Спецпроєкти

Щасливі понеділки: п’ять кроків до роботи мрії


Робота займає третину нашого життя. Тому важливо займатися улюбленою справою – відчувати інтерес до виконання щоденних завдань, почуватися комфортно та мати простір для розвитку на робочому місці. Це може звучати тривіально, але так насправді є. Однак пошук «тієї самої» вакансії може відняти купу енергії та часу і іноді здається, може тривати вічність. 

Чи існує ідеальна формула пошуку? З чого почати та як визначитися зі сферою, як скласти CV та написати супровідний лист, що (не)говорити на співбесіді та яких моментів краще уникати? Разом з освітньою програмою Philip Morris Business Academy розробили покроковий план дій, що наблизить тебе до бажаного офферу та допоможе уникнути факапів.

  • Вакансія та дохід

Робота – це набір навичок. Саме тому слід запитати себе: що в мене виходить найкраще? Проаналізуйте свої здібності, сильні сторони та вже здобуті компетенції. Цей крок допоможе визначитися з професіями та сферою. 

Аналіз ринку праці дасть розуміння того, які спеціальності затребувані, і яких скілів бракує. У нагоді стануть сайти з пошуку роботи, ярмарки вакансій, консультації з рекрутерами тощо. Додаткова освіта, окрім нових знань, може допомогти з професійними контактами, які знадобляться в майбутньому. 

На який дохід можна розраховувати? Визначте мінімальний та максимальний пороги для себе та вирахуйте золоту середину. Порівняйте очікування з середньою зарплатою в галузі на ринку. Щоб зробити це, промоніторте відкриті вакансії на ринку та запропоновані роботодавцями умови. 

  • Резюме

Перша оцінка резюме рекрутером займає 5 секунд. Кількість відгуків на одну вакансію становить від десяти до сотні. Для відбору кандидатів HR-фахівці все частіше використовують пошук за ключовими словами. Тому варто зрозуміти, які ваші навички та компетенції потрібні для конкретної позиції, а потім додати їх до резюме. 

Підказка: використовуйте професійну мережу LinkedIn, де у своєму профайлі ви можете додати навички та вміння. Потенційні работодавці будуть швидше знаходити профіль за ключовими навичками. 

СV має бути інформативним, лаконічним та містити найважливішу інформацію про досвід, професійні навички (hard skills) та особистісні вміння (soft skills), експертизу та досягнення на попередніх місцях роботи/стажування. 

  • Hard skills – ваші професійні, технічні вміння та знання для певної позиції (наприклад, знання мов програмування, основ копірайтингу або графічного дизайну).
  • Soft skillsособисті якості: як-от гнучкість, емпатія, вміння адаптуватися, емоційний інтелект.

Професійні навички продемонструють потенційному роботодавцю, на що ви здатні: які ваші сильні сторони, у чому ви вже досягли успіху і що робите краще за інших. 

Якщо ви не маєте достатньо практичного досвіду, опишіть проекти, над якими працювали під час навчання або стажування, з якими викликами зіткнулися, та чого це вас навчило. Це надасть впевненості у своїй компетенції, коли робочого досвіду недостатньо. Під різні компанії та позиції варто також адаптувати та змінювати резюме.

  • Супровідний лист 

Cover letter  – це важливе доповнення, що посилить резюме. Лист продемонструє вашу цінність для потенційного роботодавця та підвищить шанси отримати запрошення на співбесіду. 

Розкажіть про свої попередні досягнення, опишіть мотивацію працювати в компанії та аргументуйте, чим ви можете бути корисним на новій посаді. Але не дублюйте своє резюме. За даними Philip Morris Business Academy, добре написаний лист додає 20% цінності до резюме.

  • Ресурси для пошуку

Основними ресурсами для пошуку вакансій наразі є: 

  • українські та закордонні job-сайти, що пропонують роботу в різних сферах (IT, креативна сфера, дизайн тощо);
  • соціальні мережі (LinkedIn, Facebook);
  • телеграм-канали;
  • моніторинг бажаних компаній, де ви можете дивитися вакансії або програми стажування з потенціалом для подальшого працевлаштування.

Лайфхак: Відправляйте резюме з супровідними листами в цікаві для вас компанії навіть без відкритих вакансій. Вашу кандидатуру рекрутери внесуть у базу і зв’яжуться у майбутньому. 

  • Співбесіда

Співбесіда — це не лише про оцінку професійних навичок та особистих рис, а і спосіб познайомитися з компанією ближче, отримати досвід самопрезентації та переконатися, що це саме те місце, де ви хочете працювати.

Кілька порад, які наблизять вас до успіху:

  • перед зустріччю познайомтеся з цінностями, історією та корпоративною культурою компанії. Можна передивитися LinkedІn-профайли працівників та публікації на Facebook-сторінці компанії; 
  • підготуйте коротку розповідь про досвід, вміння та професійні досягнення;
  • перелічені вимоги в описі вакансії часто збігаються з питаннями від роботодавця на співбесіді, тому освіжіть теоретичні знання у вказаних напрямках;
  • завчасно подумайте над питаннями, які б ви хотіли поставити роботодавцю. Так ви продемонструйте мотивацію, зацікавленість та свідомий підхід до вибору роботи; 
  • під час розмови відповідайте чітко, «без води»;
  • зробіть акцент на своїх досягненнях на попередньому місці роботи. Проявіть щирість і не забудьте згадати про факапи. Поділіться висновками, які ви для себе зробили, і як плануєте у майбутньому справлятися з викликами; 
  • розкажіть про свої очікування на новій роботі. Варто концентруватися не тільки на тому, як ви можете бути корисним для компанії, але і чим може бути цікавою вона для вас; 
  • впевненість у своїх силах та щирість можуть стати надійними помічниками під час розмови та привести до бажаного офферу. 

Philip Morris Business Academy щороку проводить освітні лекції в онлайн-форматі, аби допомогти студентам визначитись з професією мрії та знайти своє місце у світі бізнесу. 

Цього року у межах курсу відбулось три лекції від бізнес-школи. Студенти мали змогу за допомогою кейсів зрозуміти, як функціонують структурні підрозділи міжнародної компанії. 

HR-спеціалісти поділились досвідом та розповіли, як:

  • функціонує відділ People&Culture компанії
  • визначитися з роботою та де її шукати
  • скласти CV та пройти співбесіду

Спеціалісти з фінансів, маркетингу та діджиталу розповіли, як:

  • конвертувати навчання у роботу
  • опанувати майбутню професію у маркетингу 
  • потрапити на роботу у сферу
  • вразити рекрутерів своїм CV

А також розкрили подробиці, як стати інтерном або джуном у корпорації. Про це читайте у наступному матеріалі від Академії.

А щоб стати слухачем нових освітніх проектів, слідкуйте за оновленнями на сайті Philip Morris Business Academy.

Фото: Unspash

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь