Спецпроєкти

У когось є інвайт у Clubhouse? Як працює соцмережа і чим може бути корисною


За останні кілька років ми справді призвичаїлися до аудіоконтенту, наприклад подкастів та аудіокниг. Змінила світ і пандемія – тепер відео- та аудіоконференціями нікого не здивуєш.

Зі змінами пов’язаний успіх Clubhouse – соціальної мережі з голосовими чатами. Там людина будь-якої миті може приєднатися до бесіди, почерпнути корисну інформацію від знаменитих спікерів чи навіть знайти бізнес-партнерів. 

Розповідаємо, у чому особливість Clubhouse, як вона розвивалася та чим може бути корисною.

Як це працює

Щоб потрапити до закритої соцмережі, потрібно отримати запрошення від іншого користувача. Тільки після цього можна зареєструватися. 

Має це такий вигляд: користувач/-ка Clubhouse бачить список віртуальних кімнат, які закріплено за людьми, на яких він/вона підписаний/-а, може взяти участь у дискусії, увімкнути мікрофон або просто залишитися слухачем/-кою. 

Людина, яка створює кімнату, обирає спікерів/-ок і планує подію. Чим більше спікерів/-ок, тим більше людей потенційно побачать івент завдяки календарю майбутніх дискусій. 

Спікери/-ки можуть дати можливість людям говорити, а модератор/-ка кімнати може призначати іншу людину спікером.

Застосунок працює тільки на iOs, тобто завантажити його можуть лише власники/-ці iPhone. Кожен/-на новий/-а користувач/-ка отримує два запрошення та заробляє більше, користуючись застосунком. Отримати додаткові інвайти можна, наприклад, за участь у дискусіях або організацію кімнат.   

Деякі користувачі/-ки мережі розповідають про хитрість: власники/-ці iPhone можуть завантажити програму на телефон, а програма сповістить друзів, що людина перебуває в листі очікування. Однак якщо ви просто запросили людину до застосунку, на цьому ваш зв’язок ще не закінчується. Грубо кажучи, ви несете відповідальність за іншу людину, адже якщо її заблокують через скарги інших користувачів/-ок, то заблокують і вас. 

Ті, хто ним користуються, називають сервіс заміною подкастів через живе спілкування й можливість брати участь у серйозних дискусіях. До речі, спочатку Clubhouse майже не мав цензури та обмежень, але після звинувачень у сприянні антисемітизму та расизму розробники поліпшили модерацію. 

Кумедним є те, що на Android також є програма проєктного менеджменту для IT із назвою Clubhouse. Після суспільного галасу майже 1 млн користувачів побіг у PlayMarket завантажувати легендарну програму, хоча до січня сервісом користувалися тільки 10 тисяч людей.

Ті, хто не знайшов у застосунку жодних голосових чатів, залишили розробникам погані оцінки та понизили його рейтинг до трьох зірок.  

Як усе починалося

Отже, Clubhouse динамічно зростає та б’є рекорди з відвідуваности – у грудні програмою користувалися 6 млн, а нині ця цифра перевищила 10 млн. Однак ще у травні минулого року багато інвесторів навіть не сподівалися на успіх програми та прогнозували її закриття через кілька місяців.

Починалося все так: Пол Девідсон і Рохан Сет, підприємці з Кремнієвої долини, заснували соцмережу Clubhouse в березні 2020-го. Два місяці застосунок проходив закрите бета-тестування. Користувачами були 5 тисяч людей, більшість з яких це технологічні інвестори та знаменитості. 

Один із засновників Пол Девідсон колишній розробник Google. У його портфелі вже є схожі проєкти, наприклад застосунок Highlight. Тоді в програмі користувачі знаходили поблизу людей зі спільними інтересами та могли поставити їм запитання просто в застосунку.

Пол працював і над соцмережею Shorts, у якій люди в режимі реального часу ділилися одне з одним фотографіями, скриншотами та відео. За кілька років Девідсон разом із командами обох програм перейшов у Pinterest, а в лютому 2020-го пішов звідти, щоб працювати над новою соцмережею.

Уже у травні Clubhouse отримав $10 млн інвестицій від американського венчурного фонду Andreessen Horowitz, який раніше інвестував також у новинну медіакомпанію BuzzFeed та сервіс для обміну цифрової валюти Coinbase.

