83k

  • Be in trend
  • Життя
  • Культура
  • Люди
  • Тести
  • Be in tech
  • Я_і_tech
  • держ_tech
  • Tech_світ
  • BIT Video
  • Колонки
Спецпроєкти
Партнерські
  1. BIT.UA
  2. Блоги
  3. Леонід Горєв
  4. Які компанії найчастіше замовляють застосунки?

Які компанії найчастіше замовляють застосунки?

Колонка Be in tech

SHARE TWEET POCKET

Леонід Горєв

CEO сервісної компанії Alty, яка розробляє веб- і мобільні застосунки. Це його команда робила дизайн апки Monobank для FintechBand і «Приват24» для бізнесу.

Огляд Smart Insights свідчить про те, що понад 80% галузей мають намір впроваджувати цифровий маркетинг у свою бізнес-модель. Але чіткої розмежованості щодо найменувань компаній, які частіше за інших замовляють розробку мобільних застосунків, сьогодні немає.

Ми живемо в епоху COVID, коли весь світ раптово був вимушений стати «хмарою» і перевести більшість своїх процесів в онлайн. Хтось пішов «допилювати» CRM, а хтось кинувся робити застосунок. Відомо лише те, що більшість компаній в усьому світі стали більше інвестувати в ІТ. Наприклад, останні дослідження Deloitte про середній рівень бюджету, який готові вкладати різні сфери бізнесу в технології, такі:

Розробити зручний застосунок – лише 50% успіху. Ще 50% стоять за злагодженими бізнес-процесами з боку компанії.

Компанії, які розуміють, навіщо їм та їхнім клієнтам мобільний застосунок, зазвичай мають перевагу над конкурентами, адже будь-які цифрові продукти варто створювати з урахуванням цифрових потреб авдиторії. Ви можете мати готовий продукт і просто трансформувати його, або ж додати нових функцій. Але це точно має бути корисним, зрозумілим і доступним вашим користувачам в один тап (клік).

Під час пандемії більшість із нас була обмеженою у виборі необхідних сервісів, тому що вони тільки створювались або тільки набирали популярності. Як, наприклад, сервіс замовлення й доставки продуктів із гіпермаркетів Zakaz.ua. Зручне замовлення та швидка доставка в цьому застосунку стали життєво важливими для клієнтів у прямому сенсі слова. У 2020 році обсяг ринку доставки продуктів в Україні, за підрахунками Zakaz.ua, зріс у півтора раза й досягнув приблизно $100 млн.

Але й багато хто відчував перенасиченість цифровим контентом. Більшість людей працювали онлайн, фізичні зустрічі замінили Zoom та Teams. У зв’язку із цим люди стали digital savvy, що означає: вони прискіпливіше вибирають цифрові продукти, якими точно користуватимуться.

Я вважаю, що такі нюанси варто брати до уваги, щоб не створити ще один «прикольний застосунок», а натомість запропонувати користувачам максимально корисний спосіб закриття своїх потреб.  

Якщо говорити з власного досвіду, до нас в Alty за останній рік прийшло багато клієнтів із різних сфер. Більшу частину – 75% – становлять клієнти з банкінгу, ще 25% – з інших сфер. Це й не дивно, адже банки сьогодні – це абсолютно нова форма та складова. Ще декілька років тому мало хто міг собі уявити банк без наявності фізичних відділень, а Монобанк взяв і зробив. Ба більше, банки все частіше інтегрують у свої застосунки небанківські сервіси, що робить фінансову установу One-Stop Shop для своїх клієнтів. 

Наприклад, торік до нас звернувся казахстанський банк Halyk із запитом на розроблення застосунку для замовлення й бронювання залізничних та авіаквитків. Цей застосунок мав на меті спростити процедуру покупки з можливістю оформлення кредиту. Тобто клієнтам не потрібно було знімати кеш або платити з відсотками під час покупки квитків на іншому сервісі, а просто в одному місці взяти гроші та спланувати подорож без додаткових фінансових і часових витрат. 

Тому, повертаючись до запитання «Які компанії найчастіше замовляють застосунки?», я можу апелювати лише до наявних у нас замовлень. У масштабнішому розумінні краще оцінювати не окремі компанії, а галузь загалом. І, згідно з опитуванням Deloitte, майже всі галузі продовжать інвестувати в інновації, налагодження бізнес-операцій і поступову трансформацію бізнесу в майбутньому.

Які функції для компанії має виконувати застосунок? Яке завдання має ставити керівник бізнесу перед розробниками?

