Cпецпроєкти

«Для Uklon технології – можливість постійно змінюватись і розвиватись. Для мене – невіддільна частина життя». Інтерв’ю із СТО Uklon Віталієм Дятленком


345

Шеф-редактор bit.ua Олена Чигрин поговорила із Віталієм Дятленком, СТО ІТ-компанії Uklon

Чи вважаєте ви ринок онлайн-сервісів і послуг заповненим? Чи вистачає там конкурентів або навпаки – немає з ким конкурувати?
Якщо говорити про сервіси райдхейлінгу, то ця ніша ще не заповнена. Конкуренція досить висока, але ще великий сегмент прийому замовлень за допомогою телефону (не онлайн – прим. редактора), є куди рухатись і забирати цю частку. Важливо сказати, що цей сегмент ринку пов’язаний із поширенням мобільного зв’язку в регіонах. Окрім того, треба розуміти, що навіть нашою (сервісу Uklon) географією є куди розширюватися. У багатьох містах не-«мільйонниках» із населенням до 200 тисяч людей таких онлайн-сервісів досить мало, тому ми нині активно розширюємо географію продукту по всій Україні й заходимо в міста менші, ніж Київ, Харків, Дніпро. Локальна конкуренція там досить низька, у певних регіонах є місцеві гравці ринку, але ми зі своїм продуктом, хорошою експертністю та розумінням ринку в принципі можемо успішно на ці ринки заходити.

Якщо брати картографію як сервіс, то ми не можемо говорити, що намагаємося конкурувати з Google Maps, тому що ми розвиваємо ці продукти для наших внутрішніх сервісів. Це дуже сильно вплетено в ДНК наших райдерських і драйверських продуктів. Розширюючи якість і географію наших сервісів, ми так чи інакше поліпшуємо якість тих самих Google Maps. Тому що ми досить швидко даємо зворотний зв’язок від наших клієнтів: наприклад, якщо немає на картах будинків, новобудов якихось тощо, ми це досить швидко додаємо. Зі свого боку, клієнти потім дають цей фідбек іншим сервісам і вони теж підтягують цю інформацію. Але що стосується оперативности та швидкості реакції, ми дуже багато сил і часу інвестуємо в те, щоб бути в тонусі.

Крім райдхейлінгу, нам є куди розвиватися в сегменті доставки: там величезне поле для розвитку, починаючи від габаритнів продуктів, які доставляються, і до можливих відстаней доставки. Сьогодні ми розглядаємо варіанти дати опцію міжміських поїздок клієнтам, тож чому не дати можливість зробити доставку чогось наприклад? У доставки великий потенціал, особливо в період локдауна.

Ви часто потрапляєте в різні списки молодих бізнесменів, молодих стартаперів, «30 до 30» тощо. У вас є поради для молодих стартаперів?
Я думаю, якщо молодь хоче починати для себе історію в бізнесі, потрібно насамперед вірити в себе. Якщо ти у свій продукт не віриш, ти нікому не зможеш його продати, не знайдеш партнерів.

Звісно, ідея – дуже важлива складова. Але це лише частина. Навколо ідеї треба будувати команду, яка потім допоможе втілювати цю ідею в життя. Тому від того, наскільки ти «заряджений» ідеєю та показуєш усій своїй команді та людям, як ти ставишся до продукту, багато залежить.

А питання інвестицій яке місце посідає для стартапера? Як узагалі знайти їх – інвестиції?
Прекрасно, коли ти можеш залучити власні гроші. Узагалі, чим пізніше ти береш чиїсь гроші, тим більший у тебе спектр для розвитку і власних помилок. Тому що коли ти береш чужі гроші – історія змінюється. Де брати гроші – варіантів багато. Якщо пощастить, на потрібному етапі ти знайдеш хорошого партнера, який повірить у твою ідею і допоможе тобі на старті.

На початку створення і розвитку Uklon у вас було чотири співзасновники, і нині це незмінна команда фаундерів?
Ідея була реалізована маленьким колом людей і певний час розробки сервісу – ми не розширювали команду. Щойно ми побачили потенціал, команда почала розширюватися. Спочатку ніхто не набирав команди необдумано.

У вас чітке розділення того, хто за що відповідає?
Так. Я за ідею й розроблення, Сергій (Смусь) займається операційною діяльністю. За фінанси відповідає Вікторія Дубровська, СЕО став Дмитро Дубровський. Усі ми займаємося різними напрямами, а тому доповнюємо один одного.

Нещодавно одне із соціологічних опитувань українців показало цікаву тенденцію: 80 % українців хочуть мати власний бізнес і не працювати «за наймом». Що ви про це думаєте?
Мені така тенденція здається позитивною, тому що в перспективі це може підвищити і якість, і різноманіття, і вартість послуг. До того ж, коли люди зсередини бачать, як працює той чи інший бізнес, вони набагато більше сил інвестують у розвиток власного продукту, в його поліпшення.

Але, з іншого боку, це не всім потрібно. Бізнес – це не так легко, не всім це за своєю природою підходить. Щойно ти береш на себе відповідальність за свій продукт – це історія, якій потрібно віддаватися на 100%. Але я вважаю, що тенденція правильна.

Скільки сьогодні людей в команді Uklon?
Нині в нас понад 300 людей, половина з яких – це розробники.

Які опції для клієнтів ви запропонуєте найближчим часом?
Сьогодні в нас активно впроваджується програма лояльності для постійних клієнтів. Окрім B2C-сегменту, ми активно працюємо у B2B-сегменті, розвиваємо партнерство з HoReCa і рітейлом. Також ми активно поліпшуємо наші внутрішні картографічні сервіси та сервіси, які краще розподілятимуть замовлення – як перевезення, так і сервіси доставки.
Один із ключових показників для нашого сервісу – це час подачі авто. Ми дуже багато інвестуємо в розроблення різноманітних алгоритмів, щоб правильна машина подавалася клієнту в якомога коротший час. Так водій зможен заробити максимально, а клієнт буде чекати мінімум часу.

Що потрібно, щоб максимально швидко подавалось авто, наприклад за 1 хвилину?
Ми йдемо до цього, нам потрібно ще трохи часу. У нас середній час очікування, наприклад, у Києві це до 6 хвилин. Це не дуже довго, але є над чим працювати.

Які технології вираховують час подачі авто, як вираховується вартість проїзду?
Це не один алгоритм, а цілий спектр залежно від команд, які ми використовуємо. Якщо говорити про ціноутворення, то це базові програми, які вираховують скільки гривень коштує один кілометр, а поверх усіх базових є ще програми штучного інтелекту, які враховують сукупність факторів, що впливають на ситуацію просто зараз: починаючи від заторів на дорогах, кількість вільних машин, попит серед клієнтів, погоду й закінчуючи сезонністю і часом доби.

Водночас у нас є така унікальна опція, як можливість поторгуватися: ми встановлюємо рекомендовану вартість, але ви можете потягнути наш «повзунок» у застосунку: тоді вартість проїзду буде нижчою, але доведеться певний час почекати.

Яку увагу Uklon приділяє захисту персональних даних клієнтів?
У нас є така процедура, як опрацювання ініціативи. На цьому етапі в нас завжди залучені фахівці з відділу безпеки, які вносять рекомендації, на що звернути увагу і що змінити, щоб усі дані наших клієнтів нікуди не «втекли». Усе, що стосується паролів, ми зберігаємо, звісно, в зашифрованому вигляді. Якщо говорити про платіжні картки, то ми не зберігаємо дані карток. Ми використовуємо сертифіковані фінкомпанії, які мають ліцензію на законне право зберігати й обробляти дані карток.

Чи потрібні технології кожному бізнесу?
Якісь спектри будь-якого бізнесу повинні бути цифровими. Ми ж не будемо сьогодні використовувати ручні рахівниці, наприклад. Але все для всіх бізнесів замінити технологіями не вийде і бездумно не треба цього робити. Хоча якісь окремі спектри треба технологізувати. Щонайменше для того, щоб уникати помилок і людського фактора.

Для нашої компанії технології – можливість постійно змінюватись і розвиватись. Для мене – невіддільна частина життя.

Три застосунки, без яких ви не уявляєте свій день?
Gmail, Asana, Slack, Календар. І Uklon, звісно:)

 

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: