Маркетинг і пошук талантів: навіщо IT-бізнесу проводити івенти в 2021-му
Зараз ми входимо в так звану постковідну епоху – часи, коли пандемія все ще грає свою роль, але головні зміни вже сталися. Відбулися вони і в івент-індустрії, коли вся галузь миттєво перейшла в онлайн.
Цьогоріч ми, ймовірно, побачимо більше заходів – як онлайн, так і офлайн. Розберемося, які завдання ці івенти виконуватимуть в посткоронавірусні часи.
Формування ком’юніті
Американська IT-компанія Okta щорічно проводить власну конференцію Oktane. За роки свого існування захід зібрав навколо себе тисячі розробників, IT-фахівців і творців продуктів. А зі спікерів заходу – політики, підприємці, діячі культури і бізнес-лідери на кшталт Бена Хоровіца.
У 2020-му Oktane відбулася віртуально і стала однією з найпомітніших подій року. Всього було більше 50 лекцій, панельних дискусій та Q & A-сесій. Спеціально під конференцію Okta створила спеціальний віртуальний хаб, який імітує реальний конференц-зал. Користувач може вибрати, куди хоче «піти»: на основний потік або партнерські сесії.
А для більшого залучення організатор створив спеціальну гру. За відвідування спонсорських «кімнат», сесій і чатів гостям нараховували бали, які потім виводили в загальну таблицю. Її лідери могли взяти участь в розіграші призів.
Новий формат Oktane мав настільки великий успіх, що організатор планує провести захід в подібному форматі і в 2021 році.
Все це – прекрасний приклад того, як брендам варто формувати ком’юніті навколо своєї діяльності і експертизи. Зручний формат, який відповідає вимогам часу, і інструменти для гейміфікації підвищують залученість гостей. А це, своєю чергою, веде до створення спільнот, де люди прагнуть не тільки отримати корисну інформацію, а й поділитися своїм досвідом з іншими.
Врешті-решт бренд отримує відмінний інструмент для свого зростання і розвитку. За статистикою, троє з чотирьох людей більш схильні довіряти бізнесу, якщо отримують рекомендації від друзів і знайомих. До того ж, спільнота – це джерело для розуміння своїх слабких сторін і способів їх поліпшити.
Пошук співробітників
Останніми роками (принаймні до пандемії) конкуренція за таланти постійно збільшувалася. Рекрутери відзначали, що знаходити потрібних співробітників стало складніше з двох причин: по-перше, економіка і, відповідно, компанії ростуть швидше, а по-друге, загальний рівень HR-галузі сильно виріс. Традиційні способи пошуку фахівців на кшталт джоб-сайтів і прямих контактів все ще працюють, але вже не так ефективно.
Компанії шукають і розвивають нові варіанти, і івенти – один з найбільш вдалих. Все завдяки, знову ж таки, залучення та спільноті – вони знайомлять з брендом, підвищують лояльність, а, відповідно, і бажання долучитися до нього.
Саме в IT-сфері головним форматом для рекрутингу можна вважати хакатони – вічне джерело молодих талановитих людей. Хакатони залучають учасників цікавими завданнями і призами, а для компаній це спосіб розповісти про себе і познайомитися з найактивнішими кандидатами на ринку.
Минулого року ми в PMHUB в партнерстві з PariMatch Tech провели серію з двох онлайн-хакатонів #USGH і були здивовані результатами. По-перше, побачили, що навіть у віртуальному форматі учасники готові приєднуватися, працювати і створювати цікаві проекти – всього на двох заходах зібралося близько тисячі моло.
По-друге, якщо грамотно сформулювати тематику і завдання для учасників, можна залучити саме тих талантів, які затребувані в індустрії тут і зараз. Завдяки Хакатони організатори познайомилися з перспективними хлопцями, з якими цікаво працювати.
Для хакатонів і в цілому заходів, які націлені на рекрутинг, потрібні свої інструменти і підходи. Так, під час фінального дня ми провели серію лекцій для учасників, щоб поділитися з ними досвідом і експертизою. А також акцент зробили на залученні – відправили кожному по «набору розробника» з енергетиком, маскою та вітамінами. Судячи з відгуків учасників, цей крок їм дуже відгукнувся.
Виконання маркетингових задач
Незважаючи на пандемію і масовий перехід в онлайн, івенти – все ще відмінний спосіб, щоб домагатися маркетингових цілей. За даними платформи Bizzabo, більшість маркетологів будуть інвестувати в цьому році в віртуальні івенти. Серед головних причин – доступ до більш широкої аудиторії і зростання впізнаваності бренду.
Організація Computer Science Teachers Organizations (CSTO), яка підтримує вчителів з інформатики в Північній Америці, 19 років проводила свою щорічну конференцію, поки не настала пандемія. У 2020 році організатори вирішили провести івент в віртуальному форматі. А для його просування вибрала спосіб, схожий на той, що ми використовували для Хакатона.
CSTO розіслала 2000 учасників невеликі тематичні подарунки на зразок брендованих шкарпеток і конструктора Lego. Результат – 45 000 реакцій в Twitter за хештегом # CSTA2020 всього за один день. Організатори не тільки вдало прорекламували захід, а й провели відмінну кампанію з підвищення впізнаваності бренду.
Івенти допомагають посилити не тільки впізнаваність, але і лояльність. Головне тут – надати учасникам якісний унікальний контент. Наприклад, минулого року ми в PMHUB разом з PariMatch Tech взяли дві віртуальні міжнародні конференції PM GO. Це були масштабні події зі спікерами з Google, Viber, Pornhub, «Ювентуса» і багатьох інших компаній-лідерів.
Вийшов win-win. Гості послухали світових експертів в зручному форматі абсолютно безкоштовно. А бренд зміг «відкрити» себе для нової аудиторії, яка тепер буде асоціювати компанію з цікавими і корисними бізнес-шоу.
Сьогодні ми працюємо з брендами як локація і як івент-партнер, вчимося з кожним проведеним заходом нових ідей і рішень і готуємо гібридні проекти – онлайн тепер став невід’ємною частиною будь-якої події.
Думка редакції може не збігатися з думкою авторки колонки.