Зазвичай мобільні застосунки створюють для того, аби цифрувати окремі чи всі бізнес-процеси компанії. Наповнення цих застосунків може сильно відрізнятися, адже функціонал залежить від конкретних потреб компанії. Свого часу компанія ContractIQ виявила, що більш ніж 60% бізнесів уже мають мобільний застосунок або перебувають у процесі його створення. 20% із них мають на меті підсилення впізнаваності бренду, 30% генерують дохід і 50% використовують їх для підтримки та залучення клієнтів.

Якщо ви хочете надати своєму бренду конкурентну перевагу на ринку та залучити нових клієнтів до користування вашим продуктом або сервісом, варто створювати застосунки з унікальними або удосконаленими функціями, інтерфейсом і бізнес-процесами (якщо ваш бізнес передбачає їх). 

Під час замовлення застосунку керівник буде ставити конкретні завдання на цифрування тих процесів, яких потребує його бізнес і які він хоче автоматизувати. Наприклад, для клієнта Liki24 ми не розробляли застосунок із нуля, а лише вдосконалили UX для мобільної версії сайту, яка згодом мала «перекочувати» у мобільний застосунок. Керівник звернувся до нас із конкретним запитом: покращити навігацію на сайті від пошуку до оформлення замовлення. Ми пропрацювали в UX-прототипі цей шлях користувача, розробили checkout-екрани для всіх можливих способів доставки, провели тестування серед користувачів, яке показало що з новим варіантом справлялися ~ 95% опитуваних. Чітке завдання – майже завжди запорука успіху.

Чи замінять застосунки й цифрові сервіси якісь офлайн-опції? Які?

Є різні думки щодо цього питання. Одні вважають, що так, адже процес цифрової трансформації біжить стрімголов, а COVID лише «підігріває» це припущення. Згадайте: ще 10 років тому замовити таксі та сплатити за проїзд не промовивши жодного слова було неможливо. Або сплатити «комуналку» не стоячи в черзі із шостої ранку під дощем, або отримати гарячий обід не встаючи з ліжка (хоча ні, все ж таки доведеться відчинити кур’єру, щоб забрати замовлення) – усі ці сервіси сьогодні важко уявити лише в офлайні.

Інші вважають, що застосунки не зможуть повністю замінити офлайн-опції. На їхню думку, ринок вже достатньо перенасичений цифровими продуктами. Те, що спрацювало свого часу для Facebook та Amazon, сьогодні вже важко повторити.  

Можливо зараз я скажу неочевидне, але річ у тім, що багатьом бізнесам взагалі не потрібен мобільний застосунок. Часто для ефективної роботи бізнесу достатньо мати зручний і зрозумілий сайт, адаптований до мобільної версії, або ж взагалі чат-бот. В окремих випадках навіть можна використовувати сторонні платформи для цифрування певних процесів. Але реальність така: бренди все частіше піддаються FOMO-ефекту (fear of missing out) – коли всі хочуть створити щось своє і створюють продукти просто тому, що у всіх вони є, навіть не розуміючи суті їхнього призначення.

Також, коли люди опиняються в обмеженому виборі, найімовірніше, що їм все швидко надокучає. Тобто повністю позбавити людей офлайн-комунікації також може бути ризикованим рішенням, адже для когось цей спосіб взаємодії є цінним. Існує думка, що ми щороку все більше відчуватимемо цю потребу.

Я належу до третьої групи людей, які вважають, що між офлайн- й онлайн-сервісами має бути баланс. Це коли ти маєш змогу вибирати: чи йти тобі в ресторан, або ж замовити вечерю додому, чи йти у спортзал, або завантажити комплекс тренувань на смартфон і займатися в парку, та інше.

Ба більше, мені здається, що це не буде заміщення чогось. Найімовірніше, будуть створені абсолютно нові онлайн-сервіси, аналогів яким не було в офлайні. 

Які показники якісного застосунку? Які тренди в мобільних розробках?

Щоб зрозуміти, чи виграє ваш бізнес або галузь від створення мобільного застосунку, вам слід уявити, як відбуватимуться щоденні взаємодії між програмою та клієнтом. І як, зрештою, відстежити ефективність застосунку на різних рівнях.

Для користувача найпростіший і доступний спосіб оцінити успіх застосунку – звернутися до магазинів Apple Store та Google Play Market. Зазвичай там можна побачити рейтинг, співвідношення позитивних і негативних відгуків, наявність поліпшень у застосунку та інше. Можна навести як приклад вищезгаданий сервіс замовлень і доставки продуктів із гіпермаркетів – Zakaz.ua. Бачимо, що на Google Play Market і на Apple Store рейтинг становить 4.9. Водночас кількість відгуків також досить висока: більш ніж 11 тисяч на Google й трохи більше від 7 тисяч на App Store. Негативних відгуків дуже мало. Такі вступні дані зазвичай допомагають людині створити первинне уявлення про сервіс.

