Cпецпроєкти

Офлайн – емоції, онлайн – комфорт. Що ще обговорювали на EIF 2021?

Про становлення онлайн-заходів, суперництво між віртуальними і фізичними подіями, а також трансформацію івент-агентств – в конспекті керівниці PMHUB Дар’ї Сьоми з конференції EIF 2021.

Минулого вікенду відбулася Event Industry Forum 2021 – щорічна конференція про івент-індустрії. Перша від початку пандемії, локдауна і кардинальної трансформації галузі. Відповідно, на заході дискусій було багато – про те, чи замінить онлайн офлайн-заходи, яке майбутнє чекає на івент-простір і чому профільним агентствам потрібно змінюватися вже зараз. Ось основні тези, які прозвучали під час дводенних обговорень.

Організатори івентів вимушено перейшли в онлайн, але швидко знайшли, які формати працюють. І зараз віртуальні івенти доводять свою ефективність. У сервісі Rider Rent поділилися цікавою статистикою: з усіх зареєстрованих користувачів на онлайн-івенти приходять більше 75% людей; чотири з п’яти організаторів в результаті залишаються задоволеними подією, а майже 80% готові і далі проводити віртуальні заходи. У компанії також підкреслили, що деякі їхні клієнти вже запланували онлайн-івенти на кінець 2021 року – незалежно від того, буде пандемія чи ні.

У нового формату є кілька переваг. По-перше, організатори не прив’язуються до географії і певної аудиторії, тому можуть запрошувати всіх людей, кому цікава тематика івенту – потрібен лише доступ до інтернету. По-друге, віртуальні івенти проводити дешевше – за даними PwC, на 30-75% в залежності від формату. Нарешті – і це теж дуже важливо – в інтернеті івент-менеджери можуть збирати куди більше статистики. Залученість, інтерес до спікера і темі, поведінку під час перегляду – зараз ринок використовує близько 10% можливостей, тому перспективи тут дуже великі.

Я від себе додам ще один «плюс», який випливає з першого. В онлайні організатор може не прив’язуватися до міста або країні, тому може серйозно розширити аудиторію. Ми в PMHUB, наприклад, в минулому році проводили онлайн-конференцію PM GO 6.0, яку відвідало більше 6000 чоловік з 61 країни світу – географія, яку складно повторити в офлайні.

Головна цінність офлайна – емоції. Онлайн в цьому плані програє. Бренди в основному проводять івенти, щоб виконувати маркетингові завдання. А маркетинг – це перш за все емоції. І, звичайно, фізичні зустрічі куди більш емоційні, ніж віртуальні – жодна віртуальна реальність або цифровий аватар не замінять простих обіймів.

У цьому плані на конференції часто говорили, що як тільки з’явиться можливість, ми все повернемося в офлайн – просто тому що не можемо без живого спілкування та емоцій. І є багато категорій заходів, які банально неможливо зробити онлайн: від арт-шоу в готелі на відпочинку до весілля.

Віртуальні заходи порівняли з парасолькою – ми її використовуємо, тільки коли в цьому є необхідність.

Все йде до того, що офлайн і онлайн будуть розвиватися паралельно. Часто онлайн буде доповненням до фізичного заходу. На конференції багато відзначали, що віртуальні івенти потрібно вважати або повністю окремим продуктом, або доповненням до традиційних. Але говорити про заміну одного формату іншим не варто.

Цікавий кейс розповіли в Run Ukraine. У 2020 році компанія провела 11 бігових заходів в онлайні і сумарно привернула понад 23 000 чоловік. Учасникам попередньо надсилали спеціальні бокси з необхідними для участі речами, і ті починали забіг в певний час. Таким чином івенти ставали міжнародними – в одному з напівмарафонів взяли участь жителі України, Німеччини, Сінгапуру і ще кількох країн.

Цікаво ще те, що після пандемії традиційні забіги повернуться, і в той же час онлайн-формат нікуди не дінеться. Тобто організатори можуть зібрати, умовно, 10 000 фізичних бігунів в одному місці і ще стільки ж – по всьому світу в віртуальному режимі.

Інший напрямок – повністю автономні онлайн-заходи в ситуаціях, коли це найкращий варіант. Наприклад, для Danone організували віртуальний корпоратив на 8 000 чоловік. Фізично стільки співробітників зібрати в одному місці майже неможливо – тому в таких випадках онлайн є і буде більш привабливим варіантом.

Івент-просторів потрібно трансформуватися. На EIF 2021 пролунав цікаве питання – що робити локаціям, коли всі перейшли в онлайн. У відповідь порадили ставити собі питання і шукати інноваційні рішення.

У нас в PMHUB ці питання з’явилися ще в березні минулого року. Ми прийшли до того, що тепер будь-який івент-майданчик повинен ставати повноцінним учасником організаційних процесів, а не просто надавати місце і персонал. Наша команда, наприклад, тепер не тільки допомагає з офлайн- і онлайн-івентами – до речі, теж важливий крок в бік адаптації, – але і дає рекомендації щодо залучення, правильної динаміки, оформлення і багато-багато іншого. Зараз це єдиний спосіб не закритися в очікуванні фізичних івентів.

Івент-агентства повинні змінюватися. Галузь переживає не найкращі часи, і справа тут не тільки в пандемії і локдауні. Ринок поступово захоплюють гравці з суміжних сфер – PR і рекламні агентства, аж до турнірних операторів в киберспорті. Незабаром івенти навчаться робити мало не все, і постане питання – а яку цінність несуть профільні агентства?

На це питання було дві глобальні відповіді. По-перше, організаторам потрібно об’єднуватися з іншими представниками креативної індустрії і взагалі усвідомити, що ця індустрія існує і вони є її частиною. По-друге, агентства повинні йти від, скажімо так, безликої форми підрядника і ставати повноцінним учасником комунікації.

Успішний івент-фахівець – це не інструмент, мета якого – просто провести хороший івент. Виграють ті агентства і команди, які мислитимуть глибше – аналізуватимуть запит клієнта і відштовхуватимуться саме від нього. І, як не дивно, результатом часто буде не захід або, як мінімум, не просто захід, а щось більш унікальне і креативне.

Думка редакції може не збігатися з думкою авторки колонки.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Наші колумністи
Гаррі Андреасян
СЕО Doc.ua
Пані М.
блогерка
Наталія Пірак
засновниця Fly_Academy
Сергій Бобровський
керівник наукової групи UPEA
Ми в Телеграмі
підписуйтесь