Завдяки такому фінансуванню ще до виходу у світ вартість мережі оцінювали в $100 млн. Таку оцінку в Долині сприйняли доволі суперечливо. Постало важливе питання: як сервіс без користувачів, потребра якого ще не була доведена, може коштувати $100 млн?

Тоді співзасновник венчурної компанії Freestyle Capital Джош Фелсер розповів, що ранній успіх програми можна пояснити пандемією та її наслідками. 

«Clubhouse створили у правильний час, адже люди замкнені в будинках і скучили за спілкуванням.  Однак ми не знаємо, яким буде його подальший розвиток. Проєкт може померти до липня або ж стати чимось справді вагомим», – сказав чоловік.

Clubhouse та Ілон Маск

Справжню шалену популярність Clubhouse здобув після аудіочату з Ілоном Маском. Тоді Маск узяв участь у шоу The Good Time: обговорювали Tesla, космос і заборони на акції GameStop із генеральним директором Robinhood Владом Теневим. Подія перевищила обмеження кімнати для переговорів, а тому додатково транслювалася в прямому ефірі на YouTube. Це допомогло вивести Clubhouse на перше місце у стартап-чартах і викликало шалений попит на запрошення. 

Попит породжує пропозицію, і саме тому найкмітливіші користувачі програми почали продавати запрошення в закриту аудіосоцмережу на eBay. Після неймовірного гайпу ціни сягають до $800. На українській дошці оголошень OLX ціни в середньому становлять 200-300 грн.

Попит на застосунок нині настільки великий, що ринок продажу інвайтів є на таких платформах, як Reddit, eBay та Craigslist. У Китаї запрошення продаються на ринку вживаних товарів Alibaba Idle Fish.

Спочатку застосунок не монетизувався, але в січні Clubhouse анонсував нові функції: чайові, квитки на події та платні підписки. Сьогодні мережа оцінюється в $1 млрд і вважається стартапом-єдинорогом, таким як AirBnb, Uber та SpaceX.

Що кажуть користувачі

Катя Мулявка, операційна директорка команди Аніти Соловей, розповідає:

«Я працюю із соцмережами постійно, але на початку, коли тільки з’явилася інформація про Clubhouse, не розуміла її сенсу. Здавалося, що він дублює функції того ж Zoom.

Вирішила зареєструватися, коли в одній статті прочитала, що Clubhouse став популярним після того, як Ілон Маск опублікував у Twitter запрошення на зустріч там, у кімнаті.

Тобто, по суті, фішка програми в тому, що ти можеш поспілкуватися особисто з експертами, зірками, лідерами індустрії, ніби говориш із ними телефоном. У цьому плані так, справді так і вийшло: першого ж дня я потрапила в кімнату з експертами, за якими сама стежу, і поставила їм запитання з теми.

Головна перевага – нині на старті завдяки Clubhouse дуже легко стати більш помітним і підсилити свій особистий бренд, оскільки люди підписуються на тебе, поки ти просто перебуваєш у кімнаті. Головне написати цікавий опис, розповісти, чим ти можеш бути корисним, і прив’язати свої соціальні мережі.

Clubhouse можна використовувати для будь-якої ніші та бізнесу, оскільки, по суті, це пряма можливість оперативно зібрати онлайн-конференцію на будь-яку тему, яка цікавить».

Координаторка благодійної платформи Kind Challenge Альона Цибульська розповідає про свій досвід користування платформою:

«Мене насправді дратує, що постійно пишуть, ніби Clubhouse елітарна соцмережа. Може, колись, коли в ній був тільки Ілон Маск і ще 5 людей, вона й була такою, але нині там мільйон людей. Мені щодня приходять сповіщення, що велика кількість моїх знайомих уже зареєструвалася.

Ми використовуємо програму в робочих цілях, і я поки що насправді не знаю, як усе буде далі. Усі розуміють, що треба починати діяти зараз, а далі якось воно й буде. Хтось розповідає про маркетинг, хтось – про спорт, хтось – про благодійність. 

Але ось що я помітила десь тиждень тому: я підписалася на 20 людей, які мені запропонувала програма. Відповідно до підписок я бачу кімнати, у яких люди планують брати участь. І якщо минулої п’ятниці подій було десь 10, то вчора ця цифра досягла сотні – хоча підписана я на тих самих людей.

Це мене трохи збентежило, адже я і так перебуваю у стані інформаційного надлишку. На нас і так з усіх усюд ллється інформація, великий відсоток якої не потрібний. Мене це тільки дратує, адже хочеться ввечері почитати книжку, вимкнути сповіщення та не відвертати своєї уваги ні на що.

