Спецпроєкти

Доповнена реальність і камери замість дзеркал. Огляд нового електричного кросовера Hyundai IONIQ 5 від редакції bit.ua


23 лютого Hyundai Motor провела світову онлайн-прем’єру нового середньорозмірного кросовера IONIC 5.

Автомобіль став першою моделлю південнокорейської марки, яку випустили під новим «зеленим» суббрендом IONIC, під яким корейський концерн випускатиме електромобілі. Поки новий суббренд у вільне плавання не пустили – на кузові й колесах досі красуються логотипи Hyundai. У майбутньому суббренд представить седан IONIC 6 і великий кросовер IONIC 7.

Електромобіль IONIC 5 – це первісток модульної платформи Electric-Global Modular Platform, яка спеціально розроблена Hyundai для електромобілів. Вона влаштована типово для сучасних електрокарів: тягова батарея розташована під підлогою салону, а основний електромотор встановлено на задній осі, додатково можна замовити передній двигун.

Принципово нова архітектура дала можливість створити кросовер з унікальними пропорціями. Якщо візуально IONIC 5 не тягне на кросовер, а більше схожий на гетчбек гольф-класу, то, дізнавшись про габарити, ви зрозумієте, що перед вами повноцінний кросовер.

Діаметр коліс у машини становить 20 дюймів, а колісна база – солідні 3000 міліметрів, це на 100 мм більше, ніж у трирядного флагмана Hyundai Polisade. За довжиною (4635 мм) і шириною (1890 мм) він порівнянний із новим Mitsubishi Outlander.

Шеф-дизайнер Hyundai Санг Юп Лі зміг зберегти в серійному кросовері рішення концепту «45» – це прямокутні піксельні світлодіодні фари й ліхтарі, незвичайні рубані форми кузова та складні багатоспицеві диски. Для додаткової зручності з обох боків автомобіля встановлено порти для зарядки. Капот моделі вперше в історії марки розтягнутий на всю ширину автомобіля, так мінімізовано щілини між панелями, плюс втоплені в кузов дверні ручки, забезпечують поліпшену аеродинаміку.

Загалом, зовнішній вигляд підпорядкований концепції «параметричної динаміки», яка вперше була показана на новому Hyundai Tucson. Салон IONIC 5 розробники порівнюють із «житловим простором». Завдяки електричній платформі інженерам вдалося відмовитися від центрального тунелю, збільшити відстань між рядами сидінь і запропонувати безпрецедентні для сегмента можливості трансформації салону.

Консоль між передніми сидіннями зсувається поздовжньо на 140 міліметрів для зручности посадки / висадки пасажирів. У передніх крісел є отоманки, а спинки можуть цілком відкидатися назад, щоб пасажири могли прийняти «розслаблену позу». Задні сидіння зрушуються в поздовжньому напрямі на 135 мм. Великий простір для ніг пасажирів задніх сидінь було досягнуто завдяки тому, що передні сидіння стали приблизно на 30% тонші, ніж зазвичай. Ще в задніх пасажирів є окрема зона клімату й індивідуальні повітроводи.

Обсяг багажника – від 531 до 1591 л. Відсік спереду – це 57 л для монопривідного виконання і 24 л – для версії з приводом на обидві осі. Концепція передньої панелі з об’єднаними під одним склом 12-дюймовими екранами приладової панелі та мультимедійна система схожі на «мерседесівський» комплекс MBUX. Селектор трансмісії розташований на рульовій колонці, а між передніми сидіннями встановлено бокс-підлокітник із двома підстаканниками.

На IONIC 5 дебютувала проєкційна система Head Up дисплей із функцією доповненої реальности. В обробці широко використано вторсировину на кшталт перероблених пластикових пляшок. Передні крісла можуть мати вентиляцію. Електрорегулювання крісел, розсип USB-роз’ємів і розеток входять у стандартне оснащення. Камери замість дзеркал – опція, яка буде доступна не на всіх ринках. А ще в салоні є побутова розетка, до якої можна під’єднати зовнішні споживачі, потужністю до 3,6 кВт. За доплату в панорамний дах може бути вбудовано сонячну батарею.

Технічна начинка IONIC 5 варіативна: задньопривідні електромобілі оснащуються 170-сильним (350 Нм) або 218-сильним (350 Нм) електродвигуном; двомоторні повнопривідні електрокросовери можуть розвивати 235 кінських сил або 306 кінських сил за незмінного моменту 605 Нм.

Для базових версій покладено тягову батарею ємністю 58 кВт-годин, для топверсій – акумулятор ємністю 72,6 кВт-год. Найшвидший 306-сильний IONIC 5 здатний розігнатися з місця до 100 км/год за 5,2 секунди, а запас ходу задньопривідної модифікації з більш ємною батареєю досягає 480 кілометрів у циклі WLTP.

Повну інформацію про динаміку й автономність електромобілів поки не оприлюднили, але відомо, що максимальна швидкість всіх версій обмежена на позначці 185 кілометрів на годину. Особливість IONIC 5 – це можливість використання зарядної інфраструктури з напругою і 400 вольт, і 800 вольт. «Мультизарядка» дасть власникам змогу користуватися будь-якими зарядними пристроями, до того ж від 350-кіловатного «суперчарджера» зарядити батарею з 10 до 80% можна всього за 18 хвилин.

Ще одна «фішка» IONIC 5 – це технологія V2L. Автомобіль можна використовувати для живлення будь-яких електричних пристроїв. Нарешті, IONIC 5 став першою моделлю Hyundai з автопілотом повноцінного другого рівня, тобто просунутим круїз-контролем із функцією утримання в смузі. Є повний набір електронних асистентів і камери кругового огляду.

Продажі нового Hyundai IONIC 5 стартують у першій половині 2021 року.
Автор: Сергій Коростишевський

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Теги:
Ми в Телеграмі
підписуйтесь