«Метро на Виноградар» : коли відкриють і які причини постійних відстрочок
Станції «Мостицька» і «Проспект Правди» в бік масиву Виноградар почали будувати у 2019 році, планували відкрити у 2021-му, а останній озвучений мером Кличком прогноз – 2024 рік. У «Економічній правді» висвітлили можливі причини зупинки будівництва станцій метро.
Подробиці
«Метро на Виноградар» – проєкт будівництва нових станцій столичного метро по зеленій гілці від «Сирця» до житлового масиву Виноградар. Проєкт стартував у березні 2019-го року і на нього вже витратили 4 мільярди гривень.
Фінансові махінації
Головна причина зупинки робіт – фінансові махінації «Київметробуду». За версією столичної прокуратури, у травні 2019 року посадовці поклали понад 1,5 мільярда гривень на депозит і забрали собі нараховані відсотки. Водночас гроші зрештою опинилися на рахунках компаній, пов’язаних із Вадимом Столаром, наголошують у виданні.
У Нацполіції стверджують, що «Київметробуд» переказав 530 мільйонів гривень авансу підрядникам на будматеріали та роботи. Підрядники ж переказали 241 мільйон сімом фірмам, яких не існує.
Тим часом «Київметробуд» у жовтні 2022-го року переказав підконтрольним підприємствам у якості попередньої плати за будівельні роботи ще 530 мільйонів гривень.
Корпоративний конфлікт
У різні періоди «Київметробуд» контролювали ексдиректор корпорації «Укрбуд» Максим Микитась та екскерівник роспідприємства «Вагонмашу». Сергій Кияшко.
Вони згодом стали звинувачувати один в одного у рейдерстві в грудні 2019 року. Мін’юст визнав збори акціонерів фіктивними і двічі скасовував зміну до реєстру власників.
Наразі Микитася підозрюють у спробі дати 850 мільйонів гривень хабара меру Дніпра Борису Філатову за сприяння у виграші тендеру на будівництво метро.
На сьогодні акції «Київметробуду» поділено між панамською і британською офшорними компаніями, Анатолієм Вернигорою, Сергієм Волковим та Русланом Ткачем.
Раніше ми розповідали, що начальник Київського метрополітену Віктор Брагінський заявив про відновлення будівництва гілки метро на Виноградар.
У технічному завданні на сторінці тендеру в Prozorro йдеться, що в оновлений проєкт будівництва впишуть можливість залучення інвестицій, запуску нової ділянки метро трьома чергами і необхідність знесення деяких об’єктів.
«Київметробуд» стверджує, що відновив будівництво метро у вересні 2022 року і нібито воно триває.
Водночас, за спостереженнями мешканців, блогерів-оглядачів та депутатів Київради, прохідницький щит між станцями «Сирець» та «Мостицька» не працює, а на відкритій ділянці між «Мостицькою» і «Проспектом Правди» виріс підлісок, наголошують у виданні.