83k

  • Be in trend
  • Життя
  • Культура
  • Люди
  • Тести
  • Be in tech
  • Я_і_tech
  • держ_tech
  • Tech_світ
  • BIT Video
  • Колонки
Спецпроєкти
Партнерські
Від мрії до дії
  1. BIT.UA
  2. Блоги
  3. Максим Кучур
  4. Як потрапити на роботу до продуктової IT-компанії

Як потрапити на роботу до продуктової IT-компанії

Колонка Be in tech

SHARE TWEET POCKET

Максим Кучур

CEO компанії RiverSoft

Тема пошуку роботи актуальна завжди, а працевлаштування в IT-компанії побудоване на міфах і категоричних судженнях. Ця стаття буде корисною для молодих фахівців, а також тих, хто вирішив спробувати себе в IT. 

Почну з відомої істини – добре, якщо робота вам подобається. Тоді, попри складнощі, ви відчуватимете задоволення від кожного прожитого дня. У пошуках потрібної вам роботи не зупиняйтеся, надсилайте резюме та беріть участь у співбесідах.

Зазвичай IT-компанії поділяють на аутсорсинг і продуктові. Їх протиставляють, порівнюють, і завжди знайдуться шанувальники того чи іншого виду роботи. То в чому відмінність? 

Продуктові компанії розробляють власний продукт або групу продуктів. Прибуток компанії залежить від продажів продукту. 

Аутсорсинг виконує розроблення на замовлення і прибуток отримує за результатами робіт. 

Є думка, що в продуктових компаніях один стек технологій (інструменти по роботі), а в аутсорс можна змінювати проєкти й так спробувати себе в різних напрямах, зберегти за собою робоче місце за будь-яких криз. 

На прикладі нашої компанії можу сказати, що все індивідуально. Коли карантин вдарив по сфері організації заходів, ми були змушені тимчасово зупинити роботу проєкту Eventssion, а команду залучили до розроблення українського месенджера Kawoon. У продуктовій компанії ви будете мати можливість впливати на розроблення й відчуєте причетність до розвитку продукту. Усі фахівці працюють спільно, тому кожен може дізнатися щось нове і взяти участь у роботі іншого відділу, а може, і перекваліфікуватися, що не є рідкістю. 

Торік ми взяли молодих людей на стажування в маркетинг та продажі. Опісля частина залишилася працювати за цими напрямами, а були й ті, хто стали дизайнерами та контент-менеджерами. Рішення в продуктовій компанії зазвичай ухвалюють швидше. Адже віддалености між робітниками та керівництвом майже немає.

Але навіть за такого умовного розподілу компаній кожна має індивідуальні особливості. Тому, перш ніж надіслати резюме й піти на співбесіду, дізнайтеся більше про компанію, вивчіть вакансії та напрями, у яких вона працює. Ваша обізнаність виділить вас серед інших кандидатів. Або, навпаки, виявиться, що компанія розроблює ігри, а ви терпіти їх не можете, тому що ваша друга половинка грає в них 24/7. Тоді не бачу сенсу влаштовуватися на роботу в таку компанію, адже ваші цінності не збігаються. 

Існує міф, що IT-компанії шукають тільки технічних фахівців. Крім них, у продуктові компанії потрібні маркетологи, менеджери з продажів, PR-менеджери, дизайнери. Представники цих спеціальностей теж важливі, адже від них залежать просування та продажі продукту.

У пошуках роботи звертайте увагу на стажування та навчальні програми. Саме з них може початися ваш шлях в IT. Зайдіть на сайти Grammarly, MEGOGO, Ajax Systems і почитайте вакансії, подивіться на вимоги. Це засновані українцями компанії зі світовим іменем. 

Про резюме писати не буду – в інтернеті безліч порад щодо правильного оформлення. А ось співбесіді та підготовці до неї треба приділити увагу, адже її може провалити навіть фахівець із досвідом і рекомендаціями. 

Підготуйтеся заздалегідь, уточніть, із ким буде співбесіда. У процесі проявіть максимальний інтерес до компанії та продукту, ставте запитання й будьте собою. Але не впадайте в крайнощі. Один хлопець так хотів вразити HR-менеджера на онлайн-зустрічі, що почав зі слів: “У вас гарні шпалери”. Приємно, але отримати роботу це навряд чи допоможе. 

Перед HR я ставлю завдання не зібрати всі дипломи та сертифікати, а якомога більше дізнатися про людину, виявити її навички, інтерес до компанії та продукту. 

На співбесіді будьте готові отримати тестові завдання, розповісти про професійний досвід. Ми запитуємо, чому кандидат вчинив у той чи інший спосіб, просимо обґрунтувати його рішення. Звичайно, це не стосується точних математичних розрахунків. Співбесіда може проходити кількома етапами, ми практикуємо два або три, залежно від того, на яку посаду претендує кандидат. Якщо всі етапи ви пройшли успішно і стали до роботи, не потрібно розслаблятися завчасно. 

В офісі ми любимо згадувати історію про Сеньйора Помідора. Один senior-розробник у перший робочий день часто виходив із кабінету і щоразу повертався дедалі більш невпевненою ходою. До кінця дня він напився так, що в кабінет заліз рачки. Тоді наша HR зрозуміла, чому вранці в нього із сумки випало кільце ковбаси. Більше ми його не бачили, але пам’ять про нього залишилася. 

Випробувальний термін – хороший час, щоб вирішити, чи підходить вам компанія, її корпоративна культура та цінності. Ми, зі свого боку, крім професійних навичок, звертаємо увагу й на soft skills (гнучкі навички) наших співробітників. До них належать: вміння комунікувати (не мовчати й погоджуватися, а коректно обстоювати свою позицію), співпрацювати в команді, бажання вчитися і бути гнучким. 

Багато фахівців можуть обуритися, бо, на їхню думку, досвід є найважливішим. Реальність така, що людина, яка не володіє soft skills, буде гальмувати команду. Якщо ви хочете будувати кар’єру, то майте на увазі, що з двох професіоналів виберуть того, хто володіє гнучкими навичками.

Отримати роботу в українській продуктовій IT-компанії більш ніж реально. Головне – бажання працювати й розвиватися.

Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Поділитися: SHARE  TWEET  POCKET 
Наші колумністи
Сергій Ніжинський
Експерт з гендерних питань, заступник Міністра соціальної політики 2019-2020 рр
Андрій Дехтяр
СЕО компанії Rozdoum
Ольга Семенова
юристка, адвокатка
Ігор Сироватко
керівник департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
  • Життя
  • Секс
  • Люди
  • Тести
  • Я_і_tech
  • держ_tech
  • Tech_світ
  • Карта сайту
  • Про bit.ua
МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
83k

bit.ua - медіа про життя як воно є і технології, що на нього впливають. Все на одній платформі: я і tech. наукпоп. культура. секс. соціальні проєкти. тести. Використання матеріалів bit.ua можливе тільки з активним посиланням на сайт bit.ua.
Редакція: editor@bit.ua Щодо реклами звертайтеся за телефоном +38 063 292 5877 (+ Telegram) або пишіть на пошту adv@bit.ua. Медіа-кіт за посиланням. Наші спецпроєкти можна переглянути тут.
Розробка сайту Партнер по SEO Netpeak
curved-arrows Created with Sketch. більше новин