Кібертурнір у церкві чи соляній шахті: як і за скільки організовують кіберзмагання
Вартість кібертурніру визначає його призовий фонд, тобто сума, яку можуть виграти учасники. Найдорожчі змагання – The International (турнір гри Dota 2). У 2019 році призовий фонд кібертурніру становив 34 млн доларів (для порівняння: у 2011 році – 1,6 млн, у 2016 – 20,7 млн).
bit.ua разом з експертами кіберспорту визначав складники успішного геймерського турніру.
Кіберспортивний турнір має поєднувати онлайн- та офлайн-складники. Концепція змагань передбачає також промоакції та підігрівання інтересу глядачів перед турніром.
Отже, визначимо важливі «інгредієнти» успішного турніру – це час і локація проведення ігор, відомі спортсмени та ідея.
Найкрутіші локації кібертурнірів
2016 року місцем проведення турніру Nanyang Dota 2 Championships став величезний круїзний лайнер Sapphire Princess. На його борту, окрім трибун для глядачів і місць для змагань учасників, були поля для гольфу, басейни, тенісні корти і ще чимало атрибутів розкоші. Не завадили проведенню змагань навіть проблеми з інтернетом на лайнері.
Італійські організатори кіберспортивних перегонів Overwatch, Quake Champions і Hearthstone 2017 року обрали чи не найбільш незвичне місце, щоб зібрати геймерів і вболівальників – під куполом церкви Сан-Романо в місті Лукка. Варто зазначити, що в храмі проходять найрізноманітніші івенти, а саму будівлю звели у VІІІ столітті.
Навесні 2018 року організатори карткової гри Gwent зібрали гравців у соляній шахті Величка в Польщі. Призовий фонд турніру Gwent Challenger 2018 становив 100 тисяч доларів.
Складники успішного турніру
Пояснює Ярослав «Тексас» Петрушин, кіберспортивний аналітик і коментатор WePlay Esports:
«Для успішного турніру першочергово потрібні круті учасники. Тому що, як не крути, найбільший відсоток залучення глядачів – імена крутих гравців і команд.
WePlay Esports створює унікальну історію під кожен турнір, відповідно до якої ми виготовляємо декорації, одягаємо талантів, випускаємо мерч, розробляємо візуальні матеріали тощо. Завдяки цьому глядач/-ка може не тільки дивитися сам матч, а й отримати насолоду в перервах між боями гравців, розважитися».
Найкращий час для проведення кіберзмагань
Сезонність у кіберспорті є, на неї зазвичай впливають видавці гри. Наприклад, коли видавець гри Dota 2 Valve (Valve – американська компанія-розробник комп’ютерних ігор, організатор The International) оголошує дату проведення The International, інші турніри проводяться до й після цього івенту. Але, наприклад, через пандемію The International у 2020 році не було – відповідно, уся сезонність скасувалася.
Пояснює Ярослав «Тексас» Петрушин, кіберспортивний аналітик і коментатор WePlay Esports:
«Тематика кожного нашого турніру створюється окремо: ми вивчаємо саму дисципліну, з якої відбуватиметься змагання, враховуємо час року, тенденції у світі й так далі. Бувають турніри, які організовують серіями. Наприклад, у нас була серія WePlay Tug of War. Ми провели три турніри в цій серії: WePlay! Dota 2 Tug of War: Dire, WePlay! Dota 2 Tug of War: Radiant і WePlay! Dota 2 Tug of War: Mad Moon. Для цієї серії наша креативна команда розробила історію битви двох сил: темряви і світла, це все разом прописувалося в одну велику розповідь».