Спецпроєкти

Креативність на максимум: дієві методики створення ідеї, що спрацює


Для створення креативних ідей можна просто зібратись разом і влаштувати обговорення. А можна застосувати методики критичного мислення, що допоможуть більш продуктивно провести робочу зустріч.

Які саме способи покреативити краще використовувати на своїх нарадах, розповідаємо у статті.

Мозковий штурм

Методика брейнстормінгу допомагає систематизувати знання та знаходити творчі рішення.

Для реалізації потрібно в центрі дошки/фліпчарту написати поняття, яке ви розглядаєте. Тоді за допомогою рисок, проведених від слова, записати усе, що ви знаєте про це поняття. Важливо, щоб це були саме факти, а не асоціації чи здогадки.

Ці факти можна групувати за спільними ознаками. Наприклад, записавши їх одним кольором.

Методику можна використовувати на спільних плануваннях з колегами. Наприклад, ви придумуєте сценарій до відеоролика про фестиваль. Запишіть усе, що ви знаєте про івент, а тобі відберіть найцікавіші факти.

Важливо відразу записувати все, що знаєте, не замислюючись, чи будуть мати ці знання якесь застосування. А відсіювати непотрібне уже на другому етапі.

Коло Венна

Методику можна зобразити за допомогою схеми. Намалюйте два кола, що перетинаються між собою. Кожне з них означає окреме поняття, місце перетину — їхні спільні властивості.

Цей спосіб краще використовувати для порівняння двох понять. Наприклад, вам потрібно розробити логотип і поєднати на ньому зображення єнота і морозива (ми фантазуємо, звісно). Запишіть спершу властивості кожного об’єкта окремо, а після цього – те, що між ними є спільного.

Якщо у вам потрібно порівняти більше понять, малюйте стільки кіл, скільки необхідно – та всі вони повинні мати точки перетину.

РАФТ

РАФТ – абревіатура, що розшифровується як Роль, Аудиторія, Форма, Тема. За цією методикою можна сформувати контент-план або створити основу статті.

РАФТ можна звести до простої схеми:
хто → кому → у якій формі → що може повідомити.

Наприклад, ви хочете сповістити читачів свого медіа про те, як можна провести вихідні. Намалюйте табличку та розділіть її вертикальними лініями на чотири стовпці.

Спершу варто визначити, хто ваша аудиторія. Це можуть бути чоловіки та жінки 18-25 років. Тоді визначте, яка ваша роль для них – друг, наставник, інфлюенсер. Від цього буде залежати тон, у якому ви будете повідомляти.

Тоді виберіть форму – пост у соцмережах, відеоролик, стаття. І насамкінець сформулюйте тему. Наприклад, які ресторани варто відвідати цими вихідними.

Асоціативний кущ

Ця методика трішки схожа на мозковий штурм, та вона стимулює нелінійне мислення – асоціативне.

Вам так само потрібно написати поняття в центрі дошки й провести від нього риски. На відміну від першого методу, тут варто застосовувати лише свої асоціації.

Наприклад, ви створюєте рекламну кампанію для певного екопродукту, і потрібно вигадати героя, від імені якого розповідатимете про бренд.

Сформулюйте, про що продукт, а тоді напишіть свої асоціації з ним. Це можуть бути емоції, що виникають при згадці цього поняття, ставлення вас або колег до нього.

Можете так само згрупувати їх за спільними ознаками. А, вибравши одну, зробіть її знову центром асоціативного куща, щоб наповнити свою історію деталями.

Залиште дошку з асоціативним кущем та поступово доповнюйте її разом із колегами новими ідеями.

«Тонкі» й «товсті» запитання

Якщо вам потрібно прийняти важливе рішення чи впровадити щось нове, влаштуйте опитування колег за методом «тонких» і «товстих» запитань.

Почніть із простого: «тонкі» запитання передбачають лише відповідь «так» або «ні». На цьому етапі ви зможете відсіяти те, що вам категорично не підходить.

Тоді перейдіть до «товстих» запитань. Вони вже передбачають розгорнуту відповідь й аргументацію своєї думки.

Разом аналізуйте думки колег, знаходьте спільників та противників. Давайте конструктивну оцінку певним твердженням – так ви зможете дійти спільного знаменника.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь

Долучайтеся до нашого Telegram-каналу з тестами! 😎