Спецпроєкти

Віртуально одягнені: що таке цифровий гардероб і кому він потрібен


Щороку індустрія моди виробляє 92 мільйони тонн токсичного сміття. Такі дані наводить Global Fashion Industry Statistics.100 мільярдів одиниць речей виробляються щороку, 20% з них не продаються. На зміну «швидкій» моді приходить усвідомлене виробництво. Один з напрямків у ньому – цифрова мода.

bit.ua дізнавався, що таке діджитал-одяг, як він створюється і для кого.

Олена Семененко – дизайнерка діджитал-одягу, працює в модній індустрії вже 6 років, розказує, що для створення колекції цифрового одягу потрібні такі ж знання і вміння, як і для створення звичайного: «Цифровий одяг створюється за тими самими лекалами, що і традиційний. Особливо знання крою і шиття потрібні, якщо 3D-моделі далі планують шити реально».

У 3D-конструюванні одягу одразу видно, як «сяде» одяг, чи подобається дизайнеру та клієнту фасон, колір – усе це можна відразу виправити. 

«Ніколи б не подумала, що придбаний мною у 2019 році курс зі створення цифрового одягу, переверне мою свідомість і моє життя», – каже дизайнерка. Олена переконана, що завдяки 3D-технологіям у моди відкрилося друге дихання, оскільки для її створення не потрібні природні ресурси. Цифровий одяг, створений Семененко, вперше «одягли» моделі на віртуальному показі UFW восени 2020 року. 

Кому це потрібно?

Найчастіше, за словами дизайнерки Семененко і засновниць платформи з продажу цифрового одягу DressX Дарії Шаповалової і Наталі Моденової, діджитал-гардероб потрібен для контенту в соціальних мережах. «Людина обирає цифровий look на сайті, завантажує своє фото (є певні вимоги до якости зображення), сплачує і за 2-3 дні отримує своє зображення у діджитал-одязі», – розповідає Олена Семененко. 

Засновниці платформи DressX розповідають, що їхні клієнти – це передусім блогери і люди, які часто подорожують. «Цифровий одяг особливо корисний для декількох типів людей: інфлюенсерів, мандрівників і, звичайно, тих, хто піклується про екологічний аспект моди. Інфлюенсери діляться контентом у своїх соціальних мережах не рідше одного разу на тиждень, вони взаємодіють з іншими людьми, демонструють своє життя і діляться важливою інформацією зі своєю авдиторією. Очевидно, що для кожної такої “появи на публіці” їм потрібен новий одяг, який тепер можна легко замінити на цифровий».

Людям, які активно подорожують, цифровий одяг економить чимало місця у багажі. До того ж можна подорожувати з базовими практичними речами, а яскраві образи залишати для цифрового гардеробу.

Яка перспектива цифрових речей?

Напрямок цифрового одягу з’явився завдяки розвитку інтернету та особливо соцмереж. Оскільки це одяг для тих, хто створює контент, тенденція, що він ставатиме популярнішим доволі реальна. Одягатися лише для контенту здавалося б дивним, якщо не брати до уваги, що ще за багато років до цього геймери вже витрачали великі кошти на скіни до своїх аватарів – за деякими даними, суми сягали мільйонів доларів. 

Зрештою, купуючи цифровий одяг, кожен може поекспериментувати з тими образами, які не ризикнув би одягнути в житті. Також цифровий одяг можна створювати для персонажів ігор та діджитал-інфлюенсерів.

А ще в цифрового одягу немає терміну придатности – він не «сідає» після прання і не псується.

Очевидно, все більше дизайнерів, окрім створення традиційних колекцій, розвивають діджитал-напрямок. І, за словами «піонерів» дизайну цифрового одягу, зовсім скоро в більшості з нас буде справжній цифровий гардероб.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь