83k

  • Be in trend
  • Життя
  • Культура
  • Люди
  • Тести
  • Be in tech
  • Я_і_tech
  • держ_tech
  • Tech_світ
  • BIT Video
  • Колонки
Спецпроєкти
Партнерські
  1. BIT.UA
  2. Блоги
  3. Сергій Задко
  4. Успіх Clubhouse. Чи надовго?

Успіх Clubhouse. Чи надовго?

Колонка Be in tech

SHARE TWEET POCKET

Сергій Задко

Head of SMM в digital-агенції Isobar Ukraine

«Хтось ще сидить у Clubhouse? Я спробував (-ла), але вже набридло» – такі коментарі дедалі частіше можна побачити під публікаціями про цю соцмережу. Здається, хвиля інтересу вщухає, і користувачі повертаються на звичні майданчики. Або все-таки здається? Сергій Задко, Head of SMM в digital-агенції Isobar Ukraine, вирішив розібратись із цим питанням.

Даних про українську Clubhouse-авдиторію поки небагато. Згідно із сервісом аналітики Sensor Tower, на початку березня 2021-го в Україні цю соціальну мережу використовувало 250 000 користувачів. Переважно це категорія 25–35 років, за родом діяльности – головно підприємці, маркетологи та медіафахівці.

З цих даних досить складно будувати прогнози щодо зростання майданчика та утримання користувачів, тому є сенс звернутися до більш детальної аналітики за російською авдиторією. Там, за даними сервісу аналітики ClubData, кількість щоденних активних користувачів (DAU) і далі падає, як і кількість завантажувань додатка.

І все ж успіх будь-якої соцмережі – це «гра на перспективу». Категорія інноваторів втрачає інтерес, але на зміну їй прийдуть ранні послідовники та рання більшість. Багато в чому на це вплине вихід додатка для Android і відмова від системи запрошень, що вже офіційно підтвердили творці мережі. Що ще може допомогти Clubhouse утримати популярність?

Візуали = аудіали

Міф про візуалів, аудіалів і кінестетиків виник ще минулого століття. Наукові дослідження вивчають цю гіпотезу з 1920-х років – і жодна робота поки її не довела. А втім, це не заважає викладачам в українських школах будувати програму під «різні» типи учнів, а користувачам стверджувати щось на кшталт «я візуал, і аудіокімнати не для мене».

Ринок аудіо продовжує зростати

Обсяг світового ринку аудіокниг, за різними прогнозами, минулого року зріс на 25%, тоді як ринок подкастів – на 30%. Загальна сума становить майже $5 млрд. Аудіоформати перестають бути нішевими та стають самостійною індустрією, на що вказують і продажі навушників (зростання продажів на 27%), музичних записів (12%) і вінілів (8%).

Не має значення, фізична копія це чи стримінг – споживачі й далі витрачають свій час і гроші на цей сегмент.

Бренди готові до експериментів

Українські компанії почали закладати у свої кошториси інтеграції в аудіоплатформи. Сюди входить пряме розміщення з рекламою в Spotify, спонсорування подкастів, а віднедавна – Clubhouse. Наприклад, «Сільпо» зробили кімнату зі звуками кас і хрускотом свіжої випічки, «АТБ» розповіли про свої плани на 2021 рік, а Eldorado читали перед сном інструкції дзен-голосом.

Усе це не вимагало фінансових вкладень, але для постійної комунікації та розвитку брендам знадобиться підтримка інфлюенсерів і експертів. Бренди вже почали платити лідерам думок за участь у кімнатах у ролі модераторів. Іншим пощастило більше: їх топи вже напрацювали собі ім’я й так само привертають увагу авдиторії.

Українським компаніям вигідно інвестувати в майданчик на старті, щоб на черговій хвилі уваги до неї вже мати стійку позицію серед ЦА.

Конкуренти підігрівають інтерес

Twitter, Telegram, а незабаром і Facebook з Instagram – усі вони намагаються повторити успіх Clubhouse, створюючи свої аналоги й так розвиваючи формат.

Twitter – перший серед великих гравців, хто зробив свою копію. Функціонал отримав назву Spaces: розробники інтегрували його всередину соцмережі. Тепер користувачі можуть не тільки читати твіти своїх улюблених авторів, а й слухати їх у кімнатах, ставлячи запитання. Можливість створення кімнат тимчасово обмежена, і зробити це можуть тільки обрані користувачі iOS.

Слідом за ним Telegram розширив функціонал голосових чатів, запровадивши їх у канали та знявши обмеження на кількість слухачів. Окрім того, чати можна зберігати у вигляді подкастів, що, по суті, дасть змогу месенджерові зайти відразу на дві території.

Instagram анонсував появу аудіоетерів «у недалекому майбутньому», ну а поки розширив можливості прямих відеоетерів – тепер їх у спільному форматі можуть проводити до 4 осіб.

Підсумки

Інтерес до Clubhouse в Україні помітно спав. Чи означає це, що соцмережа стала короткочасним хайпом? Зовсім не обов’язково.

Доля платформи багато в чому залежить від найближчих кроків із боку її творців. Зробити додаток доступним для всіх не досить: потрібно залучати на майданчик впливових лідерів думок – за аналогією з Джо Роганом та його багатотисячним контрактом зі Spotify на ексклюзивний випуск подкасту.

З останніх рішень від платформи також варто вказати на наймання колишнього топменеджера Netflix на позицію глобального директора з маркетингу, а також запуск програми Clubhouse Creator First із системою фінансових заохочень.

Зрештою, додатки й далі копіюють рішення одне в одного, але все одно залишаються цінними в наших очах через свій ключовий функціонал. Якщо в Instagram вийшло сформувати звичку дивитися сотні фото на день, у YouTube – витрачати час на багатогодинні відео, то у Clubhouse може вийти стати найуспішнішим майданчиком для аудіоконференцій.

Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.    

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Поділитися: SHARE  TWEET  POCKET 
Наші колумністи
Сергій Ніжинський
Експерт з гендерних питань, заступник Міністра соціальної політики 2019-2020 рр
Андрій Дехтяр
СЕО компанії Rozdoum
Ольга Семенова
юристка, адвокатка
Ігор Сироватко
керівник департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
  • Життя
  • Секс
  • Люди
  • Тести
  • Я_і_tech
  • держ_tech
  • Tech_світ
  • Карта сайту
  • Про bit.ua
МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
83k

bit.ua - медіа про життя як воно є і технології, що на нього впливають. Все на одній платформі: я і tech. наукпоп. культура. секс. соціальні проєкти. тести. Використання матеріалів bit.ua можливе тільки з активним посиланням на сайт bit.ua.
Редакція: editor@bit.ua Щодо реклами звертайтеся за телефоном +38 063 292 5877 (+ Telegram) або пишіть на пошту adv@bit.ua. Медіа-кіт за посиланням. Наші спецпроєкти можна переглянути тут.
Розробка сайту Партнер по SEO Netpeak
curved-arrows Created with Sketch. більше новин