AR для бізнесу: як і навіщо бренди використовують доповнену реальність?
Іноді технології розвиваються швидше, ніж ми встигаємо це усвідомити. Тільки вчора ми говорили, що TikTok для підлітків, а сьогодні це соцмережа з аудиторією всіх вікових груп. Тільки вчора Zoom був якоюсь альтернативою Skype, а сьогодні це сервіс онлайн-зустрічей номер один (поки я писав цю статтю, інформація стала застарілою і місцем номер один для онлайн-зустрічей став Clubhouse).
Так само й з доповненою реальністю. Ми так багато чули про те, що AR є інновацією, що пропустили момент, коли вона стала мейнстримом. Різні сегменти бізнесу вже активно використовують її як must have інструмент.
Я зробив добірку юзкейсів для різних категорій, щоб розібратися – а що вже можна робити за допомогою AR?
AR для примірки
Б’юті
Тут одразу два гіганти: L’Oreal Paris і MAC Cosmetics – повною мірою опанували примірку косметики й пропонують її як через Web, так і через Instagram-фільтри.
Цікаво, що в Instagram-фільтрах бренди доповнюють класичну примірку продукту дизайн-елементом, щоб складався повноцінний образ, готовий до постингу в сторіз. Виходить, що на сайті флоу – спробував -> купив, а в Instagram – створив контент й прорекламував -> купив колись пізніше.
Ювелірні прикраси, оптика
Для цих категорій примірка також працює чудово. Приємно, що серед прикладів можна виділити локальні бренди Люксоптика і Bevza, які спільно з FFACE.me реалізували примірку своєї продукції у форматі Instagram-фільтрів.
Меблі
Тут усе тривіально – меблі вже давно можна було приміряти в AR. Зі світових гігантів нині цю функцію дедалі більше посилюють Amazon і IKEA.
З локальних брендів можна виділити маленький бренд Neutrum, який за її допомогою представив свою колекцію меблів на виставці Maison&Objet в Києві.
Одяг – уже незабаром
А ось функціонал для примірки наймасовішої категорії поки що не готовий. Проте буквально місяць тому в Snapchat з’явилась функція розпізнання всього тіла, за допомогою чого можна реалістично додавати до тіла 3D-моделі. Має такий вигляд:
Нескладно уявити, що зовсім скоро цей юзкейс стане масовим.
Круто, що деякі виробники не чекають, коли все працюватиме ідеально, а вже пропонують проміжні рішення. Наприклад, Zhilyova lingerie пропонує подивитись в AR, який вигляд мають моделі їхньої білизни на тілах різного розміру.
AR для генерації продажів
Доповнену реальність можна підв’язати під прямі продажі – правда, для цього потрібно побудувати повноцінну маркетингову воронку. Приклад такої воронки – кейс Люксоптика: за використання AR-гри користувачам як подарунок видавали безплатний візит до офтальмолога. Фактично візити понад 300 учасників промо, здійснили покупок на більш ніж 500 тисяч грн. Конверсію з учасника промо до покупця відстежують за допомогою промокупона, який надсилали всім учасникам активности.
Разом воронку можна звести до таких кроків:
- Створюємо Instagram-фільтр для залучення авдиторії.
- Даруємо як приз за використання фільтра безплатну вступну послугу, яку можна отримати тільки на точці продажу.
- Отримуємо конверсію з користувачів вступної послуги до покупців основної послуги.
AR для дизайну інтер’єру
Сам хайп навколо нових айфонів восени заглушив інформацію про дуже важливий фіч 12 Pro моделі – LiDAR. Ця функція дає змогу сканувати простір навколо користувача й точно виміряти відстань між різними точками, що допомагає створювати фотореалістичні скани майже будь-чого. Ось, наприклад, що буде, якщо просканувати мініфургон:
Що саме сканувати і як це використовувати далі – питання ваших цілей, проте сам факт того, що будь-що можна швидко перетворити на 3D-моделі не може не тішити. Особливо перспективним цей напрям видається для дизайнерів інтер’єру.
У цієї ж технології є і зворотний юзкейс, який дає змогу розташовувати будь-що на поверхні певного простору з урахуванням висоти, ширини та глибини всіх поверхонь. Наприклад, це може мати такий вигляд:
Такі рішення чудово підійдуть для фільмування незвичного контенту, але можуть знайти й більш практичне застосування. Ви теж подумали про те, що так можна приміряти шпалери й кахель у ванній кімнаті?
AR для соціальних проєктів
AR можна і потрібно використовувати для соціальних активностей. В Україні за останній рік реалізували три крутих проєкти:
- UAnimals спільно з FFACE.me в умовах карантину провели цифровий марш за тварин, у межах якого люди виступали за права тварин у форматі Instagram-сторіз. Для участі в марші потрібно було записати сторіз із фільтром, у якому було закладено повідомлення маршу, а також позначити сторінку організації. Отже, було згенеровано понад 200 тисяч охоплень в Instagram і більш як мільйон охоплень у пресі.
- Проєкт Життєлюб і FFACE.me і собі запустив благодійний флешмоб, у межах якого за знімання Instagram-сторіз із фільтром спонсор проєкту робив пожертвування у фонд. Отже, фільтр служив інструментом створення брендованого контенту й шаблоном для уніфікації контенту у флешмобі. У межах проєкту було зібрано 3 200 грн.
3. Нарешті, за допомогою Instagram-фільтра «без фільтрів» від FFACE.me й агентства жінок з інвалідністю НеТакаЯкІншіВона за тиждень вдалося зібрати 2 800 грн на операцію одній із моделей – Варварі Акуловій.
VR для шоурумів
Річ, яка також уже добре працює, а в умовах дистанційного середовища стала ще більш актуальною, – це VR-шоуруми. По суті, це гібрид інтернет- і офлайн-магазину, де від першого залишається можливість покупки в онлайн, а від другого можливість походити, відчути простір й подивитися на товари в об’ємі, у якомусь візуальному контексті. Перш ніж вмикати скепсис, подивіться на цю круту роботу: https://home.crosbystudios.com/
Що в усьому цьому важливо? Те, що конструктори таких шоурумів вже доступні всім. Наприклад, цей створений на основі движку https://biganto.com/, так само дуже круто працює https://hubs.mozilla.com/. На відміну від першого варіанта, у ньому можна влаштовувати й онлайн-івенти, де кожен із присутніх буде існувати у вигляді аватарів.
AR для мистецтва
AR-мистецтво й далі розвивається, і тепер цифрові роботи сприймаються так само повноцінно, як і фізичні. У якомусь плані AR-рішення навіть краще, оскільки ми спостерігаємо його через телефон, а це означає, що все відразу готове для фільмування контенту й поширення інформації про артоб’єкт.
Наприклад, ось так пройшла виставка KAWS
https://www.designboom.com/art/kaws-acute-art-augmented-reality-sculptures-03-12-2020/
З українських художників у цьому напрямі досяг успіху Wayne Interesni Kazki, який під час карантинних обмежень створив свою AR-галерею і представив усі свої скульптури в AR-форматі.
Отже!
AR вже став інструментом, який може розв’язати реальні завдання, і якщо раніше річ була в good to have рішенні, то нині в деяких галузях вони перетворюються на must have.
Наприклад, примірка товарів у дистанційних умовах стала необхідністю, а соціальний AR для мистецтва є чи майже не єдиним інструментом взаємодії з аудиторію під час призупинення виставкової діяльности. Загугліть AR-кейси вашої індустрії або зверніться по консультацію до спеціалістів. Можливо, кейс вашої галузі вже «дозрів».
Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.