Якщо ж говорити про замір ефективності саме бізнесом, то оцінка успішності визначається «трохи» складніше. Недостатньо зробити корисний застосунок. Потрібно вміти відстежувати активність його користувачів, ступінь їхньої задоволеності, вчасно реагувати на спад і зростання попиту та інші метрики.

 Одними з основних є:

  • метрики, що вираховують джерела, з яких здійснили найбільше завантажень. Це дає змогу зрозуміти окупність інвестицій маркетингу;
  • показники утримання та залучення користувачів (PCU – Peak Concurrent User та ACU – Average Concurrent User);
  • показники сесії або часу перебування в застосунку;
  • показники активності користувачів на щоденній/щотижневій/щомісячній основі (DAU – Daily Active Users, WAU – Weekly Active Users, MAU – Monthly Active Users);
  • фінансові показники (ARPU – Average Revenue Per User та ARPPU – Average Revenue Per Paying User), які демонструють середній дохід від користувача за окремий період й аналогічний показник за умови сплати за додатковий контент чи послугу відповідно;
  • а також інші не менш важливі метрики: CPI – Cost per Install чи LTV – Lifetime value: тобто показники вартості установлення застосунку та прибутковості за середній період використання одного клієнта.

Якщо говорити про тренд у розробці мобільних застосунків, то, на мою думку, він незмінний – робити якісний і персоналізований продукт незалежно від сфери. Коротко кажучи – вгамувати «біль» клієнтів, або ж, навпаки, дати їм можливість дістати задоволення. Якщо ваш застосунок відповідає цим критеріям – ви в тренді:)

Який секрет успіху та виведення в топ для застосунку?

Мені б дуже хотілося, але сьогодні не існує якогось секрету однієї дії, щоб вивести застосунок у ТОП або в get featured. Коли до мене звертаються із цим запитанням, я завжди відповідаю, що успіх застосунку – це комплексне завдання, яке залежить від багатьох факторів. Але є додаткові дії, що можуть допомогти вивести застосунок у ТОП, якщо він якісно розроблений. Зокрема:

  • правильно підібрані ключові слова;
  • ефектно оформлені сторінки вашого продукту в магазинах застосунків (ідеться про Apple Store та Google Play Market). Стильні скриншоти, опис продукту, cover image, іконка застосунку тощо; 
  • залучення ваших користувачів та знайомих залишати зворотний зв’язок у магазинах;
  • маркетинг-підтримка, щоб під час запуску збільшити ймовірність завантажень не тільки за прямим посиланням, але й через пошуковий рядок (інакше кажучи, щоб користувачі могли «загуглити» і завантажити) та ін. 

Усі ці дії сумарно можуть призвести до того, що магазини застосунків помітять сплеск і відзначать ваш продукт. Але, на мою думку, запуск застосунку – це лише початок шляху до жаданого п’єдесталу. І краще вимірювати успіх не запуском, а прибутком, який генеруватиме застосунок. Бо тільки злагоджена робота всіх факторів у 90% випадків призводить до популярності застосунку, прибутку та рейтингу у 5.0.

Думка редакції може не збігатися з думкою автора колонки.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Поділитися: SHARE  TWEET  POCKET 
Наші колумністи
Сергій Ніжинський
Експерт з гендерних питань, заступник Міністра соціальної політики 2019-2020 рр
Андрій Дехтяр
СЕО компанії Rozdoum
Ольга Семенова
юристка, адвокатка
Ігор Сироватко
керівник департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
  • Життя
  • Секс
  • Люди
  • Тести
  • Я_і_tech
  • держ_tech
  • Tech_світ
  • Карта сайту
  • Про bit.ua
МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
83k

bit.ua - медіа про життя як воно є і технології, що на нього впливають. Все на одній платформі: я і tech. наукпоп. культура. секс. соціальні проєкти. тести. Використання матеріалів bit.ua можливе тільки з активним посиланням на сайт bit.ua.
Редакція: editor@bit.ua Щодо реклами звертайтеся за телефоном +38 063 292 5877 (+ Telegram) або пишіть на пошту adv@bit.ua. Медіа-кіт за посиланням. Наші спецпроєкти можна переглянути тут.
Розробка сайту Партнер по SEO Netpeak
curved-arrows Created with Sketch. більше новин