Cпецпроєкти

ТОП-5 головних навичок, які мають високий попит серед рекрутерів


З тих самих пір, як перші комп’ютери почали з’являтись в офісах, компанії розпочали процес цифрової трансформації бізнесу, та повною мірою змогли оцінити головну перевагу інноваційних технологій — швидкість. Сьогодні ж, в епоху так званої Індустрії 4.0, що повною мірою використовує потенціал хмарних сервісів та штучного інтелекту, швидкість не є єдиною перевагою. Адже усе, від інтерактивності, персоналізації та доступності продуктів або послуг досягається завдяки цифровим технологіям. Вони стрімко просувають бізнес уперед, так само стрімко розвиваючись самі.

Всупереч загальній думці, цифрова трансформація пов’язана не лише з технологіями, але й з людьми. Ви можете придбати найновішу технологію, однак повністю розкрити її потенціал вдасться лише спеціалісту, який володіє необхідними навичками та компетенціями. Усе просто: найінноваційніша технологія не матиме жодного значення та цінності для компанії, якщо у персоналу відсутні навички для її використання. Іншими словами, перш ніж інвестувати у технології, варто інвестувати у кваліфікованих спеціалістів.

Оскільки цифрова трансформація руйнує старі методи та робочі процеси, модернізуючи робочі місця, можемо зробити висновок, що сучасне робоче місце — це не лише про технології, але й про навички. За прогнозом Світового економічного форуму до 2022 року, цифрові технології створять близько 133 мільйонів нових робочих місць, що потребуватимуть відповідних компетенцій. В цей же ж час, завдяки LinkedIn Economic Graph, що діє у рамках глобальної ініціативи Microsoft з розвитку цифрових навичок, стало можливим у реальному відстежувати найбільш необхідні професії та навички на сучасному ринку праці.

У еру Індустрії 4.0 та стрімких змін у робочих процесах, незалежно від позиції, на яку ви збираєтеся пройти співбесіду, рекрутери прагнуть отримати максимально широкий спектр навичок у нових співробітників. Так це чи ні, а також про популярні навички на вітчизняному ринку праці ми запитали у досвідчених ейчарів та керівників підприємств.

Анна Сидорук, операційний директор ГС «Освіторія»

Чи є необхідність освоювати цифрові навички? Якщо так, то кому і чому?
Звісно, і це вже є “гігієнічним мінімумом” для абсолютно кожної сфери. Як колись потрібно було знати англійську мову, так і зараз, щоб знайти гарну роботу, необхідні цифрові навички, оскільки, так чи інакше, ми всі працюємо у цифровому, середовищі. В онлайн переходить все більше напрямків діяльності організацій — комунікація, бухгалтерія, навчання тощо. Більшість процесів автоматизується як на виробництві, так і в управлінні. Тому це обов’язкові навички для кожного.

Як часто співробітники повинні проходити навчання (онлайн-курси, тренінги)?
Все залежить від потреб. Я проти якогось штучного призначення зі стелі, тобто, наприклад два рази на рік, чи раз на місяць. Все залежить від нагальних потреб, появи нових технологій, їх впровадження, чи зміни робочих процесів. Навчання має досягати поставлених цілей. У нашій команді ми, як освітяни, постійно навчаємося. В кожного працівника є бюджет, який він може використати на своє професійне навчання. Додатково цього року впроваджуємо Learning&Development програму, де навчаємось двічі на тиждень. Це комплексна програма, що не лише дасть нам розуміння сучасних трендів і тенденцій в освіті, а й має на меті розширити свідомість.

Які навички зараз найбільш затребувані та цінуються в компанії?
На мою думку — це навички співпраці та вміння швидко адаптуватися до змін. Однією з наших операційних цілей на цей рік є поглиблення синергії між проєктами. Тому креативимо те, як один проєкт нашої організації може підсилити інший, а це можливо лише через якісну співпрацю, комунікацію та синергію. Також ми, як освітні інноватори, маємо вміти швидко і якісно реагувати на виклики нашого турбулентного світу і грати на випередження, пропонуючи інноваційні рішення та підходи у своїх проєктах та продуктах. Цифрові навички у всієї нашої команди розвинені на високому рівні.

Які навички будуть актуальні наступні 4-5 років?
Минулого року Всесвітній Економічний Форум опублікував перелік навичок, які потрібно досягнути, аби бути успішним і конкурентоспроможнім на ринку праці: комплексний problem solving, гнучкість, креативність, вміння співпрацювати, аналітичне мислення та інновації, цифрові навички, активне навчання, критичне мислення та аналіз, лідерство і соціальний вплив, вміння використовувати технології, що надзвичайно стрімко розвиваються та інтегруються у наше життя.

Ханна Янкіна, HR Manager в DataArt

Назвіть свої ТОП-5 головних навичок, котрими сьогодні має володіти співробітник, аби лишатись затребуваним фахівцем?

Перш за все я виділяю один головний скіл — це психологічна зрілість. Інші компетенції важливі в залежності від професії. В той час, як психологічна зрілість необхідна на будь-якій посаді. Не важливо лікар, журналіст, програміст або рекрутер. В залежності від професії можна формувати список з умовних 5 навичок. Якщо ми говоримо про ІТ, тут не обійтись без гнучкості, вміння швидко навчатись, англійської або інших іноземних мов, цифрових навичок та асертивності.

Звісно, що за 15 хвилин інтерв’ю складно визначити рівень психологічної зрілості. Втім, можна зробити певні висновки з того, як людина формулює думки, як написано CV, та те, як кандидат відповідає на питання. Тут я б виділила вміння бути простим та зрозумілим. Бо ускладнювати просто, спрощувати — складно. Чим більш досвідчений спеціаліст з котрим мені доводиться спілкуватись, тим простіше він формулює думки, тим простіші тайтли будуть у його резюме.

На вашу думку, чи існує нагальна потреба в опануванні цифрових навичок? Якщо так, тоді кому і навіщо?

Безумовно. Неважливо працюєте ви у сфері цифрових технологій, або ж виготовляєте дизайнерські меблі. До прикладу, коли я шукаю для себе лікаря чи перукаря — я користуюсь інтернет-пошуком. Не шукаю у газетах, не телефоную, а звертаюсь саме до технологій. Тому велику роль грає вміння розповісти про себе користувачам інтернету. Те саме стосується і використання сучасних програм з комунікації, діловодства та інших робочих процесах. Без цифрової грамотності це вкрай складно. Що вже казати про сучасну та актуальну професію?

Якщо до вас на співбесіду приходить людина, котра володіє усіма ключовими навичками, але зовсім не має цифрових. Що будете робити?

В залежності від посади про яку йде мова. Якщо вакансія передбачає досвід та знання конкретних технологій, я не в змозі запропонувати бізнесу кандидатів без відповідних навичок. Зазвичай у мене існує чіткий список технологічний та цифрових компетенцій, яким я керуюсь під час рекрутингу. Проте, якщо позиція передбачає меншу кількість технічної роботи — моя особиста практика демонструє, що опанувати цифрові навички значно легше ніж працювати над “софт скiлами”. До того ж в наш час, коли мережа буквально перенасичена різноманітними курсами та навчальними програмами від провідних компаній.

Яке ваше загальне відношення до самоосвіти? Наскільки воно цінується та підтримується зі сторони керівництва?

Лише у тому випадку якщо є бажання. Не тому, що потрібно, а тому що приносить задоволення. З іншої сторони, потрібен баланс та чітке розуміння необхідності тих чи інших курсів або освітніх програм. Адже трапляється, коли на співбесіду приходять кандидати, які вважають себе гуру та не можуть відповісти на прості фахові питання, варто задуматись про апгрейт своїх навичок та знань. Впевнена, що курси, освіту та професію варто обирати не тому що «модно» «на старті можна заробляти більше» А тільки тому, що найближчі кілька років, кожного дня робота сама по собі, буде мотивацією вставати зранку і любити своє життя.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Теги:
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: