Cпецпроєкти

Як нетворкінг драйвить підприємництво і до чого тут екосистема

Успішний бізнес — це завжди синергія різних ідей, думок і поглядів. Колаборація призводить до найінноваційніших рішень, головне — створити для неї комфортні умови.

У 2008 році Канадський бізнесмен Гаррет Кемп прийшов на конференцію Le Web в Парижі. Там він зустрів Тревіса Каланіка — на той момент вже підприємця з успішним проєктом Red Swoosh за спиною.

Кемп розповів своєму знайомому про ідею сервісу для поїздок зручними автівками, які б не коштували тисячі доларів. Каланіку сподобалася ця думка, і вже за рік з’явився UberCab — додаток для виклику таксі, що пізніше перетворився на багатомільйонний бізнес Uber.

Це — типова історія запуску нових стартапів. Засновники Apple Стів Возняк і Стів Джобс познайомилися в компанії Hewlett-Packard, де перший працював, а другий проходив стажування. «Батьки» Microsoft Пол Аллен і Білл Гейтс були друзями дитинства, а засновники Airbnb Брайан Ческі та Джо Геббіа жили в одному будинку в Сан-Франциско.

Всі успішні компанії базуються на грамотній взаємодії двох і більше людей. І нетворкінг — перший крок для створення сприятливих і продуктивних стосунків для подальшого розвитку.

Розпалити вогонь

Люди — соціальні істоти. Раніше ми об’єднувалися в групи, щоб добувати їжу, піклуватися про потомство та захищатися. Зараз наші потреби трохи змінилися. Для сучасної людини соціалізація — це спосіб розвинути особистість, усвідомити соціальні ролі та перейняти загальнолюдські цінності.

Коли справа доходить до креативності та творення, тут взаємодія з іншими людьми також грає важливу роль.

Професор Техаського університету в Арлінгтоні Пол Полус провів цікаве дослідження. Він розбив учасників експерименту на дві групи та попросив їх придумати ідеї на певну тему. Перша команда працювала спочатку разом, а потім індивідуально, а друга — навпаки.

Результати показали, що учасники другої групи згенерували на третину більше ідей.

Вибір між індивідуальним і груповим процесом творення — питання досі відкрите. Але відомо точно, що робота в команді підсилює нашу здатність до креативності та підвищує якість результату. Якщо наодинці наш мозок створює нові нейронні зв’язки і, відповідно, ідеї, то в команді вони «підсвічуються» та знаходять зрозумілі обриси.

Як пояснює сам професор Полус: «Наодинці ми збираємо сухі дрова в голові. А при взаємодії з іншими людьми з’являються іскри, які ці дрова запалюють».

Соціальні контакти → успіх

У підприємництві цей механізм працює схожим чином. Коли одна людина ділиться ідеєю з іншими, ця ідея має більше шансів стати повноцінним бізнес-планом. Так, чотири з п’яти засновників компаній вважають, що нетворкінг необхідний для успіху бізнесу.

У деяких дослідженнях виділяють «інноваційних» і «рутинних» підприємців. Перші діють активно і більшою мірою використовують взаємодію з людьми для отримання критично необхідної інформації. Для такого типу людей нетворкінг — спосіб отримати нові знання, а також забезпечити себе важливими ресурсами.

Велика мережа контактів допомагає і з більш прикладними завданнями. Наприклад, нетворкінг дозволяє інвестиційним банкірам ефективніше залучати інвесторів і підвищувати ціну своїх послуг. Це працює і у зворотний бік — підприємці найімовірніше отримають фінансування, якщо будуть знайомі з великою кількістю потенційних партнерів.

В одному з опитувань Массачузетського технологічного інституту (MІТ) засновники компаній виділили, що контакти допомагають їм краще аналізувати ринки і нові індустрії. І не варто забувати про верифікацію: провідні стартап-акселератори найімовірніше візьмуть до себе проєкти з двома або більше засновниками. Причина полягає в тому, що таким чином ідея та експертиза проходять перевірку вже на початковому етапі — при спілкуванні підприємців один з одним.

Все це веде до того, що люди з більшою мережею контактів банально більш успішні в бізнесі. Те ж опитування MІТ показало, що підприємці з університетською освітою і великою мережею випускників керують більшими компаніями.

Комфортні умови

Що допомагає в розширенні своїх соціальних зв’язків? З одного боку, це особисті якості — мотивація, цілеспрямованість, розвинений емоційний інтелект. З іншого – не менш важливі і умови, в яких відбувається нетворкінг.

Дослідження показують, що велику роль відіграє момент довіри, а також простір і, як не дивно, чітка структура знайомств. Для цього важлива в глобальному сенсі екосистема, а в більш прикладному — місця тяжіння людей: хаби, коворкінги, івент-простори. У Порту, наприклад, опитані підприємці, топменеджери і керівники громадських організацій поставили саме локації на перше місце для розвитку бізнес-туризму і ділової привабливості регіону.

Ми бачимо ці тенденції й в PMHUB. Учасники хакатонів #USGH, які проходили на базі хаба, завдяки комфортній атмосфері та чітким рамкам вільно йшли на контакт з менторами та своїми колегами. Зрештою після цих івентів народився не один проєкт і з багатьма засновниками організатори залишаються на зв’язку.

Під час конференцій PM ​​GO гості — нехай і віртуально — обмінювалися враженнями і думками, на яких їх наштовхнули доповіді експертів. І, глобально, будь-який івент стає певним моментом об’єднання і придбання нових зв’язків. А це — перший крок для розвитку креативності, підприємливості і загалом підприємницького духу в країні.

Думка редакції може не збігатися з думкою авторки колонки.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Наші колумністи
Назарій Гусаков
амбасадор UPEA
Ігор Окс
головний одеський екскурсовод
Дар'я Сьома
керівниця PMHub
Гаррі Андреасян
СЕО Doc.ua
Ми в Телеграмі
підписуйтесь