Усі відтінки матері в телерекламі
Вчора я забула забрати дитину зі школи. Брейн-шторм одного проєкту плавно перетікав у другий, телеграм розривався від третього, і я взагалі втратила лік часу. Мій старший 12-річний син вийшов у магазин за соком, а повернувся з братом. Він згадав, а я – ні.
Нещодавно про мене зняли «Новорічну казку». Звісно, не про мене у прямому сенсі. Прототипами героїні рекламного ролику стали усі самотні жінки, що мчать кар’єрними сходами на шкоду материнській увазі. Їхні діти ситі обкладені смартфонами та нянями, але часто недоотримують маминого тепла.
Поведінка героїні ролика не метчилася із загальноприйнятним баченням берегині домашнього вогнища, і за це вона була викрадена, замучена та принижена Дідом Морозом. Минулого Нового року мені вдалося уникнути такої участі. Сьогодні це відео є для мене яскравим прикладом соціальних упереджень та мізогінії.
Ролик «Новорічна казка»
У різні періоди життя різні бренди зняли про мене інші рекламні ролики.
На початку заміжжя, коли влаштуватися на повноцінну роботу з маленькою дитиною було неможливо, єдине, що мене турбувало – чи гарна я дружина та мати. Я все знала і вміла, в моєму домі панувала ідеальна чистота та порядок, дитина була здорова, а чоловік – задоволений.
Я раділа, коли після довгого приготування страв могла ситно нагодувати свою родину, і не засмучувалася, коли перемивала потім гору брудного посуду. Я прагнула відповідати соціальним очікуванням, своїми діями хотіла заслужити схвалення та не розуміла, як може бути інакше.
Погляньте на «мене» у рекламі Maggi та Fairy. Зараз ці відео здаються мені сумними зразками нав’язаних стереотипів про жіночу роль. Повернувшись на 15 років тому, я б безумовно сказала собі: «Я їх затримаю. Біжи! На шопінг, у СПА, до подружок. У житті стільки радості, окрім відмитого жиру!»
Ролик Fairy «Побачення»
Ролик Maggi «Курка по-французьки»
А тим часом сини підростають, і я вже уявляю себе у новій ролі – свекрухи для їхніх майбутніх обраниць. Думка про це мене дуже хвилює та непокоїть. Я абсолютно точно впевнена, що ніхто не любитиме моїх синочків так, як я, і тому періодично намагаюсь розповідати їм про жіночі хитрощі, котрі неодмінно застосують меркантильні мисливиці, щоб відвести моїх наївних янголят до рагсу. Діти, здається, мені не вірять та вважають, що вибір нареченої – їхня особиста справа.
Old Spice – єдиний, хто розуміє мене та інших мам у цей непростий період дитячого дорослішання. Я вважаю це відео найбільш кумедною та інсайтною ілюстрацією материнської прив’язаності до своїх синів.
Ролик Old Spice:
Та є одна реклама, у якій я ще не знялася. Незважаючи на те, що я можу забути дитину в школі, часто потребую від них похвали за приготовлену вечерю і безкінечно набридаю з моралями про те, як треба жити, я сподіваюсь, що вони запам’ятають і інше. І одного дня, коли вони стануть зовсім дорослими, зможуть сказати мені: «Дякую, мам!», згадавши своє дитинство. І тоді в одній із матерів цього надзвичайно зворушливого та щирого ролика для P&G я упізнаю й себе. Мені дуже хочеться у це вірити.
ролик P&G «Thank you, Mom!»
Приклади вище є відображенням мого материнського життя і можуть не збігатися з вашим. Та я впевнена, ви теж є головними героїнями найрізноманітніших рекламних роликів про жінок, дружин та матерів.
Подивіться, як ви у них зображені. Ви самі обрали свою роль чи вам її продиктував бренд? Він вас розуміє чи засуджує? Якщо засуджує, пам’ятайте про головне: проблема в ньому, а не в вас. Ви маєте право бути якою завгодно і поводитись так, як дійсно відчуваєте. Лавмарками ніколи не стають бренди, котрі нав’язують цінності та не вміють підтримувати. Та якщо ви бачите ролик, де вас розуміють і розділяють будь-які ваші інсайти, добре запам’ятайте показаний продукт. Адже це маленький крок для бренду та великий крок для всієї індустрії реклами у напрямку щирості та добра.
Думка редакції може не збігатися з думкою авторки колонки.