В Україні запрацювала система блокування спам-дзвінків: як поскаржитися
З 2 жовтня в Україні набули чинності нові правила, які дозволяють мобільним операторам блокувати номери телефонних спамерів. Про запуск системи повідомили у Міністерстві цифрової трансформації.
Відтепер користувачі можуть повідомляти про нав’язливі рекламні дзвінки, після чого оператори перевірятимуть такі номери й блокуватимуть їх.
Як поскаржитися на спам-номер
- Повідомте своєму оператору:
Vodafone — у застосунку або за номером 111 / 0 800 400 111 (в Україні), +38 050 400 111 (у роумінгу);
Kyivstar — у застосунку або за номером 466 / 0 800 300 466 (в Україні), *105466# (у роумінгу);
Lifecell — у застосунку або за номером 5433 / 0 800 20 5433 (в Україні), +38 063 5433 111 (у роумінгу).
- Подайте скаргу на гарячу лінію уряду — 1545.
- Або зверніться до НКЕК через онлайн-форму на офіційному сайті.
Як відбувається перевірка
Оператори блокуватимуть номер, якщо він відповідає щонайменше двом критеріям, серед яких:
- дзвінки здійснюють без розмови;
- середня тривалість дзвінка менша за 60 секунд;
- понад 50% дзвінків — на різні номери;
- на номер неможливо передзвонити;
- під час виклику лунає записане повідомлення;
- надходять численні скарги від абонентів;
- номер не використовується для SMS чи інтернету.
У Мінцифрі зазначили, що система покликана захистити українців від небажаних дзвінків і зробити мобільний зв’язок комфортнішим.
Раніше ми розповідали, що в Україні створили платформу Chapter Ukraine, що зібрала всі українські книжки в іноземних перекладах.