Також дуже складно обрати, у яку саме кімнату зайти. Навіть наявність якихось класних спікерів ще не означає, що кімната реально буде цікавою. Люди можуть просто жартувати (що, звичайно, теж класно, бо може підіймати настрій), але мені здається, що далі буде ще складніше обирати серед цього різноманіття.

Хоча я знаю людей, які снідають і вечеряють із Clubhouse. У них купа івентів, вони слухають, підіймають руки, щось розповідають. Для нетворкінгу Clubhouse є дуже класною штукою. У мережі є регулярна кімната, яка називається «Мовчазні знайомства». Її суть у тому, що люди вимикають мікрофони та клацають на тих людей, які поруч. Якщо людина цікава, то ти можеш на неї підписатися або запропонувати створити їй приватну кімнату.

Якщо в тебе є бізнес і ти шукаєш якісь цікаві ідеї, то можеш їх запітчити якимось класним бізнесменам або інвесторам або ж запропонувати співпрацю якимось топменеджерам. Так, знайти людину можна і в LinkedIn, дізнатись її пошту та контакти, але в Clubhouse це взаємодія тут і зараз.

Я бачу в цьому потенціал, та якби я була стартаперкою, то активно користувалася б такими можливостями.

От ми робили в п’ятницю івент про біг для бігунів, і серед учасників були українці, які живуть за кордоном. Наприклад, був хлопець, який живе в Сан-Франциско, і йому було цікаво поспілкуватися про хобі суто українською, хоча біо в нього англійською.

Було б класно розмовляти на різні та важливі теми, про добро, наприклад. Щоб люди спілкувалися не тільки про маркетинг і SMM. Або не тільки про жарти. Я от учора бачила кімнату з назвою «Через терни в жопу».

Тут є й кімнати, у яких збираються подруги, обговорюють своє особисте життя, а авдиторія їх слухає. Для мене це те саме блогерство, як в Instagram або Facebook, але тут слухач ніби може бути поруч зі спікером. 

Класною мережа є і для інтровертів, ти завжди можеш тільки слухати та не розмовляти. Та й не у всіх кімнатах тобі дозволять розмовляти. А іноді для мене це схоже на школу: якщо ніхто не підіймає руку, то тебе можуть ніби насильно змусити розмовляти, тобто ввімкнути мікрофон. Мені було б некомфортно, якби я прийшла в кімнату як слухачка, а мене хтось побачив і зробив спікеркою. Я просто пішла б з кімнати.

Бачу також переваги цієї мережі в тому, що там, найімовірніше, не буде ботів. Буде набагато менше гейту, тому що мало людей готові висловлювати негатив голосом»

Цензура та захист даних

8 лютого 2021 року Clubhouse заблокували в Китаї. Незважаючи на те, що в країні діє жорстка цензура, придушення та державний контроль, Clubhouse успішно існував кілька місяців і встиг наробити галасу в китайській спільноті. Користувачі стверджують, що мережа дала їм рідкісний шанс залишатися вільними у висловленні поглядів і взяти участь в обговоренні тем, які зазвичай заборонені.  

BBC розповідає, що «Clubhouse став місцем, де люди могли відверто обговорювати такі питання, як поводження з уйгурською меншиною, репресії в Гонконгу та відносини з Тайванем, який Пекін уважає відокремленою провінцією.

На деякий час мережа була крихітною прогалиною у великому брандмауері Пекіну, що дало змогу мільйонам людей у ​​Китаї побачити нефільтрований, нецензурований Інтернет». 

Запрошення так само продавали на електронних майданчиках, а їхня вартість становила 150-400 юанів (20-60 доларів).

На цьому інцидент із Китаєм не закінчився. Програма, яка дає можливість обговорювати такі важливі питання, повинна дбати про конфіденційність даних користувачів.

Інтернет-обсерваторія Стенфорда виявила проблеми безпеки користувачів Clubhouse. Виявляється, що власники застосували в додатку розробки китайської компанії Agora Lab, яка займається розробленням RTC-рішень для передачі даних під час голосових і відеодзвінків та стримів. Отже, коли користувач долучається до дискусії, то програма зберігає дані про ID користувача та кімнати. 

Angora також має доступ і до аудіо, що робить його доступним і китайському уряду. Clubhouse обіцяли все виправити.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь