Спецпроєкти

Фестиваль анімації LINOLEUM 2023 оголосив переможців. Ґран-прі отримав еротичний нуар про дорослішання


8 жовтня Міжнародний фестиваль актуальної анімації та медіамистецтв LINOLEUM 2023 оголосив переможців у трьох конкурсах: міжнародному, українському та конкурсі комерційної анімації.

У міжнародному конкурсі за головний приз змагалися 42 роботи.

Найкращу з анімацій обирали:

  • польська режисерка анімації, володарка багатьох нагород Марта Пайєк;
  • британська продюсерка інноваційних анімаційних фільмів Абіґейл Еддісон;
  • португальський режисер та лауреат міжнародних фестивалів Педру Серразіна.

Ґран-прі фестивалю LINOLEUM 2023 отримала режисерка угорського походження Флора Анна Буда за анімаційний фільм «27». Анімація присвячена 27-річній дівчині, яка живе з батьками і віддає перевагу світу мрій порівняно зі світом реальним. Втеча від реальності призводить до серйозних проблем, і героїні доведеться серйозно замислитися над дорослішанням.

Члени журі відзначили «сміливий, чесний та інтимний портрет молодої жінки, яка заплуталася у власних еротичних фантазіях і розчаровано шукає місце, щоб бути собою».

Анімацію Анни Буди також відзначили й іншими нагородами, як-от «Кристал» Ансі та «Золотою пальмовою гілкою» на Каннському фестивалі.

Ще три картини отримали спеціальну відзнаку журі. Відтак за «делікатне зображення життя самотньої жінки середнього віку, виразну техніку стоп-моушн анімації та витончену роботу над персонажами та оповіддю» спеціальну відзнаку від Абіґейл Еддісон отримала робота «Диво» Нінке Дойц (Бельгія).

Марта Пайєк відзначала «Сімейний портрет» (Леа Відаковіч, Хорватія) як «атмосферний портрет родини на зламі епох та чуттєву анімацію, зіткану із невимовлених слів, жестів, світла та деталей».

А Педру Серразіна наголосив, що стрічка  «Пестощі» Марґо Ремон (Бельгія) має «витончений графічний стиль, елегантне звукове оформлення та використання тонких, але чуттєвих анімаційних морфів, що допомогли досягти вишуканого балансу між ніжним спогадами про дорослішання та тривожне відлуння сексуального насилля».  

Конкурс комерційної анімації  оцінювали:

  • ілюстраторка та режисерка анімації, яка працювала для OWSLA, Elohim ft. Skrillex, Океан Ельзи, TEDх – Оксана Курмаз;
  • аргентинський аніматор Данте Сабайа;
  • режисер анімації родом з Іспанії, учасник багатьох міжнародних фестивалів Пабло Баярін.

Нагороду за найкращий фільм у конкурсі комерційної анімації здобула робота «Щасти!» аргентинського режисера Пабло Рафаеля Ролдана. Режисер присвятив стрічку всім людям, яким хоча б колись казали, що вони диваки.

Також спецвідзнаку отримала робота «Ride on Joyfulness» (Лей Лей, Китай) за «оригінальний погляд у підході до комерційної анімації та за створення унікального нового світу із власними законами й екзистенційними емоціями».

В українському конкурсі переміг анімаційний фільм «Маріуполь. Сто ночей» Софії Мельник. У стрічці розкривають історію дівчинки, яка прокидається від вибухів 24 лютого 2022 року та намагається знайти когось живого в місті, що палає. 

«Світанок» Владислава Каленського отримав спецвідзнаку за «оригінальний підхід до трагедії війни, що залишає місце надії, весь час тримаючи глядача в напруженій атмосфері й балансуючи на межі реальності та мрії, життя та смерті».

Цьогоріч український конкурс судили Олег Маламуж (продюсер та аніматор, режисер повнометражного фільму «Викрадена принцеса» та співрежисер «Мавка. Лісова пісня»), Пьотр Кардас (ініціатор і директор Фестивалю анімаційних фільмів O!PLA) та засновниця продакшн-компанії ART SHOT, членкиня правління Асоціації анімації Литви Аґне Адомене.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь