Спецпроєкти

Шанель за триста. Розповідаємо, як не обманутися під час купівлі парфумів онлайн


Онлайн-шопінг замінив нам походи в магазини, і тепер замість того, щоб розглядати вітрини, ми годинами скролимо маркети у всьому світі. На онлайн-шопінг ми тепер виходимо на 50% частіше, ніж два роки тому. Зростає спокуса купувати онлайн і те, що звикли купувати лише на місці, зокрема парфуми. Але як переконатися, що прийде оригінал? Чи можуть поважні мережі продавати парфуми Chanel чи Dior за 300 гривень? Пояснюємо, як не обманутися з парфумами в інтернеті та що може гарантувати оригінальність продукції.

Що нас підштовхує купувати парфуми, які того не варті

Нас оточують різні легенди про те, як можна й не можна купувати парфумерію онлайн. Розберемо, як найпопулярніші з них працюють насправді.

«Я не боюся купити в інтернеті щось не те, бо чудово орієнтуюся у своїх улюблених брендах».

На жаль, на всі 100% пересвідчитись у покупці оригіналу лише візуально вам не вдасться. Здавалося б, що штрих- та батч-коди, пакування та картон мають давати якусь загальну гарантію, але ні. Бренди вже активно переходять на нові екологічні пакування та використовують нові маркування, тому на характеристики коробочки покладатися не варто.

З іншого боку, ми іноді й оригінали не сприймаємо, бо виробники регулярно коригують формули та замінюють складники, які можуть бути потенційно алергенними. Такі рішення ухвалює IFRA (Міжнародна асоціація ароматичних речовин), і саме через них виробники парфумів тепер уникають, наприклад, жасминових олій та дубового моху. А все тому, що жасмин може впливати на психіку, а дубовий мох неможливо добути без шкоди екосистемі, у якій він росте.

Маркування та упакови змінюються, але одне залишається без змін – покладатися на купівлю оригінальної продукції в належному стані можна лише в авторизованих онлайн-магазинах. До таких в Україні належать Brocard.ua, Letu.ua, Bomond.ua, Aromateque.ua.

«Продавець сказав, що парфуми розливали за ліцензією».

Таке поняття в правовому полі дійсно є. Наприклад, ліцензія на використання торгової марки передбачає, що хтось виробляє на своєму заводі продукт за якоюсь рецептурою й розміщує на упакову назву відомого бренду – з дозволу власника цього бренду. Або інший варіант: власник оригінального продукту передає комусь конфіденційну інформацію – про технологію виробництва, унікальну рецептуру, і надає право виробляти такий продукт на власному виробництві. Надавати ліцензію чи ні – це залежить тільки від того, наскільки бренд поважає своє ім’я. Імениті парфумерні бренди собі такого ніколи не дозволять.

Тож, якщо вам намагаються продати люксовий чи нішовий парфум «за ліцензією», це точно підробка, виготовлена невідомо з яких компонентів. Пам’ятайте про те, яким небезпечним може бути вміст цього флакона. Від фталалів, які викликають тяжкі алергії, до отруйного метилового спирту.

«Підробляють тільки парфуми масового попиту, а нішеві можна будь-де купувати без ризику»

На жаль, аферисти дісталися вже й до полиць із нішевою парфумерією. Часто трапляються, наприклад, репліки Tiziana Terenzi. Експерти бренду хоча й підтверджують, що відрізнити оригінал від фейку вкрай важко, проте діляться інформацією, який вигляд має оригінал (та ж мають шахраї десь проколотися):

  • на флаконі вигравіювано логотип Tiziana Terenzi (обидві T розміщені одна навпроти одної);
  • на дні флакона написано Tiziana Terenzi;
  • код партії завжди містить 1 чи 2 букви й не менш ніж 5 цифр, букви завжди розташовані перед цифрами;
  • ковпачки можуть бути або дерев’яні (якщо це класична колекція чи колекція Anniversary), або із золота (якщо це Luna Collection), або із золотою морською зіркою;
  • флакони завжди виготовляють із блискучого скла чи з ефектом soft touch, пластик ніколи не використовують;
  • на тестерах та віалах завжди вказано NOT FOR SALE – жоден гідний та авторизований магазин не буде (та й не має права) продавати таку продукцію;
  • етикетки з назвою аромату завжди шкіряні, дерев’яні або латунні; паперові чи з інших матеріалів видаватимуть підробку.

Оригінальний парфум в Україні можна купити в авторизованій брендом мережі.

«В інтернеті завжди дешевше, можна вихопити знижку до 90%. Я сама бачила, що Брокард пропонує Шанель за 300 гривень»

Запам’ятайте, Chanel (а також Dior, Versace, Gucci тощо) не може стільки коштувати. Бренд співпрацює з іменитими парфумерами, створює справжні витвори парфумерного мистецтва, добираючи тільки найкращі й найякісніші компоненти. І пропонує їх нам у шедевральних дизайнерських флаконах. Про який парфум за 300 гривень насправді йдеться?

Якщо ви побачите ціну, у яку від щастя складно буде повірити, то й не вірте. Шахраї часто паразитують на іменах інших мереж, зокрема й BROCARD, – безсоромно використовують ім’я відомого бренда у своїх рекламних розсилках, котрі ведуть на фейкові сайти з репліками низької якості.

Як не купити підробку?

Багато покупців під час купівлі парфумів справді ведуться на рекламні пропозиції «Небачений розпродаж! Усі парфуми за 400 грн! Вистачить на всіх!». І коли отримують товар, за який ще й встигли заплатити, розуміють, що купили «кота в мішку». А звернутися з претензією вже ні до кого. Шахраї вміло замітають сліди: зазвичай вони створюють онлайн-майданчик лише на короткий період, щоб провернути свою аферу – широко запустити інтернетом рекламну розсилку, розпродати фейк і закрити сайт. А потім відкрити новий з іншою назвою, а потім ще один…

Від неприємних покупок врятує увага до деталей майданчика, де продають парфуми.

Назва сайту. Як ми вже писали, купити в Україні лише оригінальні парфуми в належному стані можна на декількох сайтах. Якщо реклама вас веде на сайт, назва якого дуже схожа на назву магазину, що має право продавати селективні бренди, але відрізняється хоча б одним символом, то ви натрапили на шахраїв, які паразитують на чужих іменах. Якщо сайт зареєстрований на домені без обмежень (com.ua, kiev.ua, net.ua, org.ua, biz тощо), то зіткнулися вже точно не з авторизованим магазином. Крупні та перевірені мережі мають адресу у форматі «назва компанії.ua». Таке ім’я можуть мати лише торгові марки, які отримали посвідчення від Державного патентного відомства України. Порівняйте, наприклад, brocard.ua з brocardua.ukit.me, brakard.in.ua.

Авторизація інтернет-магазину. Ризик натрапити на підробку існує, якщо ви купуєте парфуми не в офіційних постачальників. Їхній перелік в Україні можна подивитися на офіційному сайті бренду парфумів. Якщо вашого магазину там немає, то він не може гарантувати вам оригінальність запропонованого вам товару, як і його якість.

Сертифікат якості. Перш ніж вийти в продаж, кожен парфум в Україні має отримати санітарно-гігієнічне заключення від Держспоживслужби. Вам мають без спротиву надіслати його скан.

Низька ціна. Дивовижно низьких цін на преміальну парфумерію не буває. Мережа BROCARD, приміром, може оголошувати сейли зі знижками до 70%, але навіть на таких акціях Chanel та Dior ніколи не коштуватимуть 400 гривень.

Наповненість сайту. Особистий кабінет, кошик, способи оплати та отримання товару, інформація про товар, кількість товарів на сайті, інформація про магазин, офлайн-точки продажів тощо – інформація має бути вичерпною. Для цього інтернет-магазини мають багатосторінкові сайти. А якщо сторінка одна – ви натрапили на аферистів.

Контактність продавця. Якщо продавець перекладає відповідальність на інших та намагається переконати вас у безпечності купівлі без будь-яких доказів якості товару, це обман.

Чи можна повернути парфум, якщо до нього є претензії?

Після нанесення на шкіру парфуми вже є вживаними й поверненню можуть не підлягати. Взагалі цей момент повинен бути зафіксований документально. Якщо купуєте парфуми в інтернеті, то перед оплатою маєте право вимагати від продавця підтвердження електронної угоди. Згідно зі статтею 11 закону «Про електронну комерцію», у ній мають бути такі пункти:

  • умови та порядок обміну/повернення товару;
  • назва продавця, його розташування та порядок приймання претензій стосовно товару.

Якщо вам відмовляють – навіть не продовжуйте.

Якщо ви купили парфуми в авторизованому онлайн-магазині й у вас виникли запитання щодо купівлі – зверніться до продавця. На таких сайтах є розділ контактів, де вказані номери телефонів гарячої лінії, магазинів мережі, головного офісу. Вам допоможуть розв’язати будь-яке питання.

Якщо зрозумієте, що купили погану копію, захочете з’ясувати стосунки із шахраями і сайт-одноденка ще якимось дивом працюватиме, цілком ймовірно, що контактів на ньому ви не знайдете. Або буде один номер мобільного телефону, по якому ніколи ніхто не відповідає. Такий само фейковий. Та й що вони мають вам сказати? Покаятися, що продали підробку, і запропонувати повернути вам гроші?

Захочете розслідувати шахрайство, витратите багато часу на експертизи й навіть ризикуватимете налаштувати правосуддя проти себе. Крім неналежної якості, доведеться доводити, що це не ви заливали підробку до флакона.

Тож якщо хочете вихопити улюблені парфуми за знижкою – звертайтеся до авторизованих мереж і слідкуйте за акційними пропозиціями. Купувати на сумнівних сайтах вийде дорожче. А ваш час і ваші нерви того не варті.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь