Спецпроєкти

«Фактура10» з Довженко-центром представляють ретроспективу «Кіра Муратова: ескізи хаосу»


2

«Фактура 10», ключова ініціатива «RIBBON International», Національний центр Олександра Довженка (Київ, Україна) та «Film at Lincoln Center» представляють проєкт «Кіра Муратова: ескізи хаосу» —  ретроспективу одеської режисерки, кар’єра якої тривала від початку 1960-х до її смерті у  2018 році.

У пʼятницю, 16 травня, ретроспектива відкриється у «Walter Reade Theater» у Лінкольн центрі (Нью-Йорк), прем’єрою знакової стрічки Муратової «Астенічний синдром», відреставрованої  у форматі 4K завдяки «Criterion Collection».

Ретроспектива, до складу якої увійшли 16 фільмів,  познайомить аудиторію із багатою добіркою найвидатніших режисерських досягнень Муратової. 

«Кіра Муратова: ескізи хаосу» вперше пропонує нью-йоркським глядачам та глядачкам можливість  глибше познайомитися з творчістю режисерки, повних ретроспектив якої донині не було в США. Попри  визнання, якого Муратова удостоїлася серед знавців кіно у світі, обмежений міжнародний прокат її  фільмів перешкоджає дослідженню критичної спадщини авторки в рамках історії сучасного кіно. 

У 1970-х і 80-х роках Муратова постійно зазнавала жорсткої цензури з боку радянської влади й  чиновників кіноіндустрії; їй неодноразово наказували суттєво відредагувати й перемонтовувати  завершені роботи. Однак режисерка не здавалася, намагаючись брати участь у кіновиробництві у будь-який можливий для неї спосіб.

Після розпаду СРСР Муратова продовжувала жити й працювати в портовому місті Одесі, знімаючи  фільми переважно на кошти з українських джерел. У цей період, що тривав до смерті режисерки,  з’явилися повнометражні фільми «Чутливий міліціонер» (1992), «Захоплення» (1994), «Три історії» (1997), «Другорядні люди» (2001), «Два в одному»  (2007), «Мелодія для катеринки» (2009), «Вічне повернення» (2012). 

У 2015 році,  після російського вторгнення на схід України й анексії Криму, Муратову запитали під час інтерв’ю про  її «пацифістську позицію» і перебування «над зіткненням», на що режисерка відповіла: «Ні, я не над  зіткненням, я стаю на бік України. Мені не подобається, що вона воює, але я не знаю, як можна з цього вийти — у тих стандартах, у яких живе людство». (з кураторського тексту Марти Кузьми) 

Ретроспективу «Кіра Муратова: ескізи хаосу» курують Марта Кузьма, професорка мистецтв Єльської  школи мистецтв і головна кураторка «Фактури 10», та кінознавець і письменник Іван Козленко.  Співреалізатор проєкту — Національний центр Олександра Довженка в Києві. Ретроспектива  відбувається у співпраці з «Film at Lincoln Center», представленим зокрема заступницею програмного  директора Медді Віттл, а також «Criterion Collection» і «Janus Films». 

Раніше ми повідомляли, що на Каннському кінофестивалі покажуть українську анімацію «Моя бабуся — парашутистка».

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь