, що потрібно попрощатися з кандидатом/-кою. Нормально одразу сказати, що ми одне одному не підходимо та не витрачати час.


Тетяна Режевська

керівниця відділу персоналу компанії ВіЯр

 

Перед співбесідою вивчіть інформацію про компанію
Сторінки в соціальних мережах, сайт компанії, відгуки клієнтів та партнерів допоможуть сформувати уявлення про діяльність, історію та цінності компанії. Таким чином ви зможете обирати роботодавця більш усвідомлено та не дивуватися питанням на співбесіді.

Секрети класного резюме

  • Відредагуйте своє резюме під вимоги вакансії,  якщо дійсно володієте потрібними компетенціями. Щоразу, надсилаючи резюме, перевіряйте його на відповідність ключовим компетенціям і деталям, які вказані у вакансії.
  • Не можна зробити одне резюме, яке підходитиме для всіх вакансій. Навіть якщо ви обираєте одну посаду в різних компаніях, прописуйте компетенції індивідуально.
  • Не применшуйте – ви класні! Вкажіть свої сильні сторони та реальні досягнення на попередніх місцях роботи.
  • Перевірте резюме на грамотність і лаконічність подачі інформації. Не варто розтікатися на 4-5 сторінок, навіть якщо досвід роботи аж такий великий. Обирайте релевантні посади та компетенції.
  • Фото в резюме необов’язкове. Однак якщо вирішили його прикріпити, врахуйте – знімок не має бути в неформальному стилі. На ньому повинні бути тільки ви – без друзів, родичів або тварин.
  • Якщо вакансія передбачає творчу складову, ви можете оформити резюме креативно (фото теж), та пам’ятайте про доречність і коректність поданої інформації.

Співбесіда – діалог двох взаємно зацікавлених сторін

Пунктуальність та дисципліна

Приходьте на співбесіду вчасно згідно з домовленостями з HR-менеджером/-кою. Це покаже не тільки вашу пунктуальність, а й відповідальність, організованість і повагу до співрозмовника.

Підготовка та самопрезентація

Продумайте заздалегідь, яка буде ваша розповідь про себе та питання HR-у/-ці. Так, до співбесід також потрібно готуватися. Це покаже роботодавцеві/-ині, наскільки серйозно ви ставитеся до пошуку роботи.

Будьте щирі

У спілкуванні важлива емоційна складова, глибина питань і можливість коректно їх ставити одне одному. Емпатія, лаконічність, дружній тон, щирість та відкритість важливі та цінні на співбесіді. Не варто прикрашати свої навички або фантазувати – будьте собою, покажіть щиру зацікавленість у співпраці.

У компанії та кандидата є рівний інтерес

Кожна компанія має свою корпоративну культуру і цінності, тому, крім професійних компетенцій, шукає в кандидатах збіг за цінностями та духом. Найчастіше HR-менеджери/-ки не рекомендують кандидата на подальший розгляд до компанії саме через особистісні якості, які проявилися під час співбесіди. 

Не бийте горщики заздалегідь

У фіналі вашої співбесіди  постарайтеся залишити приємне враження про себе.

Навіть якщо зараз справа не дійшла до співпраці, до вашої кандидатури можуть повернутися і запропонувати варіанти. Багато HR-спеціалістів/-ок формують кадровий резерв з тих кандидатів, яких можна розглядати як потенційних.

 

Сподіваємося, наші поради допоможуть вам і досвід пошуку роботи буде набагато легший. Вірте в себе, не бійтеся ставити питання та будьте чесними з роботодавцем – це завжди виграшна стратегія.

 

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: