Cпецпроєкти

AR для бізнесу: як і навіщо бренди використовують доповнену реальність?

Іноді технології розвиваються швидше, ніж ми встигаємо це усвідомити. Тільки вчора ми говорили, що TikTok для підлітків, а сьогодні це соцмережа з аудиторією всіх вікових груп. Тільки вчора Zoom був якоюсь альтернативою Skype, а сьогодні це сервіс онлайн-зустрічей номер один (поки я писав цю статтю, інформація стала застарілою і місцем номер один для онлайн-зустрічей став Clubhouse).

Так само й з доповненою реальністю. Ми так багато чули про те, що AR є інновацією, що пропустили момент, коли вона стала мейнстримом. Різні сегменти бізнесу вже активно використовують її як must have інструмент. 

Я зробив добірку юзкейсів для різних категорій, щоб розібратися – а що вже можна робити за допомогою AR?

AR для примірки

Б’юті

Тут одразу два гіганти: L’Oreal Paris і MAC Cosmetics – повною мірою опанували примірку косметики й пропонують її як через Web, так і через Instagram-фільтри. 

Цікаво, що в Instagram-фільтрах бренди доповнюють класичну примірку продукту дизайн-елементом, щоб складався повноцінний образ, готовий до постингу в сторіз. Виходить, що на сайті флоу – спробував  -> купив, а в Instagram – створив контент й прорекламував -> купив колись пізніше.

Ювелірні прикраси, оптика

Для цих категорій примірка також працює чудово. Приємно, що серед прикладів можна виділити локальні бренди Люксоптика і Bevza, які спільно з FFACE.me реалізували примірку своєї продукції у форматі Instagram-фільтрів.



Меблі

Тут усе тривіально – меблі вже давно можна було приміряти в AR. Зі світових гігантів нині цю функцію дедалі більше посилюють Amazon і IKEA. 

З локальних брендів можна виділити маленький бренд Neutrum, який за її допомогою представив свою колекцію меблів на виставці Maison&Objet в Києві.

Одяг – уже незабаром

А ось функціонал для примірки наймасовішої категорії поки що не готовий. Проте буквально місяць тому в Snapchat з’явилась функція розпізнання всього тіла, за допомогою чого можна реалістично додавати до тіла 3D-моделі. Має такий вигляд:

Нескладно уявити, що зовсім скоро цей юзкейс стане масовим.

Круто, що деякі виробники не чекають, коли все працюватиме ідеально, а вже пропонують проміжні рішення. Наприклад, Zhilyova lingerie пропонує подивитись в AR, який вигляд мають моделі їхньої білизни на тілах різного розміру.

AR для генерації продажів

Доповнену реальність можна підв’язати під прямі продажі – правда, для цього потрібно побудувати повноцінну маркетингову воронку. Приклад такої воронки – кейс Люксоптика: за використання  AR-гри користувачам як подарунок видавали безплатний візит до офтальмолога. Фактично візити понад 300 учасників промо, здійснили покупок на більш ніж 500 тисяч грн. Конверсію з учасника промо до покупця відстежують за допомогою промокупона, який надсилали всім учасникам активности. 

Разом воронку можна звести до таких кроків:

  1. Створюємо Instagram-фільтр для залучення авдиторії. 
  2. Даруємо як приз за використання фільтра безплатну вступну послугу, яку можна отримати тільки на точці продажу.
  3. Отримуємо конверсію з користувачів вступної послуги до покупців основної послуги.

AR для дизайну інтер’єру

Сам хайп навколо нових айфонів восени заглушив інформацію про дуже важливий фіч 12 Pro моделі – LiDAR. Ця функція дає змогу сканувати простір навколо користувача й точно виміряти відстань між різними точками, що допомагає створювати фотореалістичні скани майже будь-чого. Ось, наприклад, що буде, якщо просканувати мініфургон:

Що саме сканувати і як це використовувати далі – питання ваших цілей, проте сам факт того, що будь-що можна швидко перетворити на 3D-моделі не може не тішити. Особливо перспективним цей напрям видається для дизайнерів інтер’єру. 

