Якими словами називають різні покоління (і до якого ви належите)
З’ясовуємо, як називають різні покоління (і які саме) – від міленіалів до зумерів.
Бумери. Слово походить від терміну американської соціології. Бейбі-бумерами або просто бумерами називали представників покоління, яке з’явилося на світ з 1945 до 1961 року. Тоді якраз був демографічний підйом: після закінчення війни люди стали частіше наважуватися на поповнення в родинах.
Зараз «бумерами» називають не лише народжених у середині минулого століття, а й будь-яких людей старше 30-ти, які роздають непрохані поради та загалом люблять повчити жити. «Оk, boomer», – це майже як «добре, мамо/тато», сказане лише для переривання нотацій.
Покоління Пепсі – мем, який з’явився після виходу реклами однойменного газованого напою. У ролику лунав слоган: «Нове покоління обирає Pepsi». Саме солодка вода з бульбашками і стала символом людей, дитинство яких припало на кінець 80-х – початок 90-х.
Представники Generation P (Пелевін зробив цей мем ще популярнішим, присвятивши поколінню цілу книжку) не мали гаджетів у дитинстві, зате любили відеоігри, які тоді набирали популярности. Покоління П пам’ятає піратські касети з фільмами, що мали жахливу озвучку, картриджі для Dendy, напій «Доктор Пеппер», гумки «Love is», які, до речі, досі користуються попитом завдяки ностальгії покоління. Кажуть, саме Generation P, може дивитися майже всі радянські мультики і не відчувати хтонічного жаху, при цьому люблячи й зарубіжні – старі діснеєвські чи навіть «Сейлор Мун».
Також існує опис покоління П як непатріотичних та аполітичних осіб, які не хочуть бути пішаками у великих політичних іграх – їм просто байдуже, бо вони розуміють, що не стануть рушійною силою і не зможуть радикально змінити світ. Не будемо погоджуватися чи спростовувати це твердження, та від себе додамо, що воно все ж, на нашу думку, надто стереотипне та узагальнене.
Міленіали. Наймеметичніший термін із цього переліку, який дратує безліч людей (зокрема й тих, кого зараховують до міленіалів). Це покоління, що з’явилося на світ протягом 1981–1996 років та зустріли нове століття в малому/юному віці. Вони ще застали час, коли гаджети не були розповсюджені, та зараз не уявляють свого життя без смартфонів, ноутбуків і соцмереж.
Про міленіалів існує безліч стереотипів. Поширена думка, що покоління Y (синонім до міленіалів) «вбиває» дорогі прикраси (нащо на них витрачатися), моду на алкоголь (похмілля, хвороби, передчасне старіння не входить до їхніх планів), майонез (бо шкідливо та загалом не дуже й смачно) та власне житло (можна ж винаймати!). А ще вони хворіють частіше, ніж минулі покоління – пруфи тут, – не соромляться показувати емоції прилюдно та частіше почуваються самотніми.
Покоління сніжинок. «Snowflake generation» – словосполучення 2016 року за словником Коллінза та Financial Times. Термін використовують для опису людей, які народилися до 1990 року. Деякі соціологи відносять до покоління сніжинок і тих, хто народився після 1985.
Термін доволі образливий, бо підкреслює вразливість та інфантильність тих, чиє дитинство припало на 90-ті та початок нульових. «Сніжинок» звинувачують у надмірній політкоректності, бажанні догодити представникам усіх меншин, повному запереченні будь-якої форми насильства та небажанні вислуховувати людей з радикально протилежними поглядами. Також їм закидають хворобливу самозакоханість, впевненість у власній унікальності та перебування в постійному стресі, про який вони розповідають і вживу, і в соцмережах. Прийнято вважати, що люди цього покоління – послідовники лівих політичних поглядів
«Сніжинками» можуть називати, наприклад, студентів, які виступають проти запрошення лекторів зі спірними, на їхній погляд, переконаннями.
Зумери. Зумерами називають представників покоління Z, тобто народжених після 1996 року. Вони є одними з найпалкіших прихильників гаджетів, поглинають гігабайти інформації та починають рано працювати, щоб не залежати від батьків та отримувати необхідний досвід. Вважається, що тру-бумерам та зумерам найважче порозумітися – занадто великий розрив у віці, абсолютно різний культурний бекграунд тощо. Але ми знаємо, що бабуся й онук можуть стати найкращими друзями, якщо матимуть щире бажання, відкинуть скептицизм і будуть готові прийняти «дивні» звички одне одного.
P.S. Існує ще покоління ЯЯЯ – люди, які зациклені на собі, занадто егоїстичні, з усіх світлин надають перевагу селфі (які роблять щодня) та залежать від лайків і схвальних коментарів у соцмережах. Та от з віковими межами Generation MeMeMe (оригінальна назва) є проблеми. Меж фактично немає, бо нарцисами з вищезгаданими ознаками можуть бути як бумери, так і зумери. Та все ж найчастіше до цього покоління відносять міленіалів і зумерів: вважається, що вони більше залежать від схвалення в соцмережах та частіше вихваляються власною унікальністю.