Cпецпроєкти

Як вибрати бізнес чи справу в кайф: практичні поради

Бізнесом потрібно хотіти займатися, будь то особистий виклик, данина моді, бажання спробувати чи банальне «хочу багато грошей». Це може бути складно, але воно точно має бути в кайф.

Я вірю, що бізнес не має руйнувати, він повинен винаходити. Це як стінка, на яку спираєшся з закритими очима щоразу, коли не знаєш відповіді. Та бізнес — лише форма, суть — справа, яка робить тебе щасливим.

Конкретні кроки, які можна зробити, щоб знайти справу або ідею для бізнесу

Знайдіть те, що вас заряджає

Без драйву, куражу і настрою можна тільки сміття викинути. Подумайте, за що б ви доплачували, щоб цим займатися. Можливо, ви завжди хотіли виступати на сцені, надихати, давати інтерв’ю, спілкуватися з людьми, розмірковувати про велике, писати тексти чи працювати руками. Список нескінченний, ваша задача — знайти те, що відгукується всередині.

Найпростіший спосіб – шукати це натхнення у людях, які вас заряджають, яким симпатизуєте. Можливо, це бунтар Маск, космічний Каньє Вест, ваш керівник чи той хлопець, з яким ви познайомились рік тому на конференції, а сьогодні він у Forbes 30 under 30. Дивіться, що вони роблять та як, як будують день, з ким зустрічаються, у що вірять. Перевіряйте, що з цього подобається вам, що зокрема про вас.

Визначте свої сильні сторони

Згадайте успішні моменти з минулого — це ключі, які допоможуть зрозуміти, у чому ваша сила, що вам вдається найлегше. Наприклад, в школі ви були старостою і блискуче організовували всі процеси. Або на роботі прискіпливо уточнювали завдання, і це рятувало весь проєкт.

Є різні типи підприємців. Якісь із них відмінні лідери, інші продають як боги, треті вміють аналізувати ситуацію і займатися операційним менеджментом. Четверті можуть бачити майбутнє і створювати продукт, іноді навіть не розуміючи, чи потрібен він.

Серед усіх типів є мільярдери. Кожен веде справи в своєму стилі: математик Брін з Google, творчий деспот Джобс, рок-зірка Бренсон, тихар Дорсі з Twitter і абсолютний космонавт Каньє Вест. Усі вони знають, що вміють і на цьому фокусуються. Використовують свої сильні сторони сповна і компенсують потрібні, але слабкі, завдяки партнерам і команді. І не переконують себе в тому, що вони круті менеджери, якщо це не так.

Згадайте невдалі моменти

Даремні заняття, на які витрачали багато сил, не розуміли, що робити, страждали та втрачали. Це ваші закриті шляхи. Туди не треба повертатися, інакше втратите купу сил і часу.

У своїх інтерв’ю Каньє Вест говорив, що організовувати щось — взагалі не про нього. Його робота — збільшувати межі. Хотіти того, чого ще немає. Думати про те, що ще не спало на думку нікому.

Возняк паяв плати, а Джобс добре продавав. Ерік Шмідт вдало будував процеси, а Брін і Пейдж придумували революції для Google. Ви не повинні вміти все, важливо визначити свої сильні сторони і знати, у чому ви слабкі.

Знайдіть драйвера, який вас запалюватиме, штовхатиме вперед і підтримуватиме, коли важко

Драйвером може бути людина, яка вас надихає. Визначте, що у неї є такого, чого шукаєте ви. Повний образ того, як ви хочете почуватися, як жити, з ким спілкуватися, що мати і ким себе вважати, допоможе орієнтуватися і будувати принципи, коли почнете вести свої справи.

Станіславський казав, що воля безсила, якщо її не надихати бажанням. Це завдання вам для того, щоб почати бажати.

Коли зрозумієте, що вас драйвить, що заохочує, а що — стримує, ви зможете вибрати справу, яка з більшою ймовірністю стане успішною.

Йдіть в бізнес з думкою, що це пригода, яка дозволить відкрити себе з нових сторін. Раджу прочитати книгу «Стартап з нуля» Еріка Ріса. В ній автор чесно розповідає про всі сторони перетворення себе в підприємця, пастки і можливості.

І пам’ятайте, ваш вибір — не клятва на крові. Всі великі бізнесмени щодня міняють свою точку зору, сміливо і рішуче. Це нескінченний процес. Ви маєте право змінити свою думку, вибір, людей, коли відчуєте чи будете вважати за потрібне.

Прослухати подкаст
Влад Ноздрачов в Instagram

Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Наші колумністи
Сергій Бобровський
керівник наукової групи UPEA
Михайло Федоров
Міністр цифрової трансформації
Анастасія Федорова
засновниця бренду COVER
Сергій Дербак
пластичний хірург
Ми в Телеграмі
підписуйтесь