Як продати будь-що у світі: чи потрібні скрипти продажів
У сфері продажів часто виникає питання: чи дійсно потрібні скрипти продажів, чи краще покладатися на природні навички спілкування та індивідуальний підхід до кожного клієнта?
Спойлер: ми однозначно за використання скриптів продажів. Бо це один з найважливіших інструментів в продажах, який приносить компанії гроші. Детальніше розкриємо це в статті.
Правила використання скриптів продажів
Важливо пам’ятати: скрипт ― це не просто текст. Так він не працює. Важливо дотримуватись правил перерахованих нижче.
Щоб менеджери ефективно використовували скрипти продажів і приносили прибуток компанії, необхідно:
- володіти етапами продажів
- знати tone of voice компанії
- знати правила продажів компанії та використання скрипта продажів
Приклади з нашої практики, коли скрипти продажів, прямим чином, вплинули на зростання продажів.
Кейс #1
Перед нашою командою, Бюро продажів, постала цікава задача — написати скрипти продажів для міжнародної бізнес-спільноти Board зі збереженням tone of voice. Цільова аудиторія Board — це підприємці та власники бізнесу, які дуже цінують свій час і яким не так легко продати.
Яких результатів ми досягли?
- Зростання конверсії закриття людини на тестову зустріч — було 61% стало 70%, а у деяких координаторів (менеджерів) було 80% — стало 100%
- Зростання конверсії в оплату членства в спільноті — з 59% до 80%, а у одного з координаторів конверсія зросла з 33% до 84%.
Кейс #2
Розробили скрипти продажів для компанії CupCake Studio (виготовлення та продаж кондитерських виробів).
І в результаті отримали:
- конверсія у продаж збільшилася з 45% до 90%;
- компанія заробила +2 млн грн за місяць
- всього одна фраза в скрипті продажів підвищила конверсію в угоду на 80%
За рахунок чого можна продати будь-що?
Використовуючи етапи продажів.
Етапи продажів — це певна мапа руху клієнта від точки А до точки Б (кінцевої мети розмови), яка допомагає менеджеру досягти успіху в продажах.
✔Етапи продажів допомагають вести ефективні розмови з клієнтами:
- не монотонно
- тримаючи клієнта в певній напрузі
- логічно доводячи до успішного завершення — домовленості або продажу
✔Етапи продажів допомагають написати скрипт продажів
Скрипти — це не просто текст, а певні технології + психологія продажів
Етапи продажів
- Відкриття.
- Анамнез.
- Діагноз.
- Презентація.
- Закриття.
Окремий етап продажів — відпрацювання заперечень.
Етап #1 — Відкриття (5-10 секунд)
- вітання з клієнтом,
- називаємо своє ім’я та компанію
- називаємо клієнта по імені
- зазначаємо ціль дзвінка
- актуалізація запиту
- коротке знайомство
- питання в кінці “Чи маєте три хвилини часу на розмову?” (приклад питання)
Етап #2 — Анамнез
Анамнез — виявлення потреби клієнта, щоб далі дати рішення (якщо таке рішення маєте).
Рекомендуємо екологічні продажі — продаємо тоді, коли впевнені, що наша пропозиція принесе користь клієнтові.
Етап #3 — Діагноз
Резюмування попереднього етапу. Менеджер своїми словами повторює слова клієнта.
Етап #4 — Презентація
- Презентуємо товар/послугу
- Називаємо цінність
- Якісь порівняльні характеристики
Етап #5 — Закриття
- Називаємо ціну після того як озвучили цінність
- Вказуємо на дефіцит (дія знижки, кількість учасників і т.п.)
Етап — відпрацювання заперечень
Даний етап може виникнути на будь-якому з пʼяти етапів. Як відпрацьовувати заперечення, розкриємо в наступних публікаціях.
Висновок
Перераховані етапи продажів це і є порядок ,за яким треба писати собі скрипт з продажів. Скрипт — це не панацея від всіх хвороб, а лише робочий інструмент продавця. Це стратегічний інструмент, який допомагає побудувати ефективну розмову з клієнтом, підвищує конверсію та приносить прибуток компанії.
Грамотно розроблені скрипти продажів, що враховують етапи продажів і індивідуальні потреби аудиторії, можуть суттєво змінити результати. Звісно, кожна розмова з клієнтом унікальна, і менеджери повинні вміти підлаштовуватися під різні ситуації, але наявність чіткої структури та продуманого плану дій дозволяє уникнути непередбачуваних моментів і підвищує шанси на успіх.
Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.