У цієї ж технології є і зворотний юзкейс, який дає змогу розташовувати будь-що на поверхні певного простору з урахуванням висоти, ширини та глибини всіх поверхонь. Наприклад, це може мати такий вигляд:

Такі рішення чудово підійдуть для фільмування незвичного контенту, але можуть знайти й більш практичне застосування. Ви теж подумали про те, що так можна приміряти шпалери й кахель у ванній кімнаті?

AR для соціальних проєктів

AR можна і потрібно використовувати для соціальних активностей. В Україні за останній рік реалізували три крутих проєкти:

  1. UAnimals спільно з FFACE.me в умовах карантину провели цифровий марш за тварин, у межах якого люди виступали за права тварин у форматі Instagram-сторіз. Для участі в марші потрібно було записати сторіз із фільтром, у якому було закладено повідомлення маршу, а також позначити сторінку організації. Отже, було згенеровано понад 200 тисяч охоплень в Instagram і більш як мільйон охоплень у пресі. 

  1. Проєкт Життєлюб і FFACE.me і собі запустив благодійний флешмоб, у межах якого за знімання Instagram-сторіз із фільтром спонсор проєкту робив пожертвування у фонд. Отже, фільтр служив інструментом створення брендованого контенту й шаблоном для уніфікації контенту у флешмобі. У межах проєкту було зібрано 3 200 грн.

 3. Нарешті, за допомогою Instagram-фільтра «без фільтрів» від FFACE.me й агентства жінок з інвалідністю НеТакаЯкІншіВона за тиждень вдалося зібрати 2 800 грн на операцію одній із моделей – Варварі Акуловій.

VR для шоурумів

Річ, яка також уже добре працює, а в умовах дистанційного середовища стала ще більш актуальною, – це VR-шоуруми. По суті, це гібрид інтернет- і офлайн-магазину, де від першого залишається можливість покупки в онлайн, а від другого можливість походити, відчути простір й подивитися на товари в об’ємі, у якомусь візуальному контексті. Перш ніж вмикати скепсис, подивіться на цю круту роботу: https://home.crosbystudios.com/

Що в усьому цьому важливо? Те, що конструктори таких шоурумів вже доступні всім. Наприклад, цей створений на основі движку https://biganto.com/, так само дуже круто працює https://hubs.mozilla.com/. На відміну від першого варіанта, у ньому можна влаштовувати й онлайн-івенти, де кожен із присутніх буде існувати у вигляді аватарів. 

AR для мистецтва

AR-мистецтво й далі розвивається, і тепер цифрові роботи сприймаються так само повноцінно, як і фізичні. У якомусь плані AR-рішення навіть краще, оскільки ми спостерігаємо його через телефон, а це означає, що все відразу готове для фільмування контенту й поширення інформації про артоб’єкт. 

Наприклад, ось так пройшла виставка KAWS

https://www.designboom.com/art/kaws-acute-art-augmented-reality-sculptures-03-12-2020/

З українських художників у цьому напрямі досяг успіху Wayne Interesni Kazki, який під час карантинних обмежень створив свою AR-галерею і представив усі свої скульптури в AR-форматі.


Отже!

AR вже став інструментом, який може розв’язати реальні завдання, і якщо раніше річ була в good to have рішенні, то нині в деяких галузях вони перетворюються на must have. 

Наприклад, примірка товарів у дистанційних умовах стала необхідністю, а соціальний AR для мистецтва є чи майже не єдиним інструментом взаємодії з аудиторію під час призупинення виставкової діяльности. Загугліть AR-кейси вашої індустрії або зверніться по консультацію до спеціалістів. Можливо, кейс вашої галузі вже «дозрів».

Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Наші колумністи
Михайло Федоров
Міністр цифрової трансформації
Лєра Татарчук
засновниця БФ «Твоя опора»
Пані М.
блогерка
Назарій Гусаков
амбасадор UPEA
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
Рекомендоване