Коли шлюб може стати доказом провини. В українських кінотеатрах вийде трилер «Анатомія падіння» – що варто про нього знати
З 14 грудня в українських кінотеатрах виходить в прокат французька стрічка «Анатомія падіння» (Anatomie d’une chute). Вперше фільм показали на 76-му Каннському кінофестивалі, де він отримав «Золоту пальмову гілку».
Режисерка стрічки — Жюстін Тріє, яка писала сценарій у співавторстві зі своїм партнером, актором і режисером Артуром Харарі. Роль головної героїні створили спеціально під акторку Сандру Гюллер. До цього Гюллер вже знімалася у стрічці Тріє «Сібіл», номінованій на «Золоту пальмову гілку» в Каннах.
«Анатомію падіння» схвально сприйняли критики та глядачі: на Rotten Tomatoes рейтинг становить 96%, на iMDB — 7,9/10. У The Guardian стрічку назвали «захопливим електричним трилером», в рецензії The Washington Post заявили, що Тріє зняла фільм, який «блискуче вдався».
bit.ua, який є медіапартнером фільму, отримав змогу до виходу в прокат переглянути стрічку і розповідає (з невеликими спойлерами), чому вам теж варто піти на неї в кінотеатри.
Чоловіка головної героїні – успішної письменниці Сандри Войтер – ми не встигаємо побачити живим у теперішньому часі. Ось Семюель Малескі (так його звуть) цілеспрямовано псує інтервʼю своїй дружині, яке проходить у спільному будинку – його не видно в кадрі, лише чути музику на максимальній гучності, що лунає з його кімнати.
Ми нічого не знаємо про розмову Сандри і Семюеля після цього, можемо лише припускати, що вона була – і стаємо свідками, як син подружжя, підліток з порушеннями зору Даніель, повертається з прогулянки з собакою і знаходить мертвого батька біля дому.
Крім можливого самогубства чоловіка, який не міг реалізувати свої амбіції, слідство розглядає і версію вбивства. Головною підозрюваною очікувано стає Сандра – і на її можливу провину вказують деякі факти розслідування.
За ходом справи ми стежимо здебільшого в залі суду – і саме на засіданнях з окремих частин складається пазл сімейного життя Сандри і Семюеля. За історією про таємничу загибель Семюеля стоїть непроста історія стосунків, яку безжально препарують під час судових засідань.
Сандрі доводиться розповідати про аспекти шлюбу, які можуть використати проти неї – сварки, заздрощі, зради, – та пояснювати, чому це все ще не є доказом її провини. Навіть успішну кар’єру письменниці використовують як мотив злочину. Виправдовуватися жінці доводиться ламаною французькою, з якою вона переходить назад на англійську: мова, до речі, згадувалася у її сварці з чоловіком, що той записував на диктофон.
Найтяжче та найважливіше для Сандри – бути максимально чесною перед сином-підлітком Даніелем, який – очевидна метафора – бачить дуже багато попри порушення зору і, здається, все менше їй вірить. Втім, це не дивно: на судових засіданнях, здається, підтримує Сандру тільки її адвокат і старий друг Вінсент Ренці (Сванн Арло), хоча і він в якийсь момент піддається сумнівам.
У стрічці показують багатошаровість стосунків між людьми: з першого погляду міцний шлюб давно підточений втратою інтересу одне до одного, непорозумінням, яке знов і знов спалахує через скандали. Втім, Сандра під час судового засідання щиро намагається показати інші аспекти заміжнього життя, яке принаймні колись можна було назвати щасливим.
Подивитися Анатомію падіння – безперечно один з найкращих фільмів цього року – можна буде вже незабаром: стрічка виходить у прокат 14 грудня.