Природний відбір перейшов на більш високий рівень, а особистий бренд став обов’язковою умовою для життя?
Цінність саморозвитку для багатьох людей є основною. У сучасному світі кількість інформації, яку ми споживаємо, невпинно зростає, і багато людей не встигають рухатися з такою швидкістю. А створення особистого бренду стає обов’язковою умовою для життя, але не у всіх виходить із цим розібратися. Комусь цей процес приносить тільки стрес. Тому разом з агентством із побудови бренду особистості Fly_Academy ми досліджували кожен етап, який людина проходить на цьому шляху.
Чи треба дивитись на інших і чи можна наслідувати персональний бренд
Часто перша ідея, яка з’являється у людини після розуміння «Так, персональний бренд мені життєво необхідний», — подивитись, як проявляють себе інші. Це не найкраща аналітика, але психологічний механізм порівняння себе з іншими є еволюційним. Адже природний відбір ніхто не скасовував, просто зараз у цивілізованих країнах він перейшов на більш високий рівень. Ми всі так само «боремося за виживання», але тепер еквівалентами «успіху» є кількість грошей, статус та інші можливості, які не доступні кожному.
Механізм порівняння не просто регулювати, часто саме він є спонсором заниженої самооцінки. Адже у когось машина трохи краща, квартира трохи більша, чоловік або дружина гарніші. Але ще один важливий побічний ефект порівняння з іншими – втрата власного орієнтиру. У якийсь момент людина може заплутатись, чи хоче вона вести свій блог в Instagram, тому що для неї це важливо і процес приносить задоволення, або тільки тому, що це модно, і так роблять інші. Подібна ситуація зазвичай призводить до розчарування і думки «я не керую своїм життям». Орієнтир втрачений, потрібно щось змінювати.
Тут пропоную повернутися до особистого бренду. Сам термін став дуже популярним, деякі трактують його в стилі «успішний успіх», хтось асоціює з Human design. Гляньмо на бренд особистості з точки зору науки.
То що ж наука про особистий бренд
Ми всі різні, тому прояв себе в соціумі теж має відповідати нашим індивідуальним особливостям. Ми з Fly_Academy створили тест, який визначає ці особливості на декількох рівнях. Перший – фізіологічний. До фізіологічних характеристик відноситься тип темпераменту, він є вродженим. Визначивши його, можна проаналізувати швидкість психічних процесів, тобто наскільки швидко людина може реагувати на ситуації, та її стійкість до стресових факторів. Ці характеристики залишаються сталими протягом всього життя. А спроби змінити їх після порівняння з іншими викликають тільки більше тривоги. Також важливо розуміти, що в сучасному світі не можна не враховувати соціальні процеси, які дуже змінилися за останні роки. Цей фактор теж присутній в тесті. Крім того, в ньому враховані особливості характеру.
Виходячи з усіх перерахованих вище характеристик ми сформували 5 моделей особистості. Тест показує людині її унікальні і сильні сторони, які можна вигідно використовувати при створенні особистого бренду. А також дає відповідь на питання, як побудувати свій бренд без стресу.
Чому таки варто повернутись до тестування
Насправді створення бренду особистості можна порівняти з процесом лікування. Якщо я, як лікар, буду орієнтуватися тільки на стандартні протоколи, то буду лікувати хворобу, а не людину. Якщо ж брати до уваги особливості симптомів у конкретно взятої людини, ефективність лікування буде в рази вище. Так і зі створенням особистого бренду – є варіант стандартно проводити прямі ефіри в Instagram, щоб проявити себе, тому що так роблять інші. А можна використовувати свій власний, зручний і більш ефективний варіант, відштовхуючись від особливостей фізіології, характеру, взаємодії у соціумі та мотивації.
Дуже важливо розуміти, що у кожної людини є свої особливості. І вигідно використовуючи їх, можна не тільки збудувати особистий бренд, але й отримати задоволення в процесі роботи над ним.
Думка редакції може не збігатися з думкою авторки колонки.