Cпецпроекти

Як провести захід онлайн та не наробити помилок?


Коли можливість проводити публічні заходи зникла, всім довелося швидко знайомитися з технологіями. Зараз у Zoom та стрімах у соціальних мережах відбувається абсолютно все: від робочих зустрічей і лекцій до концертів попзірок і політичних мітингів. 

На перший погляд, це доволі легко: завантажуєш потрібну програму, вмикаєш вебкамеру та спілкуєшся з авдиторією. Але враження глядачів від події може зіпсуватися або ж вони взагалі не потраплять на ваш захід, якщо не врахувати всіх особливостей. 

Разом проти коронавірусу: збираємо 1 000 000 грн на захисні костюми для лікарів. Твій внесок важливий! 

Щоб ваша онлайн-подія відбулася успішно, ми зібрали 5 неочевидних пунктів, про які люди часто забувають, готуючись до заходу в інтернеті.

1. Пам’ятайте про технічні обмеження

Безкоштовні програми завжди мають певні ліміти для користувачів, про які варто дізнатися заздалегідь. Наприклад, сесії Zoom мають обмеження в часі (40 хвилин) і кількості учасників (1000), а в Skype одночасно може під’єднатися максимум 10 людей. Якщо ж вам потрібно продавати квитки на свої заходи, то варто звернути увагу на програми з такою функцією, наприклад, Shindig.

Також враховуйте, чи зручно буде вашим користувачам завантажувати деякі застосунки. Якщо це принциповий момент, то краще обрати трансляцію в YouTube, Facebook, Instagram, а може, навіть і в TikTok (залежно від цільової авдиторії). Там ви не бачитимете інших учасників, але вони зможуть ставити вам запитання в текстовому форматі. 

Також функція, яка дозволяє учасникам не завантажувати застосунок, є в Demio.

2. Перевіряйте зв’язок упродовж події

Те, що слід перевірити вебкамеру чи мікрофон заздалегідь, зрозуміло. Однак технічні негаразди можуть трапитися й посеред вашої розмови, а ви цього навіть і не помітите. Серед типових проблем – раптова заморозка відео, відставання аудіо від відеодоріжки та викривлення звуку. 

Якщо ви влаштовуєте важливу лекцію чи семінар, краще попросити знайомого або колегу стежити за процесом і в разі чого оперативно маякнути вам у месенджері про проблему. Якщо ж ви з командою обговорюєте робочі питання, то відкрийте спільний чат (на багатьох платформах він не висвічується автоматично), щоб бачити текстові повідомлення.

3. Записуйте онлайн-трансляції

Зараз у деяких соцмережах, наприклад, у Facebook та Instagram, є можливість зберігати прямі етери й після їхнього завершення. У YouTube ви можете завантажити відео з трансляції, якщо воно триватиме не більше 12 годин. У Zoom також передбачена функція запису.

Однак у багатьох програмах такої опції немає. Тому краще подивитися на додатковий софт, який може записувати відео прямо з вашого екрану. Враховуйте, що зазвичай він платний. Найпопулярніша програма в цій сфері – це Movavi Screen Recorder. 

Збережене відео потрібно, щоб ви могли повторно використовувати свій контент або ж для фіксації виконаної роботи. Так лекціями ви й надалі зможете ділитися з глядачами, а до тез із важливих робочих зустрічей повертатися пізніше.

4. Пам’ятати про цифровий етикет

Меми про те, що перед відеоконференцією варто одягати штани, виникли не на порожньому місці. Але, крім зовнішнього вигляду, є ще низка речей, про які можна навіть не подумати перед виходом в етер.

По-перше, не втрачайте контакт з авдиторією. Говорити з комп’ютером або телефоном, особливо якщо не бачиш співрозмовників, може бути незвично. Тому стежте за коментарями та не забувайте, що спілкуєтесь із живими людьми. А якщо ви бачите обличчя слухачів, звертайте увагу на їхні реакції. Так ви зрозумієте, цікавить людей ваш монолог чи вони вже насилу приховують нудьгу.

По-друге, готуйтеся до онлайн-виступів так само, як і до звичайних подій. На лекціях або семінарах вам можуть знадобитися файли на вашому комп’ютері. Подбайте, щоб вони були зібрані в одному місці й ви орієнтувалися в їхній послідовності. Інакше значну частину етеру можна витратити на пошуки тієї самої фотографії, яку ви точно десь бачили в гуглкартинках місяць тому.

5. Нагадуйте учасникам про подію

В інтернеті ми втрачаємо багато ритуалів, які раніше супроводжували участь в офлайн-заході: час на дорогу, small talk перед лекцією чи просто чашка кави для збадьорення. Хоум-офіс змінює наше сприйняття часу, тож легко пропустити початок чергової цікавої події – до тго ж конкуренція зараз значно посилилася. 

Тому не забувайте нагадувати авдиторії за 15-30 хвилин про початок онлайн-заходу. А також перевірте, чи дійсне посилання ви надіслали. Бути присутнім у конференц-чаті також варто завчасно: якщо до нього хтось увійде за три хвилини до початку, а там жодних ознак життя – ви просто втратите глядача. 

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь
 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: