Спецпроєкти

Spotify збирає інформацію про користувачів чи полегшує пошук?


У мобільних застосунках стримінгового сервісу на IOS і Android з’явився голосовий помічник. Він активується командою «Hey, Spotify». Нині функцій у програми не надто багато. Але шведська компанія вже отримала патент на те, щоб помічник розпізнавав не тільки мовлення, а й настрій та оточення користувачів. Що ж із цього може вийти?

Плюси голосового помічника Spotify

Усе, що полегшує нам життя, однозначно приносить користь. І керувати застосунком без рук може бути дуже зручно. Наприклад, коли ви готуєте або перебуваєте за кермом. А налаштувати голосового асистента можна лише за три кроки:

  1. Зайдіть у налаштування через головний екран Spotify.
  2. Перейдіть у голосові взаємодії.
  3. Увімкніть опцію «Hey, Spotify».

Помічник може через команди вмикати музику, перемикати або пропускати пісню, вмикати радіо. А щоб відрізнятися від Google Assistant, який усе це вже вміє, розробники вирішили розширити функції помічника Spotify. Уже скоро він зможе дізнаватися за голосом настрій користувача, його акцент, стать, вік і ситуацію навколо. Компанія отримала патент на розпізнавання мовлення. Завдяки отриманій інформації застосунок буде створювати плейлисти, які підійдуть конкретному користувачу.

Що може бути не так?

У Spotify кажуть, що мікрофон буде використовуватися тільки для рекомендацій і команд. Але чи можемо ми бути впевнені, що нашу інформацію не використають для таргетованої реклами?

Голосовий асистент не обов’язковий для використання застосунку, його можна вимкнути будь-якої миті. Дані помічник збирає тільки в момент його активного використання. Також він не працює, коли програма згорнута. А це все-таки ще один мінус, адже багато людей слухає музику як фон.

Занепокоєння висловили експерти Access Now. Цей проєкт займається захистом цифрових прав користувачів. Спеціалісти звернули увагу на те, що голосовий помічник Spotify матиме змогу розрізняти емоційний стан своїх користувачів. Теоретично стримінговий сервіс так зможе створити досьє людини та маніпулювати тим самим емоційним станом користувача.

Нині це лише патент і ніхто не може гарантувати, що технологію точно застосують. У відповідь на таку критику компанія заявила, що кожен стурбований такими можливостями асистента може просто вимкнути його.

Для чого нам голосові асистенти?

Google Assistant, Аліса, Siri, Alexa, Cortana ― усі ці помічники розроблені для того, щоб спростити нам життя. Повідомити новини, погоду, знайти покроковий рецепт, увімкнути будильник, музику, радіо, зателефонувати комусь. І це ще не весь список того, чим можуть бути корисні голосові асистенти.

Аліса, наприклад, більше налаштована на роботу з документами. Google Assistant знає про вас усе на світі, він може знайти вам найбільш вдалий товар чи побудувати маршрут так, щоб ви заскочили до улюбленої кав’ярні. Siri легко розуміє людську мову і знайде купу дотепних відповідей на ваші запитання. Alexa допоможе керувати розумним будинком. А Cortana не запам’ятовує дані без дозволу свого користувача.

Українці все ж частіше користуються класичним пошуком і картами Google. Та якщо говорити про голосових помічників, то їхніх користувачів можна розділити на три групи за віком. Українці від 14 до 20 років частіше користуються асистентами на смартфонах (50%), 20-35 років ― віртуальними асистентами у вигляді смартпристроїв (55%), 35-60 років ― звичайним голосовим пошуком у Google (40%).

Довіряти голосовим асистентам чи ні ― це наш вибір. Важливо зважити плюси та мінуси й не боятись експериментувати.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь